רכב

יוטיוב הסירה סרטונים של משקיעי טסלה כי השתמשו בילדים

הבדיקות נועדו לקבוע אם מכונית טסלה המצוידת במערכות הסיוע העדכניות ביותר לנהג של החברה תמנע אוטומטית מהתנגשות בהולכי רגל בנסיעה איטית. הנהג במבחן הסביר שהמכונית מעולם לא נסעה יותר משמונה קמ"ש
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
יוטיוב הסירה זוג סרטונים מהפלטפורמה שלה שהראו נהגי טסלה עורכים בדיקות בטיחות לרכב חובבני תוך שימוש בילדים שלהם במקום בובות בכביש או בחניה. הבדיקות נועדו לקבוע אם טסלה הנעה לאט המצוידת במערכות הסיוע העדכניות ביותר של החברה תמנע אוטומטית מהתנגשות בהולכי רגל - במקרה זה ילדים - הולכים או עומדים במקום בכביש.
לאחר ש-CNBC התקשרה, דוברת יוטיוב, אלנה הרננדז, כתבה בדואר אלקטרוני ביום שישי בערב: "YouTube אינו מתיר תוכן המציג קטין שמשתתף בפעילויות מסוכנות או מעודד קטינים לעשות פעילויות מסוכנות. לאחר בדיקה, קבענו שהסרטונים שהועלו לנו על ידי CNBC מפרים את המדיניות המזיקה והמסוכנת שלנו, וכתוצאה מכך הסרנו את התוכן".
המדיניות הספציפית ש-YouTube ציטט נוגעת לתוכן מזיק ומסוכן. החברה מסירה סרטונים המעודדים פעילויות מסוכנות או בלתי חוקיות המסכנות פגיעה פיזית חמורה או מוות כאשר היא מודעת להן. הדובר אמר, "באופן ספציפי, אנחנו לא מתירים תוכן המציג או מעודד קטינים במצבים מזיקים שעלולים להוביל לפציעה, לרבות פעלולים מסוכנים, תעוזה או מתיחות".
טסלה משווקת את מערכות הסיוע לנהג שלה בארה"ב כחבילה סטנדרטית הנקראת Autopilot ואפשרות פרימיום בשם Full Self-Driving (או FSD) שעולה 12,000$ מלפנים או 199$ לחודש. זה גם מציע לנהגים מסוימים גישה לתוכנית ניסיונית בשם Full Self-Driving Beta אם הם משיגים ציון גבוה במבחני הבטיחות ברכב של החברה.
אף אחת מהמערכות הללו לא הופכת את מכוניות טסלה לבעלת יכולת נהיגה עצמית, וגם לא בטוחה לשימוש ללא נהג מאחורי ההגה, קשובה לכביש ומסוגלת לנווט, לבלום או להאיץ בהתראה קצרה. מדריכי הבעלים של טסלה מזהירים את הנהגים שהמערכות לא הופכות את המכוניות שלהם לאוטונומיות.
בסרטון שפורסם ב-14 באוגוסט, בעל טסלה ומשקיע בחברה בראשות אילון מאסק, טאד פארק, נהג ברכב דגם 3 במהירות שמונה מיילים לשעה לעבר אחד מילדיו בכביש באזור מפרץ סן פרנסיסקו. איש לא נפגע בבדיקה. לסרטון היו עשרות אלפי צפיות לפני ש-YouTube, חטיבה של גוגל של אלפבית, הסירה אותו. אלפבית מחזיקה גם ב-Waymo, מפתחת טכנולוגיית הרכב האוטונומי ומפעילת רובוטקסי.
פארק הוא מנכ"ל Volt Equity, ומנהל תיקים של תעודת סל ממוקדת בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית בשם VCAR. "חוויתי את המוצר בעצמי, ומאמין בהשקעות שלי", אמר פארק ל-CNBC. "עשינו אמצעי זהירות נרחבים כדי שילדים לעולם לא היו בסכנה."
באימייל המשך כתב פארק, "קודם ניסינו בובה, אחר כך ניסינו עם שחקן כדורסל גבוה, ואז לבסוף ילד אחד עמד והילד השני שלי חצה את הרחוב". הוא אמר שהמכונית מעולם לא נסעה יותר משמונה קילומטרים בשעה, והסביר, "ווידאנו שהמכונית מזהה את הילד. גם אם המערכת נכשלה לחלוטין, הייתי מוכן להשתלט בכל עת. הייתה לי תחושה מתי אני אצטרך לבלום אם המכונית לא מאטה מספיק".
הבדיקות היו מוצלחות בעיני פארק, כי המכונית האטה ולא פגעה באף חפץ, בהולך רגל או בילדיו. כשנשאל אם יעשה זאת שוב, אמר: "אני לא חושב שדרושות בדיקות נוספות, אבל אם עשיתי זאת, כן, הייתי עושה את הבדיקה הזו שוב". "עם זאת, לא הייתי ממליץ לאנשים לנסות את זה בכוונה בבית", הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה