רכב

"התחבורה הציבורית בשבת חיונית לכל אזרח ישראלי"

יו"ר החברה הממשלתית נתיבי תחבורה עירוניים, עו"ד מיה ליקוורניק, מגבה את עמדת שרת התחבורה מרב מיכאלי ואומרת כי הרכבת הקלה בתל אביב צריכה לפעול בשבת
מערכת ice | 
תחנת הרכבת הקלה בכיכר רבין (צילום נתע)
יו"ר החברה הממשלתית, נתיבי תחבורה עירוניים, האמונה על תכנון וביצוע הרכבת הקלה בתל אביב, מגבה את שרת התחבורה מרב מיכאלי ואומרת כי חבל יהיה אם המטרו לא תפעל בשבת. את הדברים אמרה עו"ד מיה ליקוורניק בכנס של כלכליסט.
כזכור, ביוני האחרון, הדירקטוריון של נת"ע, האחראית על בניית והפעלת הרכבת הקלה, בחר בעו"ד מיה לקוורניק ליו"ר החדשה. ליקוורניק לא היה ניסיון בתחום התחבורה או בניהול תשתיות ואף לא בעלת רישיון נהיגה. לאחר שציפי לבני - המועמדת המקורית של מיכאלי - סירבה לתפקיד, שרת התחבורה אישרה את קידומה של ליקוורניק: "מביאה בדיוק את ההישגיות וההצטיינות, המחויבות ויכולת ההובלה שאנחנו זקוקות וזקוקים להן".
 
לאחר בחירתה של ליקוורניק, מיכאלי הנחתה בצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע.  לדברי השרה מיכאלי, אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. יתרה מזו, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה 7 ימים בשבוע לטובת הציבור. 
היום, גם יו"ר נת"ע עם מסר דומה כאשר אמרה כי כאזרחית ישראלית שאינה נוהגת (ללא רישיון נהיגה), היא מרבה ללכת ברגל ולנסוע באוטובוסים ועל כן היא מאמינה כי תחבורה ציבורית בשבת חיונית לכל אזרחי ישראל".
לדבריה, המוביליות היא זכות של כל אזרח במדינה לשבעה ימים ולא לחמישה ימים וחצי, ולפי שהמדינה משקיעה סכומי עתק ברכבת הקלה ובמטרו, לדבריה יהיה חבל מאוד אם אותן פלטפורמות לא יהיו זמינות לאזרחים כל השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה