רכב

ארה"ב תעביר לחיל האוויר הישראלי מטוסי F-15

המטוסים הישנים יעברו בדיקה מקיפה, שתבחן את האפשרות להכניס אותם לשירות פעיל, מה שעלול לחסוך רכישה של דגמים חדשים
מערכת ice |  3
צילום שי לוי
שיתוף פעולה נוסף בין צבאות ארצות הברית לישראל. חיל האוויר האמריקאי, יעביר לישראל מספר מטוסי F-15 מדגם C שיצאו משימוש, לאחר שירות ארוך. אחרי שיגיעו לארץ, המטוסים יעברו בדיקה מעמיקה, בסיומה יוחלט האם כדאי להתחיל בתהליך השמשה של הכלים, על מנת להכניס אותם לשירות פעיל בטייסות 106 ו-133 של בסיס חיל האוויר בתל נוף, מה שעלול לחסוך רכישה של מטוסים חדשים.
זו היא לא הפרקטיקה הראשונה הראשונה של שימוש במטוסים הישנים של חיל האוויר האמריקאי, כאשר כבר בשנת 2016 ארצות הברית העבירה לישראל עשרה מטוסי F-15 מדגם D, אשר עברו תהליך דומה ונמצאים כיום בשימוש בחיל האוויר הישראלי. המטוסים שלגביהם יוחלט שלא להכניס אותם לשירותם פעיל, ישמשו לצורך חלקי חילוף.
 
תהליך הסבה של המטוסים האמריקאים לחיל האוויר הישראלי לוקח בין שנתיים לשלוש שנים והוא מתבצע ביחידת יא"א 22, שם כל כלי זוכה למגוון בדיקות מקיפות ועובר טיפולים ותיקונים מיוחדים, שבסופם הוא מקבל מספר של חיל האוויר הישראלי ונכנס לאחת הטייסות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מספרי טייסות , מיקומים וכו׳
    המסביר לטיפש 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לאידיוטים של האתר שדואגים לתת את כל הנתונים על הטייסות מיקומן וסיפורים אחרים . האדיוט שכתב את הכתבה אינו מבין בעצמו שאינו חייב להקל על האויב רק כדי להראות שהטמבל שרת בחיל האויר ? אגב נסראללה מאד מודה לך .
    סגור
  • 2.
    להחיות את הנבלה.
    הנחש והאש 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב זורקים כסף על חייל האוויר? עם הכסף הזה אפשר לעשות כול כך הרבה דברים חשובים לצבא .לצערי רק מטוסים וטייסים שלא יוכלו להמריא בשדה טעופה מופצץ מעניין את הקודקודים.
    סגור
  • 1.
    למה לא לאירופה.הצבאות שם
    Mtlk 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצבאות שם במינוס גדול.לעומת האיומים החדשים
    סגור