רכב

רכב ניסוי אוטונומי הגיע לת"א: מאגד אווטאר הדגים נסיעה

רכב אוטונומי בעל אמצעי חישה מלאים נסע אתמול בחניון היכל שלמה בת"א, בנסיעת ניסוי של מאגד אווטאר במימון רשות החדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה
מערכת ice | 
נסיעת הרכב האוטונומי (צילום עמרי רפטוב)
מאגד אווטאר במימון רשות החדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה, הדגים נסיעה של רכב אוטונומי בעל אמצעי חישה מלאים. במהלך יום ההדגמה, שמציין סיכום שלוש שנות פעילות המאגד, הוצג מודל רכב אוטונומי פיזי וסימולטיבי המשלב את יכולות החברות בו ואת הפיתוחים החדשים בתחום.
במשך שלוש השנים האחרונות מאגד אווטאר לטכנולוגיות המשמשות לקבלת החלטות ברכב האוטונומי, פעל על מנת לפתח יכולות לבניית תמונת עולם מפורטת ומדויקת, לטובת קבלת החלטות ניהוג רכב אוטונומי. זאת על ידי היתוך מידע סינרגטי מחיישנים שונים, ועל גבי מערכת משובצת מחשב יעילה המשולבת באלגוריתמיקה חדשנית.
 
במאגד, שמומן על ידי רשות החדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה, משתתפות 7 חברות הייטק מובילות ו-7 גופי אקדמיה מובילים בישראל: חברות היי-טק מובילות בתחום האוטו-טק, כגון Cognata, אלביט מערכות, ויה ויז׳ן (לדרטק ישראל), חברת Opsys, חברת עין שלישית מערכות, חברת סיוה די.אס.פי בע"מ, וחברת רפאל. בנוסף, חברים במאגד חוקרים מובילים מהמוסדות האקדמאיים המרכזיים בישראל: הטכניון, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת אריאל ומכון וייצמן.
במהלך יום ההדגמה הוצגו הדגמה של מערכות חישה (מצלמות, מצלמה טרמית, לידאר) המותקנות על גבי רכב ניסוי של מעבדת החדשנות של רנו ניסאן מיצובישי בישראל, הדגמה של יכולות perception וניהוג בזמן אמת על גבי סימולטור במגוון תרחישים מאתגרים, והדגמה של מערכות ניהוג אוטונומיות המותקנות על גבי רכב ניסוי. הרכב ביצע ניהוג במגוון תרחישים בזמן אמת על גבי משטח ניסויים פיזי בהיכל שלמה בתל אביב.
אביב זאבי, סמנכ"ל תשתית חדשנות ברשות החדשנות: "רשות החדשנות רואה ערך גדול בהעצמה ואינטגרציה של השחקנים באקדמיה והתעשייה באקו סיסטם העוסק בחישה, חיבור והדמיה של נתונים ברכב האוטונומי, על מנת לייצר להם ערך מצרפי טכנולוגי וכלכלי. זאת בדיוק מטרתו של המאגד הזה ואנו מצפים שיביא בשורה של ממש בתחום".
דניאלה גרא מרגליות, סמנכ"לית חדשנות ותחבורה חכמה במשרד התחבורה: "בסיכום 3 שנות פעילות, מאגד אווטאר הדגים מגוון טכנולוגיות לקבלת החלטות ברכב עצמאי. שיתוף הפעולה המוצלח במיוחד של 7 חברות ו-7 גופי מחקר מובילים בישראל, מהווה נדבך נוסף בפועלו של משרד התחבורה לקידום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, להגברת בטיחות משתמשי הדרך ולייעול התנועה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה