רכב

רכבת קלה גם בצפון: מי תזכה במכרז הענק?

ארבע קבוצות מתמודדות על הקמת הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנצרת, השרה רגב: "הרכבת הקלה "נופית", פרויקט שיחבר את נצרת ויישובי הגליל למטרופולין חיפה, ויביא עימו בשורה גדולה לתושבי הצפון, בשורה של התחדשות וצמיחה, של חיבור בין הפריפריה למרכז, של חופש תנועה וחופש בחירה תעסוקתי"
מערכת ice |  4
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום יוטיוב/ כאן 11)
הצלחה גדולה למכרז הרכבת הקלה "נופית" שתחבר בין חיפה ונצרת. ארבע קבוצות בינלאומיות הגישו הצעות למכרז הסופי של הרכבת הקלה "נופית", שפרסם משרד התחבורה, באמצעות חברת "חוצה ישראל". זאת, לאחר שעברו את שלב המיון המוקדם ( (P.Q של המכרז.
הרכבת הקלה "נופית", פרויקט ענק שיחבר בין יישובי המטרופולין חיפה לנצרת ועתיד ליצור מהפכה תחבורתית, חברתית וכלכלית בצפון שתביא את בשורת הרכבת הקלה גם ליישובי הפריפריה. ארבע הקבוצות שעלו לשלב הגמר מורכבות מחברות בינלאומיות מובילות וחברות ישראליות: (1) Shafir, CAF  (2) Alstom, Electra, Minrav (3) Comsa, Dan, Denya Cebus (4) Shikun, Binui, Egged.
 
פרויקט הרכבת הקלה "נופית" מקודם בשיטת P.P.P כאשר הזוכה במכרז מממן ומתכנן את הפרויקט, ולאחר מכן גם אחראי על הקמתו ותפעולו של המיזם. עבודות הזכיין צפויות להתחיל במהלך השנה הבאה והרכבת הקלה צפויה להתחיל לפעול כארבע שנים לאחר מכן.
הזוכה במכרז, יהיה אמון על תכנון, אישור, הקמת, אספקת והתקנת כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט, רכש הקרונות, הפעלה ואחזקה לתקופה של כ- 25 שנה. בין המערכות אותן יידרש הזכיין לספק: מערכות איתות, חשמול הקו, מערכות תקשורת, מערכות כרטוס ומידע לנוסעים, הקמת מסילות, הקמת התחנות, מתחם דיפו, מרכז בקרה ועוד. 
לאור צפי גידול האוכלוסין בגוש העירוני נצרת בכ-40% עד 2040, גידול האוכלוסין ביישובים שפרעם וקרית אתא בכ-70% עד 2040 וגידול בתעסוקה בכ-60% עד 2040, מדובר בפרויקט משנה מציאות עבור תושבי האזור.  הרכבת הקלה 'נופית' עתידה לשרת את תושבי הצפון ומיועדת ליצור רצף תחבורתי מהיר, זמין ונגיש באמצעות חיבור גושי ההתיישבות במטרופולין הצפוני – גוש חיפה, הקריות וגוש נוף הגליל-נצרת. 
הרכבת הקלה הנה אמצעי תחבורה מתקדם וידידותי לסביבה, שיופעל בחשמל, באמצעות טכנולוגיה חדשנית וירוקה, שתאפשר לראשונה בישראל נסיעה רצופה במקטעים עירוניים ובין-עירוניים, ללא צורך בהחלפת אמצעי תחבורה. 
אורכו של קו הרכבת הקלה נופית הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות איסוף והורדה של נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל 4 דקות, וצפויים לנסוע בה כ- 100 אלף איש ביום, במהירות נסיעה מתוכננת של עד 100 קמ"ש.
שרת משרד התחבורה, תא"ל במיל, מירי רגב: "היציאה למכרז להקמת הרכבת הקלה "נופית", פרויקט ענק שיחבר את נצרת ויישובי הגליל למטרופולין חיפה, מביאה עמה בשורה גדולה לתושבי הצפון, בשורה של התחדשות וצמיחה, של חיבור בין הפריפריה למרכז, של חופש תנועה וחופש בחירה תעסוקתי. 
ארבע קבוצות מובילות ורבות מוניטין, שכל אחת מהן מייצגת שיתוף פעולה ישראלי ובינלאומי, ניגשו למכרז, מתוך הבעת אמון מרשימה בחוסנו, ביציבותו ובעתידו של המשק הישראלי. יחד עם תושבי הצפון, אנו ממתינים בציפייה לבחירת הזוכה ולתחילת העבודות, כבר במהלך השנה זו".
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אנו מתקדמים בצעדי ענק למימוש פרויקט הרכבת הקלה 'נופית', פרויקט הדגל של חוצה ישראל שיביא למהפכה תחבורתית, חברתית וכלכלית בצפון. הקבוצות הבינלאומיות המתמודדות במכרז מורכבות מהחברות המובילות והמקצועיות בעולם בתחומי התשתית, ההפעלה והמימון, מה שמעיד על הבעת אמון בפרויקט ובחשיבותו למערך התחבורה בישראל ואזרחיה."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רק שפיר מסוגלת לבצע
    999 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שפיר החברה הלאומית למשימות מיוחדות
    סגור
  • 3.
    לחייב רק קבלנים יהודים לעבוד
    דמוקרטיה 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די למימון אירגוני פשע וטירור מכספי משלם המיסים הישראלי
    סגור
  • 2.
    רכבת קלה בצפון
    מקס 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כידוע הגלילי מתרוקן מיהודים,הרכבת הקלה תקל על הפורעים הערבים לנוע יותר מהר לישובים היהודים,בזמן הפרעות.
    סגור
  • 1.
    הרכבת
    אני 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העבודות להקמת הרכבת התחילה כבר ליפני שנתיים באזור התעשייה של קרית אתא כבר קם הדיפו( מוסך בקרה וכו
    סגור