רכב

מהפכה בכבישים בישראל: זה השלט החדש שמגיע לרכבים

גימיק שיווקי חדש מביא שלטים חדשים למכוניות במקום "תינוק באוטו", כאשר בשלט הצהוב המוכר שלרוב נתלה על השמשה האחורית, שנדבר לגב הרכב נכתב "תינוק בעזה"
מערכת ice |  1
טסלה (צילום unsplash)
המהפכה החדשה בכבישי ישראל? גימיק שיווקי חדש מביא שלטים חדשים למכוניות במקום "תינוק באוטו", כאשר בשלט הצהוב המוכר שלרוב נתלה על השמשה האחורית, שנדבר לגב הרכב נכתב "תינוק בעזה". 
רק לאחרונה, אחרי השינוי של הגדרת 'SMS בנהיגה', כך שיכלול גם את וואטסאפ, במשרד התחבורה ממשיכים בשינויים בתקנות התעבורה שיתאימו לעידן החדש של הרכבים בישראל, שמרביתם אוטונומיים, חשמליים ומתקדמים הרבה יותר מהשנים בהם חוקקו מרבית התקנות. מדובר בשינוי לתקנות נסיעה אוטונומית לאחור והתנעה של הרכב האוטונומי מרחוק. הפי'צרים הללו לא נכללו בהגדרה חוקית כלשהי והאיסור לא היה מוגדר, לכן יבואנים ייבאו את הרכבים הללו באין מפריע והנהגים לא זכו לקנסות ואכיפה בהתאם.

על פי כלכליסט, השינוי החדש בתקנות התעבורה מגדיר את מערכת החניה האוטונומית, שמרביתה ברכבי יונדאי החדשים, המותג הפופולרי בישראל שרק השנה נמסרו למעלה מ-40,000 רכבים חדשים. מערכת החניה האוטומטית מאפשרת כניסה לחניה ללא התערבות יד אדם, אלא באמצעות חיישנים בלבד שמנתחים את האפשרות לחנות.
על פי התקנה הנהג יוכל לעמוד מחוץ לרכב שבינתיים משלים את החנייה, אך רק אם ישהה במרחק של עד שישה מטרים, מהירות הכניסה לחנייה עד 10 קמ"ש, טווח נסיעת הרכב מנקודת ההפעלה יהיה רק עד 20 מטרים ויש איסור על המצאות נוסעים ברכב בזמן החנייה האוטונומית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטרוף במדרכות ובכבישים
    אזרחית תל אביבית 12/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה שנזכרו לחייב לוחות רישוי אבל מה עם תאורה בולטת מלפנים ומאחור בכל כלי הרכב הדו גלגלים? לא רק שאין חובה לפנסים גם מרבית הנהגים לובשים שחור ואי אפשר לזהות את הימצאותם על הכביש. בניו זילנד למשל כל מי שרץ בלילה להנאתו מחוייב ללבוש וסט צהוב בדיוק כמו שמחייבים נהגים שעוצרים ויוצאים מרכבים בצידי הדרך . אני חושבת שאמצעי כה פשוט זול ונוח שאפשר לחייב בלבישתו בשעות החשיכה יכול להציל חיי רוכבים .
    סגור