משה ינאי: המושבניק שהפך לגורו של עולם האחסון

מי אתה משה ינאי? הוא נחשב לחלוץ בתחום אחסון המידע, הוביל חברות הזנק לאקזיטים - ובדרך לא שכח לתרום מיליונים לטכניון, המוסד בו למד לתואר ראשון.
מערכת ice |  1
משה ינאי (צילום מסך www.infinidat.com)
משה ינאי, יליד 1949, הוא איש עסקים ויזם ישראלי, מהשמות המזוהים ביותר עם תחום אחסון המידע. הונו של ינאי, נכון להיום, מוערך בסכום של כ-1.91 מיליארד דולר.
ביוגרפיה עסקית
ינאי נולד במושב כפר יחזקאל שבעמק יזרעאל והוא בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטעם הטכניון. את הקריירה החל בשנות ה-70 באלביט, בפיתוח מחשב מרכזי (מיינפריים) תואם -IBM לחברת ניקסדורף הגרמנית. לאחר מכן עבר לעבוד בשלוחה של ניקסדורף בארה"ב.
בשנת 1987 הצטרף ינאי לתאגיד הבינ"ל EMC, והיה ממובילי פיתוח מוצר הדגל שלו: סימטריקס – המוצר שהיה הגורם המשמועתי מאחורי הפיכתה של EMC לחברת ענק, בעלת שווי שוק של  מיליארדי דולרים. בהמשך קידם ינאי ומימן את הקמתה של XIV  חברת הזנק כחול-לבן לייצור אמצעי אחסון נתונים, שרשמה רשמה אקזיט מרשים ב-2008, עם מכירה ל-IBM בעסקה של כ-300 מיליון דולרים. באותה השנה רכשה IBM ב-165 מיליון דולרים את דיליג'נט חברת הזנק נוספת שינאי נמנה עם מקימיה ועסקה אף היא באחסון נתונים.

עוד חברת הזנק שינאי הוביל להצלחות היא אינפינידט, העוסקת, איך לא, באחסון נתונים. ב-2017 גייסה החברה כ-95 מיליון דולרים, לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר. בראשית העשור החליט ינאי לפרוש מתפקיד מנכ"ל החברה ומונה לסמנכ"ל טכנולוגיות שלה. במכתב הפרישה לעובדים ציין: "כשאני חוגג את יום ההולדת 70 שלי, אני מביט לאחור ואיני יכול שלא להיות נדהם מההתקדמות יוצאת הדופן של הטכנולוגיה והשפעתה העמוקה על האנושות. מפעל חיי מתמקד בפיסת פאזל קטנה, אך מורכבת להפליא – עולם האחסון, המטפל בכמות העצומה של המידע שנוצר על ידי האנושות".
ינאי מעורב במספר חברות הזנק נוספות, ובהן הסטארט-אפ Axxana. ב-2010 הוא רכש כמחצית ממניות מפעל לגין טובופלסט של קיבוץ יגור תמורת 40 מיליון שקלים. "בגלל שגדלתי בקיבוץ, באופן טבעי פונים אליי הרבה מושבניקים וקיבוצניקים שמעוניינים בשיתוף פעולה איתי", סיפר ל"כלכליסט". "ההשקעה העיקרית שלי שם היא לא בכסף אלא בהחדרת תרבות ניהולית חדשה, בשילוב של טכנולוגיות מודרניות במפעל. אני נכנס לעסק רק כשאני מבין שאני יכול לחולל מהפכה".
 
תרומות ופרסים
על אף הצלחותיו העסקיות, שומר ינאי חסד נעורים לטכניון. העניין מתבטא בין היתר בתרומה בגובה 40 מיליון שלקים שהעניק למוסד ב-2010 לטובת קידום המצוינות בחינוך האקדמי. על שמו גם נקרא הפרס המצוינות בחינוך האקדמי שמחלק הטכניון. ב-2012 העניק לינאי הטכניון תואר ד"ר לשם כבוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו, באמת. (ל"ת)
    לג 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור