נתי סיידוף: ילד החוץ שרכש את שיכון ובינוי

מי אתה נתי סיידוף? הוא גדל בקיבוצים, היגר ללוס אנג'לס וידע להמציא את עצמו בכל פעם מחדש – עם הצלחות מרשימות בתחומי היהלומים, הנדל"ן והפיננסים.

מערכת ice | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
נתי סיידוף, יליד 1957, הוא איש עסקים ישראלי-אמריקאי. את הונו עשה בעיקר באמצעות מסחר ביהלומים והשקעות בנדל"ן ופיננסים. משנת 2018 הוא בעל השליטה בשיכון ובינוי - מחברות הנדל"ן הבכירות בישראל.
ביוגרפיה עסקית
נתי סיידוף נולד בירושלים. הוא נצר למשפחת סיידוף, משפחה בוכרית אמידה, אשר השתקעה בעיר בתחילת המאה ה-20. אביו של סבו, יצחק סיידוף, הקים בה את מתחם המגורים והמסחר בתי סיידוף, שהפך לאחד המבנים המזוהים ביותר עם רחוב יפו, מרחובותיה הראשיים של ירושלים. העיסוק בנדל"ן, יחלחל בהמשך גם לדורות הצעירים במשפחה.
סיידוף הנין, עזב את ירושלים בגיל 12 והתגורר בקיבוצים כילד חוץ. בצה"ל שירת בבית הספר להנדסה קרבית ולאחר השחרור נישא לדבי, בת למשפחה יהודית מארצות הברית. הנישואים סימנו את האות לפרק האמריקאי בחייו של סיידוף: הוא השלים תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס, והחל לעבוד כסוחר יהלומים. בהמשך פנה גם לתחום הנדל"ן כשהקים את חברת קפיטל פורסייט אינווסטמנט. החברה בנתה לעצמה מוניטין בזכות היכולת לרכוש במחירי חיסול נכסים שאף אחד לא שש להתקרב אליהם ולהשביח את ערכן.
בראיון שהעניק ל"כלכליסט" ב-2019, סיפר סיידוף על האסטרטגיה המנחה אותו: "אני מסתכל על דברים מבחינה סטטיסטית, כמו שקזינו מסתכל על הלקוח. אם אתה קונה עסק בגאות, ואתה ישן קרוב לתקרה, הסיכון הוא ליפול משלוש קומות; אבל אם אתה קונה כשהשוק קרוב לרצפה, אם אתה ישן על המחצלת, אז כמה כבר אתה יכול ליפול? אז אני לא מפחד מסיכון אלא ממקום שאין בו סיכון. במקום שבו אין סיכון, אתה הולך להפסיד; במקום מסוכן אין תחרות והמחיר אטרקטיבי". עוד הוסיף: "אני קונה בלי בדיקות נאותות. אין לי בנקאי השקעות, עורכי דין ואנליסטים, אני עושה הכל לבד ומשתמש באינטואיציה. הולך בין הטיפות",
בתקשורת הישראלית עלה שמו של סיידוף באמצע העשור שעבר, כמועמד מרכזי לרכישת חברות מובילות במשק דוגמת בזק ואפריקה ישראל, בקיץ 2018 הוא הפך לבעל השליטה בשיכון ובינוי, כשרכש אותה תמורת 1.1 מיליארד שקלים מידי אשת העסקים שרי האריסון. תחת הנהגתו, הגדילה החברתה את פעילותיה ורווחיה – כשנכון לראשית יוני 2022, נסחרת שיכון ובינוי בבורסה בתל אביב על פי שווי של 6.7 מיליארד שקלים.
באותו ראיון ל"כלכליסט", התייחס סיידוף גם לדרך שעבר: "הייתי יהלומן, עברתי לנדל"ן, דרכו הגעתי לפיננסים, ומהם הגעתי לישראל וקניתי את שיכון ובינוי. אני משתנה כל הזמן. שאלו את וויין גרצקי, גדול שחקני ההוקי קרח, 'מה הסוד שלך?'. הוא אמר, 'אני הולך לא למקום שבו הכדור נמצא, אלא לאן שהוא הולך להגיע'. זו הגישה שלי".
לוס אנג'לס-תל אביב
סיידוף הוא אבא לשניים, ג'וש וג'ואנה, מתגורר בלוס אנג'לס ונמצא כל העת על קו ארצות הברית-ישראל. הוא תומך נלהב במדינת ישראל, פעיל בגופים יהודים-אמריקאיים – דוגמת ה-IAC, ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית – ומתנגד חריף לתנועת ה-BDS. סיידוף ידוע גם כנדבן, בין היתר באמצעות מרכז נתי ודבי סיידוף, המפעיל בטקסס תוכנית להשלמת תארים למבוגרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה