לארי פייג': המיליארדר שייסד את גוגל

הוא נמנה על מקימי חברת גוגל ויצר מהפכה עולמית, מטיף לשימוש באנרגיה ירוקה ומשקיע במיזם לפיתוח רשת מוניות מעופפות. מי אתה לארי פייג'?  

מערכת ice | 
לארי פייג (צילום פייסבוק)
לורנס (לארי) אדוורד  פייג', יליד 1973, הוא איש מחשבים, יזם ומיליארדר יהודי-אמריקאי. פייג' נמנה על מייסדיה של חברת טכנולוגיית המידע גוגל (לצד סרגיי ברין), הונו נכון למאי 2023 (לפי המגזין פורבס), עומד על 92.6 מיליארד דולרים וממצב אותו בשורה ראשונה של עשירי העולם.
ביוגרפיה עסקית
פייג' נולד בלאנסינג מישיגן, לקרל ויקטור, פרופ' למדעי המחשב ואינטליגנציה מלאכותית ולגלוריה, מרצה לתכנות מחשבים. בהתחשב ברזומה המשפחתי, הבחירה של פייג' ללמוד בחוג ללימודי הנדסת מחשב באוניברסיטת מישיגן, שם שימשו הוריו כמרצים, הייתה רחוקה מלהפתיע. הוא סיים תואר ראשון בהצטיינות והמשיך לתואר שני באוניברסיטת סטאנפורד. במוסד האקדמי היוקרתי, במסגרת מפגש הכוונה ללימודי דוקטורט, הוא התוודע לראשונה לסטודנט בשם סרגיי ברין. החברות שנוצרה בין השניים תתורגם גם למיזם חדש שייסדו ב-1998: חברה בשם גוגל, שתשנה את עולם האינטרנט מקצה לקצה.
החברה שפעלה בימיה הראשונים ממוסך, הצליחה כעבור שנה אחת בלבד לבצע פריצת דרך מרשימה כשגייסה כ-25 מיליון דולרים מקרנות הון סיכון. גוגל הונפקה לציבור ב-2004, וכיום היא חברת האינטרנט החזקה בעולם, עם מונופול בחיפוש מקוון ודואופול (עם פייסבוק) בפרסום מקוון. לגוגל מגוון פלטפורמות שמגיעות ליותר ממיליארד משתמשים ביום, ובהן גוגל מפות, YouTube וכמובן Gmail – והיא מטפלת בלמעלה מ-3.5 מיליארד חיפושים יומיים ומייצרת יותר מ-130 מיליארד דולרים בהכנסות שנתיות.
 

ב-2015 במסגרת ארגון מחדש של פעילות החברה הוקמה אלפאבית – אשר הפכה לחברת האם של גוגל ומספר שלוחות שלה, בהן דיפינד, ווימו וסיידווק לאבס. פייג' מונה כמנכ"ל החברה, ובאותה השנה אף נבחר על ידי המגזין פורבס "למנכ"ל הפופולארי באמריקה".
פייג' לא נעצר כאן. פרויקט מסקרן אחר אותו הוא מוביל ומייצר עניין רב נקרא קיטי הוק, ומדובר במיזם לפיתוח רשת אוטונומית של מוניות מעופפות. 
פרופיל נמוך
פייג' נשוי למדענית ולחוקרת לוסינדה סאות'וורת', אחותה של הדוגמנית קארי סאוות'וורת'. בני הזוג התחתנו ב-2007 באי נקר איילנד שבקאריביים, הם הורים לשניים ומתגוררים בפאלו אלטו, קליפורניה. פייג' מקפיד לשמור על פרופיל נמוך ונמנע מהופעות פומביות – כשאחת הסיבות לכך נוגעת לכך שאובחן כחולה בשיתוק מיתרי הקול, דבר המקשה עליו לשאת נאומים ארוכים.
פייג' נודע לוחם סביבתי וכמטיף לשימוש באנרגיה נקייה. באמצעות הקרן משפחתית הוא תורם סכומי כסף נכבדים למאבק במחלות דוגמת הסרטן והאבולה באפריקה. לפייג' ולברין בעלות משותפת על מטוס בואינג, כשבעשור שעבר הם הוציאו כ-80 מיליון דולרים על בניית שדה תעופה פרטי בסן חוזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה