סרגיי ברין ממייסדי גוגל: הון מוערך, ביוגרפיה עסקית וחייו הפרטיים

הוא ברח מברה"מ לארה"ב מחשש לאנטישמיות, הקים את גוגל והפך למיליארד המחזיק בצוות של 50 עוזרים ובשדה תעופה פרטי. מי אתה סרגיי ברין?
מערכת ice | 
סרגיי ברין (צילום טוויטר/ סרגיי ברין)
סרגיי מיכאלוביץ' ברין, יליד 1973, הוא איש מחשבים, יזם ומיליארדר יהודי-אמריקאי. ברין נמנה על מייסדיה של חברת טכנולוגיית המידע גוגל (לצד לארי פייג'), הונו נכון לדצמבר 2023 (לפי המגזין פורבס), עומד על 105.4 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
ברין נולד בברית המועצות הקומוניסטית למיכאל ויבגניה, וכשהיה בן 6 נמלטה המשפחה למרילנד ארה"ב מחשש לרדיפות אנטישמיות. מגיל צעיר סומן ברין כעילוי מתמטי, כשאביו, שעבד כפרופ' באוניברסיטת מרילנד, דאג לטפח את כישוריו האנליטיים ולחשוף אותו לתחום המחשבים.
ב-1993 לאחר שסיים תואר ראשון במדעי מחשב מתמטיקה באוניברסיטה המקומית, פנה ברין ללימודי מתקדמים באוניברסיטת סטאנפורד. בחוג ללימודי המחשב התוודע לסטודנט בשם לארי פייג'. החברות בין השניים תורגמה גם למיזם חדש שייסדו ב-1998: חברה בשם גוגל שתשנה את עולם האינטרנט מקצה לקצה.
החברה שפעלה בימיה הראשונים ממוסך, הצליחה כבר כעבור שנה לבצע פריצת דרך מרשימה כשגייסה כ-25 מיליון דולרים מקרנות הון סיכון. גוגל הונפקה לציבור ב-2004, וכיום היא חברת האינטרנט החזקה בעולם, עם מונופול בחיפוש מקוון ודואופול (עם פייסבוק) בפרסום מקוון. לגוגל מגוון פלטפורמות שמגיעות ליותר ממיליארד משתמשים ביום, ובהן גוגל מפות, YouTube וכמובן Gmail – והיא מטפלת בלמעלה מ-3.5 מיליארד חיפושים יומיים ומייצרת יותר מ-130 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות.
 

ב-2015 במסגרת ארגון מחדש של פעילות החברה הוקמה אלפאבית, שהפכה לחברת האם של גוגל ומספר חברות בת נוספות. ב-2019 נפרד ברין מתפקיד נשיא אלפאבית, אך הוא עדיין מחזיק במניות שלה וחבר במועצת המנהלים.
למען הסביבה
ברין התחתן והתגרש מאן ווייציצקי (אחותה של מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי), ממנה יש לו שלושה ילדים. במדורי הרכילות נטען כי הסיבה לפירוק הקשר נעוצה ברומן לכוארה שניהל עם אמנדה רוזנברג, בכירה בחברת גוגל. ב-2018 התחתן ברין בשנית, הפעם עם היזמית ניקול שאנהאן והשניים הם הורים לבת. ביוני 2022 פורסם כי ברין הגיש בקשה לפירוק הנישואים.
ברין נחשב לתורם נדיב, כשבין הגופים להם העביר סכומי כסף גבוהים בולטת קרן "מייקל ג'י פוקס" לחקר הפרקינסון, כשלמאבק במחלה נרתם לאחר שאימו סבלה ממנה. כמו כן תרם לקרן המפעילה את ויקיפדיה. ברין הוא גם תומך נלהב באנרגיה חלופית ופועל למזער את נזקי משבר האקלים באמצעות הזרוע הפילנתרופית.GOOGLE.ORG  בנוסף, השקיע מהונו האישי בקרנות סיכון ומיזמים בתחום הטכנולוגיה הנקייה.
לברין ולפייג' בעלות משותפת על מטוס בואינג 767-200, כשבעשור שעבר הם הוציאו כ-80 מיליון דולרים על בניית שדה תעופה פרטי בסן חוזה. לפי פרסומים צוות של כ-50 איש מופקד על התנהלות השוטפת של סדר יומו – ומדובר בין היתר בבנקאים, שפים, מדריכי כושר, צלם במשרה מלאה ואפילו קפטן יאכטה במשרד מלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה