קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מחלק מענק של 21,000 שקל: מי הזכאים?

על פי הוראה חדשה, גם אחים של חטופים שמלאו להם 21 יכללו בזכאות למענק הרבעוני למימון הוצאות המשפחות בגובה 21 אלף שקל, במסגרת ההטבות של ביטוח לאומי
מערכת ice |  2
מענק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה לאחרונה את הצעת חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים, של חבר הכנסת ינון אזולאי וקבוצת חברי כנסת. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
הוצע לבטל את ההוראה שקבעה כי אח או ילד של חטוף, שבוי או נעדר יהיה זכאי למענק רבעוני בסך 21,000 שקלים חדשים רק אם לא משתלמים לו או בעדו תגמול או תוספת לתגמול לפי חוק התגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, ולקבוע כי המענק ישולם לאח או ילד כאמור שמלאו לו 21 שנים בקיזוז של שלוש פעמים התגמול שמשתלם לו או התוספת לתגמול המשתלמת בעדו. 

כמו-כן מוצע לקבוע כי הטבות סוציאליות המשולמות לפי הסכמים שנערכו מיום ה-1.1.24 ועד יום 31.3.24 לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי בשל המצב הביטחוני המיוחד לא יחשבו כהכנסה לעניין כל דין אלא אם נקבע בהם אחרת.  
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים, קובע זכאות למענק תלת-חודשי בסך 21,000 שקלים חדשים לכל אחד מאחיו ואחיותיו של השבוי, החטוף או הנעדר ולכל אחד מילדיו – אך זאת רק אם לא משולמים להם או בעדם תגמולים לפי חוק תגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, בשל אותו חטוף או נעדר. 
מטרת מענק זה הייתה להרחיב את קבוצת הזכאים לתשלומים גם למי שאינו מקבל תגמולים, ולהעניקו גם לאחים ולילדיו הבוגרים העומדים ברשות עצמם ואינם סמוכים עוד על שולחן הוריו ויש להניח כי הם נוקטים פעולות לשחרור החטוף או לאיתור הנעדר.
בעוד שלילדו של החטוף או בעד ילד כאמור, ישולמו, ככלל, תגמולים עד גיל 21, הרי שבעד אחיו של החטוף או הנעדר יהיו הוריו זכאים לתגמולים עד גיל 22, וכך תימנע מאחים בני 21 הזכאות למענק שסכומו, גם בחישוב חודשי, גבוה פי כמה מסכום התוספת בעד אח המשולמת להורהו של החטוף או הנעדר במסגרת התגמולים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דיר. אסד (ל"ת)
    עזיז. קןסמ. אמיו 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כולם
    אמת 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אזרחי ישראל צריכים לקבל מענק על העוגמת נפש שעוברים כל יום פה שחיים בפחד ביום יום
    סגור