קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורה אדירה: המענקים שלכם כבר לא בסכנה?

בהבהרה שפורסמה ברשתות החברתיות נכתב: "הביטוח הלאומי לא ייתן יד לקיצוץ בקצבאות. נקודה. מאז שפרסמנו את דו"ח האקטואריה ביום שישי, התפרסמו כל מיני כתבות ופרשנויות למצב שעלולות להלחיץ אתכם, אנחנו כאן להרגיע ולעשות סדר"
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעוד שלפני קצת יותר משנה, חזו בביטוח הלאומי כי הוא צפוי להגיע לפשיטת רגל ולסיום כל הכסף שברשותו בשנת 2044, אבל בעקבות מלחמת חרבות ברזל, התאריך הזה מתקרב באופן דרמטי ועתה התחזית לפשיטת הרגל היא כבר ב-2036, שמונה שנים מהמועד המקורי עליו חשבו. לצד זאת, בביטוח הלאומי ממהרים להרגיע.
בהבהרה שפורסמה ברשתות החברתיות נכתב: "הביטוח הלאומי לא ייתן יד לקיצוץ בקצבאות. נקודה. מאז שפרסמנו את דו"ח האקטואריה ביום שישי, התפרסמו כל מיני כתבות ופרשנויות למצב שעלולות להלחיץ אתכם, אנחנו כאן להרגיע ולעשות סדר. פרסמנו את הנתונים כחלק ממעקב שוטף שאנחנו מבצעים, ומתוקף התפקיד שלנו לשקף נתונים לציבור ולמקבלי ההחלטות".
 
עוד הוסבר: "תפקידו של הביטוח הלאומי הוא לדאוג לאזרחי המדינה ולוודא שתושבי ישראל ימשיכו לקבל את הזכויות שלהם. כנציגי הציבור, אנחנו נדאג למציאת פתרונות עם מקבלי ההחלטות, וכן...כולל מאות מיליארדי השקלים שהועברו לאוצר. נעדכן אתכם בהכל ונוודא שמי ששילמו ביטוח לאומי וצברו זכויות – שהזכויות יגיעו אליהם"
ההערכה כאמור על פי הדוח שהוצג בכנסת הוא שב-2036 תתרוקן קרן הביטוח הלאומי ומכאן והלאה לא יהיה לו כיצד לעמוד בהוצאות הקצבאות המשולמות. דו"ח של הבטח"ל מראה כי ההגדלה של תשלומי הסיעוד בעקבות הרפורמה בסיעוד ב-2018 הקדימה את מועד הפירעון ב-6.3 שנים.

בכיר הביטוח הלאומי הסביר בדו"ח שקיבל התייחסות בוועדת הכספים: "כדי לדחות את נקודת חוסר הקיימות הפיננסית הצפויה, על המוסד, בשיתוף עם השר, הכנסת והממשלה, לנקוט צעדים למען שיפור מצבו הפיננסי של המוסד". 
הוסבר בדו"ח כי: "צפויה בעיה במצבו הפיננסי של המוסד. לדבר מספר סיבות, בהן הזדקנות אוכלוסיית מדינת ישראל, כלומר הגידול המהיר של האוכלוסייה המבוגרת ביחס לאוכלוסייה הצעירה". סיבה נוספת לבעיה הינה שינויי חקיקה המביאים להגדלת הוצאות ו/או הפחתת הכנסות ללא העמדת מקור מאזן, בהתאם להערכות אקטואריות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה