קריירה ולימודים

Sodexo on-site מקימה קרן הלוואות לעובדיה שנפגעו מהמשבר

כחלק מתוכנית הבראה עולמית אשר מוביל תאגיד SODEXO בהשקעה של 30 מיליון אירו, השלוחה המקומית נרתמת לעזרת העובדים שנפגעו מהמשבר באמצעות הלוואות ללא ריבית ועל ידי חלוקת מענקים 

עינת שחק | 
אודי בן שימול (צילום טל שחר, מתוך אתר sodexo)
חברת Sodexo On Site תאפשר לעובדיה שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה לקבל תמיכה כספית מהחברה באמצעות קרן מיוחדת, אשר תציע הלוואות עד לסכום של 15,000 שקל או עד סכום של שתי משכורות נטו של העובד. 
החברה המתמחה באספקת שירותי אחזקת מבנים ומערכות, וניהול שירותים והסעדה לארגונים, הקימה תוכנית הלוואות ייעודית שעיקרה סיוע לעובדים שנקלעו לקשיים כלכליים. עובדים שיימצאו מתאימים על פי הקריטריונים של תוכנית הקרן, יוכלו לקבל תנאי החזר הלוואה ללא ריבית והצמדה, כמו גם הלוואת גרייס, כלומר - לדחות את מועד החזר התשלומים במספר חודשים. 
"מדובר בתוכנית שמיישמת את תכנית ההבראה לעובדים של תאגיד SODEXO העולמי בהשקעה של 30 מיליון אירו, שחלקה יצא מכיסם הפרטי של הנהלת התאגיד העולמי", מסביר אודי בן שימול, מנכ"ל Sodexo On Site. 
קראו עוד ב-ice"אחד העקרונות המנחים את החברה שלנו, הינו אספקת שירותים משפרי חיים (Quality of Life Services). עקרון זה חל הן על הלקוחות, הן על הספקים ועל אחת כמה וכמה על העובדים. משבר הקורונה גרם לחברה ולשוק כולו נזק אדיר, שגרר בעל כורחנו גם הוצאת עובדים רבים לחל"ת", הוא מוסיף. "אנו מבינים כי העובדים שלנו הינם חלק בלתי נפרד מהארגון כולו, וסיוע כלכלי בסיסי לעובדינו, יאפשר להם לחזור לעבודה ולתמוך בפעילות החברה וייצובה כחלק מאסטרטגיית היציאה שלנו שנקראת 'ממשיכים. אחרת'".
לדבריו, כרגע ישנם כ-750 עובדים הנמצאים בחל"ת, והחברה החזירה זה מכבר כ-10% מהעובדים שיצאו לחל"ת. בן שימול מאמין כי עד לסוף החודש יוכלו להחזיר לעבודה כ-50% מהעובדים הנמצאים בחל"ת.
החברה מפעילה שתי חטיבות בישראל. האחת מתמחה בשירותי אחזקת מערכות אלקטרומכניות, מיזוג אוויר, חשמל ושירותי ניהול כלליים (Facility Management) וחטיבה שנייה המתמחה בשירותי הסעדה לארגונים, מוסדות ציבור וחברות שונות במשק, בהם משטרת ישראל, הסוכנות היהודית, בי"ח אסותא, רד בינת, ריסקו, חברת חשמל, תעשייה אווירית ועוד. 
בן שימול מסביר כי התוכנית מוצעת לכל עובדי הזרוע המקומית. "התוכנית מוצעת לכלל 2,500 עובדי החברה, כולל גם עובדים אשר נמצאים בחל"ת ועומדים בקריטריונים של הקרן. בשלב זה לא קיצצנו בשכר של עובדים"
מה הם הקריטריונים לקבלת הלוואה מהקרן? 
"כל עובד בעל וותק של מינימום 6 חודשים בחברה שמעוניין בהלוואה מהחברה, יצטרך למלא טופס בקשה להלוואה שכולל מס' שאלות, ביניהן: מצב משפחתי, סכום מבוקש וימי חופש צבורים לזכותו. בחירת העובדים הזכאים להלוואה וגובה ההלוואה נעשה על ידי חברי ועדה מיוחדת שהקמנו לצורך כך ובהמלצת מנהל החטיבה".
איזה סכום יוקצה לזרוע הישראלית של החברה מכלל הסכום?
"הסכום בתוכנית הקרן בישראל עומד על כ-750 אלף שקל. יש לציין כי במידה שתהיינה בקשות נוספות להלוואה מצד עובדים, החברה תדון בהגדלת הקרן. כמו בזרוע העולמית, גם בישראל - מימון חלק מהותי מהתוכנית מגיע מסכום אשר קוצץ משכר מנהלי החברה. שכר ההנהלה הבכירה של החברה בישראל קוזז ב-15% ושכר מעגל ההנהלה השני קוזז ב-10%". 
בן שימול מסביר כי התוכנית מחולקת ל-2 קטגוריות: קטגוריה ראשונה היא הלוואות לעובדים, במסגרתה כאמור, "אנו מאפשרים לעובדינו לקבל תמיכה כספית בצורת הלוואה שתינתן בסכום של עד 15,000 שקל או עד סכום שתי משכורות נטו של העובד". 
הקטגוריה השנייה לדבריו, היא באמצעות מענקים לעובדים. "כך למשל, כל האתרים אותם אנו מפעילים, בהם העובדים מצאו עצמם בחזית המאבק בקורונה, לרבות בתי חולים ובתי אבות, יקבלו תקציב לפעילות רווחה בשווי של עשרות אלפי שקלים. עובדינו שנדבקו בנגיף הקורונה יקבלו מענקים בסך כולל של כ-10 אלף שקל. מלבד זאת נעביר 250 אריזות מזון לעובדים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן עשרות עובדים מצטיינים שלנו יזכו בסלי מזון בסך של כ-500 שקל לחבילה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה