קריירה ולימודים

לרגל יום האישה: בכתר החליטו לקיים אפליה מתקנת בגיוס למשרות

כתר הודיעה על השקת מהלך מחולל שינוי שיכלול העדפה מתקנת בגיוס נשים בכל משרות החברה. מנכ"ל כתר, אודי שגיא: "השינוי שאנו רוצים להתחיל היום מטרתו לשנות תפיסות בקרב המעסיקים בתעשייה ובקרב עובדות פוטנציאליות"

אורן שטרנברג |  1
אודי שגיא (צילום יניאי יחיאל)
לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול מחר (שני), הכריז מנכ"ל כתר, אודי שגיא, כי החל מהיום תקדם החברה נשים בחברה ובתעשייה הישראלית על ידי אפליה מתקנת לגיוס נשים בכל משרה פתוחה, מתפקידי שטח ועד תפקידי ניהול בכירים מאוד.
בנוסף, מעתה תשווה כתר מיוזמתה את תנאי ההעסקה של כל עובדת שתגוייס לחברה ותציע לה באופן יזום את השכר הממוצע אותו מרוויחים גברים בתפקיד מקביל. מהלכים אלו יקדמו את תמונת ההעסקה של נשים בישראל ובתעשייה הישראלית בפרט, ויסייעו לגשר על פערי השכר בין גברים לנשים.
מטרת המהלך לעורר ולעודד את ערכי השוויון המגדרי ואת מעמדן של הנשים בתעשייה בישראל, זאת על מנת להגיע לשוויון בהנהלות בד בבד עם שוויון בתפקידים מקצועיים באזורי הייצור. כתר בחרה להשיק את המהלך ביום האישה ולקדמו מעתה באופן קבוע, בתקווה שחברות נוספות בתעשייה ילכו בעקבותיה.
אודי שגיא, מנכ"ל כתר, מסר: "שוויון הוא ערך עליון בכתר. שוויון בין מגזרים, גילאים וכמובן מגדרים. אנחנו בכתר רוצים לעשות שינוי אמיתי במעמדן של הנשים בתעשייה בכלל ובכתר בפרט, כחלק מהשאיפה שלנו לשנות לטובה את פני החברה בישראל. ניפוץ תקרת הזכוכית ושינוי שורשי במעמדן של נשים בכתר בדרגי הנהלה ותפקידי תעשייה מסורתיים הוא התחלה טובה.
עוד ציין שגיא: "חשוב מכך, השינוי שאנו רוצים להתחיל היום מטרתו לשנות תפיסות בקרב המעסיקים בתעשייה ובקרב עובדות פוטנציאליות. את העובדות והמנהלות הבאות של כתר נשמח לגייס כבר היום ובכך לייצר שוויון. אבל אני רואה חשיבות עליונה להצמיח את דור המנהלות הבכירות הבא מתוך כתר ומתוך התעשייה הרחבה בישראל. כך נייצר מהפך. כדי לעשות זאת אנחנו צריכים בראש ובראשונה לייצר עבורן סביבת עבודה מתגמלת, כזו המעניקה הזדמנות אמיתית להתחיל, לצמוח ואז לשעוט קדימה".
כתב מתחמה בייצור מוצרי צריכה מפלסטיק, ומעסיקה בשמונת מפעליה בישראל כ-2000 עובדות ועובדים. הנשים מהוות 48% מתפקידי המטה, אך תמונת המצב המאוזנת משתנה כשזה עובר לאזור הייצור, שם מועסקות רק 13% נשים. כדי לשנות זאת ולהכשיר נשים לתפקידי איכות, ייצור, ניהול ייצור ועוד כתר מבינה שיש לעשות שינוי בתפיסתם של תפקידי תעשייה מסורתיים, אשר מהווים למרבה הצער חסם כניסה של נשים לתעשייה הישראלית. כדי לעשות זאת, תציע כתר הכשרות בתשלום לעובדות חדשות, גם ברמה פרטנית, על מנת שאלו יוכלו לאייש תפקידים שעד כה היו שכיחים יותר בקרב עובדים גברים. כיום מוצעות בכתר כ-70 סוגי משרות שונות ומגוונות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "אפליה מתקנת"? לא. דברו נכון (ל"ת)
    איליה 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור