קריירה ולימודים

עובדי בנק לאומי הכריזו על סכסוך עבודה: "המנכ"ל פוגע בזכויות העובדים"

ועד עובדי הבנק שלח מכתב להסתדרות ובו טענות קשות נגד ההנהלה: "אנו עדים למדיניות הולכת וגוברת בראשות המנכ"ל חנן פרידמן, שמובילה לצמצום ופגיעה בזכויות עובדי הבנק", ההסתדרות: "משבר עמוק ביחסי העבודה שלא ניתן להתעלם ממנו"
מערכת ice |  10
חנן פרידמן מנכל בנק לאומי (צילום אורן דאי)
יחסי העבודה בבנק לאומי מחריפים לאחר שוועד העובדים בבנק שלח היום (שלישי) מכתב להסתדרות וביקש להכריז על סכסוך עבודה. הסכסוך מגיע לאחר שבשנה שעבר היה סכסוך עבודה אחר שנפתר וממשיך את החרפת היחסים בין העובדים למנהלים במוסד. המכתב נשלח על ידי רון לוי, יו"ר הועד הארצי המשותף ויהודית לסרי יו"ר ועד המנהלים אל עו"ד מנחם מליק - ראש חטיבת עובדי הבנקים, ועו"ד גיל בר טל יו"ר הסתדרות המעו"ף.
הרקע למכתב טמון ככל הנראה בבחירות הקרובות לוועד העובדים והרצון של הוועד הקיים להציג לעובדים הישגים. במכתב הוועד מבקר בחריפות את הנהלת הבנק בראשות המנכ"ל חנן פרידמן: "הגישה הדורסנית וכפוית הטובה של הנהלת לאומי לעובדי הבנק שכולנו עדים לה בעת האחרונה, זועקת שבעתיים על רקע ההישגים הכלכליים שחתומים עליהם אותם עובדים ובאו לידי ביטוי בדוחות הבנק".
"בחודשים האחרונים אנו עדים למדיניות מתמשכת, הולכת וגוברת, של פגיעה במרקם העדין והרגיש של יחסי העבודה בבנק, המבטאת רצון מוצהר ומובהק של הנהלת הבנק בראשות המנכ"ל חנן פרידמן, לשנות את הסטטוס קוו בעניינים רבים, לצמצום ופגיעה בזכויות עובדי הבנק, באופן קטנוני וחד צדדי, תוך פעולה בחוסר תום לב קיצוני, במקרים אחרים, גם במחיר של הפרת ההסכמים הקיבוציים".
בנוסף מזכירים במכתב כי אחד הנושאים שבהם מתקשים העובדים להגיע להסכמות עם ההנהלה נעוצה במעבר לעבודה מהבית והסדרת התנאים לכך  "במקום לראות את החיובי שבדבר, את הנכונות שלנו להסדיר את הנושא ואת המוכנות של העובדים לשינוי מתכונת העבודה, ראתה ההנהלה בעניין זה כלי לניגוח עמנו רק בשל הדרישה הברורה שלנו, לוודא כי שכר העובדים לא נפגע בשל עבודה מהבית".
בנוסף בוועד מציינים כי נושאים הקשורים לתוספות שכר וקבלת קביעות לא מטופלים טוענים לאור מערכת היחסים שנוצרה עם ההנהלה ונועלים את המכתב עם הצהרה שמרמזת על היחסים הקשים מול ההנהלה שמרמזים על התעמרות בעובדים "ניתן בהחלט להבין שהיא אינה מקרית ומקורה ברצון אישי של מנכ"ל הבנק ושל הנהלת הבנק, לשנות את אופיו של הבנק ולדרוס בדרך את העובדים ואת השירות ללקוחות".
סיכום הדרישות של העובדים: הסדרת עבודה משולבת מהבית, קביעות לעובדים בדגש על עובדים שקיבלו הצעה למעבר לחוזה אישי, ביטול מנגנון הרבדים ככלי לתוספות שכר, הורדת רכיבי עלות השכר מבסיס השכר לבחינת גובה תוספת השכר, התנגדות לצמצום העבודה במשמרות (בעיקר ליועצי ההשקעות והמשלוחים), ביטול כלל ההחלטות החד צדדיות שהתקבלו בענייני רווחה והפסקת ניסיונות ההנהלה לפגוע בנציגות העובדים בבנק.
המכתב החריף כלל 5 עמודים עם 46 ונשלח להסתדרות המעו"ף ולהנהלת הבנק על ידי הועד המייצג 8,000 עובדים. יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר טל, פנה למנכ"ל הבנק והגיב כי קיבל את המכתב המשקף "תמונה עגומה במיוחד ומעידה על משבר עמוק ביחסי העבודה בבנק, כזה שלא ניתן להתעלם ממנו".
בר טל הציע למנכ"ל הבנק כי יש לפתור את הנושא בדחיפות בישיבת משא ומתן כדי למנוע את הצורך בהכרזה על סכסוך עבודה.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    גיל בר טל תותך! (ל"ת)
    נתנאל 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כל מילה בסלע. תומכת בוועד. תודה להסתדרות על הגיבוי (ל"ת)
    רותי קדרון 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    האווירה קשה. המנכ"ל החדש מגזים. לא ניתן לו להתייחס ככה (ל"ת)
    ריטה ח 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מאמינה בהסתדרות ובוועד שידעו להוביל להשגים (ל"ת)
    עדינה מנחם 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד לוועד ששומר עלינו. אנחנו איתכם (ל"ת)
    דוד בוסיאני 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    טוב שיש להם את הגב של ההסתדרות. (ל"ת)
    אורי עמרמי 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    מקווה שיצליחו לפתור הכל בדיאלוג עובדים חרוצים צריך לחבק (ל"ת)
    איילה גדרי 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    למה לא נותנים לאנשים טובים קביעות? בושה וחרפה (ל"ת)
    רחמים כהן 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עצוב שיחסי העבודה מתדרדרים ככה. מקווה שההנהלה תתעשת (ל"ת)
    עינת גורי 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    העובדים צודקים וההסתדרות לימינם. כל הכבוד (ל"ת)
    דורי 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור