קריירה ולימודים

בדרך לפתרון בהייטק? שרת החדשנות בכנס ייחודי בנושא

בעקבות משבר ההון האנושי בהייטק, שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה לקחה חלק בכנס ייחודי בנושא שמטרתו לפתור את בעיית כוח האדם ולטפל באתגר
מערכת ice | 
אורית פרקש הכהן (צילום הדס פרוש פלאש 90)
שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן השתתפה היום (שני) מפגש "שולחן עגול", לבחינת התוכניות להגדלת ההון האנושי בהייטק הישראלי. המפגש נערך כהמשך לפנייתה של השרה לרשות המיסים לצורך מציאת תמריצים מיסויים לעידוד הגעת עולים חדשים ותושבי חו"ל. עולים אלו יגיעו לעסוק במקצועות ההייטק בישראל לתקופת זמן מוגבלת על מנת להקל על בעיית כוח האדם בהיי טק. האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) יזם וקיים, שולחן עגול לבחינת התכניות להגדלת ההון האנושי בהיי טק הישראלי.
המפגש נערך בראשות השרה פרקש הכהן, מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות ה IATI קרין מאיר רובינשטין, דרור בין מנכ"ל רשות החדשנות ובכירים מעולם ההיי טק הישראלי ביניהם;  גיגי לוי מ NFX, אורן שגיא מ Cisco, יוסי מטיאס מGoogle, מיכל ברוורמן מ Microsoft, חן ביטן מ CyberArk, ניר זוהר מ Wix, שחר בר אור מ Infinidat, מייקל איזנברג מ Aleph ועוד. במפגש העלו חברות האיגוד את האתגרים העומדים בפני החברות בעניין מחסור בכח אדם הקיים במקצועות ההיי טק השונים במטרה ליצר תכנית לאומית מקיפה בנושא.
שרת המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן מסרה, "אני מודה ליו״ר רשות המיסים, מנכ״ל רשות החדשנות, מנכ״לית IATI וכל בכירי התעשייה על הפגישה החשובה הזו בסוגיה הכל כך קריטית לכלכלת ישראל - המשבר בהון האנושי המתקיים בתעשיית ההיי טק כיום. אמשיך לפעול ולייצג את תעשיית ההיי טק בישראל בממשלה מתוך מחוייבות לענף זה, החשוב לכלכלת ישראל, כדי לרתום, בשיתוף פעולה עם התעשייה כולה את ההזדמנויות והמצויינות שיש בו לטיפול באתגרים הגדולים לטובת החברה והמשק."
קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI, "האתגר המרכזי בימים אלה של תעשיית ההייטק בישראל הוא משבר ההון האנושי. המטרה שלנו היא לטפל במחסור הקיים בכח אדם איכותי בקרב החברות ולשמור על ההיי טק כמנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית. היום יותר מתמיד זה ברור לכל הנוגעים בדבר - רק בשיתוף פעולה צמוד של ממשלה ותעשייה, תוכל הממשלה להניח על השולחן תכניות מתאימות לפתרון המשבר. כי אין מי שמכיר טוב יותר את התעשייה, מאשר התעשייה עצמה ואנו באיגוד פה על מנת לתכלל את כל הקולות ולתמוך בכל תכנית שתקדם פתרון יעיל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה