קריירה ולימודים

סוף לסאגה: מעונות היום יחזרו לפעילות

סוף הסאגה במעונות היום. שר האוצר ושרת הכלכלה יחד עם יו"ר ההסתדרות וראשי הארגונים הכריזו כי הצדדים הגיעו להבנות והמעונות יחזרו לפעילות. שרת הכלכלה: "המטפלות ימשיכו בעבודתם המסורה והחשובה בחינוך ילדינו"
מערכת ice |  6
גן ילדים (צילום Michael Giladi/Flash90)
סוף הסאגה במעונות היום: הושגו הבנות בין שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וראשי ארגוני מעונות היום: הסתיימה שביתת מעונות היום. מעונות היום יחזרו מחר (שישי) לפעילות.
לפי הסיכום אליו הגיעו הצדדים, הגורמים יפנו לוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר וזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, בבקשה לביצוע בדיקת בסיס של התעריף המפוקח - בדיקה שלא נעשתה ב-10 השנים האחרונות - מתוך רצון למימוש מסקנותיה בתחילת שנת הלימודים הבאה. במסגרת בדיקת הבסיס יבחנו כלל הטענות של הארגונים לגבי פערי תעריפים ועלויות (לרבות שכר, תקינה, עלויות רגולציה, שכירות ותפעול) שאינן נכללות בתעריף הנוכחי. בשל העובדה כי תהליך עדכון התעריף ייארך זמן, ובשל ההבנה שחלק מהקשיים במסגרות נבעו בצל משבר הקורונה, סוכם כי האוצר והארגונים ייבחנו מתן מענה זמני שיגובש בין הצדדים בהקדם.
הסיכום הגיע לאחר 5 ימי שביתה והפגנות סוערות בהשתתפותן של אלפי מטפלות ומשפחות עד להסכמות על קידום מתווה העלאת שכר המטפלות בפעימה ראשונה שייחתם בימים הקרובים, ופתיחת במו"מ קצוב בזמן על העלאת סל המחירים בהשתתפות המדינה. 
מארגוני מעונות היום והמטפלות נמסר: "לאחר מאבק ארוך וממושך פרצנו את התפיסה שהייתה חסומה במשך שנים רבות והובלנו את הממשלה לקבל אחריות על הגיל הרך. מלוא המשאבים יוקצו למחנכות-מטפלות . המאבק הנחוש העלה את קרנם של המטפלות שקיבלו את ההכרה לה הן ראויות. העלנו על סדר היום הציבורי והפוליטי את החשיבות החינוך לגיל הרך. אנחנו מודים לאלפי ההורים על התמיכה וההשתתפות באירוע הסולידריות הכי גדול של השנים האחרונות".
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי אמרה כי: "לאחר מאמצים רבים שנעשו בחודשים האחרונים ע"י זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר, אני מברכת על הגעה להסכמות בנושא מעונות היום ועל סיום השביתה. כעת יוכלו לשוב לעבודה עשרות אלפי הורים כאשר המטפלות ימשיכו בעבודתם המסורה והחשובה בחינוך ילדינו. כפי שאמרתי לארגוני מעונות היום, אני מחויבת להמשיך ולעסוק בנושא".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מרגש, אחרי עשור לראות שינוי (ל"ת)
    מיכל לוי 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מאבק מוצדק, כל הכבוד לארגוני המעונות שהרימו את המאבק (ל"ת)
    נחמה 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מגיע למטפלות יותר, כל הכבוד (ל"ת)
    שירה 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יופי של תוצאה למאבק צודק, רק ביחד נשפר את המצב (ל"ת)
    מיכל 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לארגוני מעונות היום ולהסתדרות (ל"ת)
    ליאור 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הכל בזכות ההסתדרות ונעמת (ל"ת)
    קרן 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור