קריירה ולימודים

זה החוקר הישראלי שזכה בפרס נובל לכלכלה

ועידת הפרס הכריזה על שלושה זוכים בפרס הנובל לכלכלה לשנת 2021, בין השלישייה חוקר אמריקני ישראלי שהתגורר בישראל ואף לימד באוניברסיטה העברית
שירה יום טוב |  2
Josh Angrist (צילום pixabay, פייסבוק/ Josh Angrist)
ועדת פרס נובל בחרה להעניק את פרס הוועדה לכלכלה לשלושה חוקרים ביניהם חוקר ישראלי אמריקני. השלישייה כוללת את החוקר הקנדי ג'ון קארד ולשני החוקרים האמריקניים וגווידו וו. אימבנס וג'וש (יהושע) די אנגריסט – החוקר בעל האזרחות הישראלית. אנגריסט אף התגורר במשך שלוש שנים במהלך שנות השמונים ושימש כמרצה באוניברסיטה העברית בירושלים. שיטת ההוכחה האמפירית עליה קיבל את הפרס מבוססת על מחקר שערך בבתי הספר בישראל.
אנגריסט חקר יחד עם שותפו את גודל הכיתות בבתי הספר בישראל ואת האופן בו הגודל משפיע על הישגי התלמידים. הפרס ניתן על שיטת המחקר שהתבססה על ניסויים טבעיים בדומה לניסויים מעולמות המדע המדויק.
החוקר הקנדי שזכה גם הוא בפרס חקר את ההשפעה של הגירה במדינת על שינויי השכר בין ילידי המדינה ובין המהגרים בתקופות השונות בה. שני המחקרים הביאו את חוקריהם לקבל את הפרס בזכות הגילויים שהביאו באמצעות שיטת המחקר שלהם שהתבססה על תצפיות במקרי אמת.
המחקר שנעשה בישראל הוכיח שניתן להסיק מסקנות ממחקר שהתוצאה שלו מפתחת על גבי שנים רבות – משנות החינוך במסגרות ועד שנות ההשתלבות בשוק העבודה.
באתר ועידת הפרס נכתב על הבחירה בשני החוקרים, "קשה לפרש נתונים מניסוי טבעי. לדוגמה, הארכת לימודי חובה בשנה לקבוצת תלמידים אחת (אך לא אחרת) לא תשפיע על כולם באותה קבוצה. חלק מהתלמידים היו ממשיכים ללמוד בכל זאת, ומבחינתם ערך החינוך לרוב אינו מייצג את הקבוצה כולה. אז, האם אפשר בכלל להסיק מסקנות לגבי ההשפעה של שנה נוספת בבית הספר? באמצע שנות התשעים פתרו יהושע (ג'ו) אנגריסט וגווידו אימבנס את הבעיה המתודולוגית הזו, והדגימו כיצד ניתן להסיק מסקנות מדויקות לגבי סיבה ותוצאה מניסויים טבעיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוא לא ישראלי
    שמשון 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהודי אמריקאי שעלה לארץ וירד בחזרה לארצות הברית.אשתו ישראלית שירדה לארהב.
    סגור
  • 1.
    עלובים. הוא ישראלי כמו שאני סיני (ל"ת)
    עודדי 10/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור