קריירה ולימודים

מהפכת השכר של עובדי בתי החולים וקופ"ח כללית החלה

ההסכמים מכפילים, בין היתר, את התמריץ בגין תפוקות לעובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים, ומעלים את תעריפי שכר העידוד בקופת חולים כללית, במטרה להביא לשיפור השירות למטופלים ולהעלאת זמינות התורים. כל הסכומים והסעיפים בפנים
מערכת ice |  9
בית חולים חריגות שכר (צילום שרון טל אילוסטרציה)
משרד האוצר, ההסתדרות, וקופת חולים כללית חתמו היום (ראשון) על הסכמי שכר לעובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים (איכילוב, בני ציון) ובקופת חולים כללית. ההסכם נחתם בהמשך ל"עסקת החבילה" שנחתמה בתחילת החודש בין שר האוצר, יו"ר ההסתדרות וארגוני המעסיקים.
ההסכמים מעלים באופן משמעותי את התמריץ המקסימלי בבתי החולים הממשלתיים לעובדי מקצועות הבריאות (פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, דיאטנים ומפקחי מזון), מ-2,000 ל-4,125 שקל בחודש. בנוסף, נוצר לראשונה מודל תמרוץ באותם סכומים כמו שאר הסקטורים גם לקלינאיות התקשורת. עוד כוללים ההסכמים זכאות להשתתפות באגודה מקצועית נוספת החל משנת 2022.
כן נחתם הסכם לקלינאיות התקשורת המועסקות בקופת חולים כללית, שעיקרו הסדרת מודל שכר עידוד חדש והגדלת היקף המשרה הקבועה של קלינאיות התקשורת בכללית, וזאת לצד הגדלת הזכאויות השונות הנגזרות מכך. ההסכם ייכנס לתוקף ב-1.1.2022.
עוד נחתם הסכם עדכון למודל שכר העידוד לעובדים המשתייכים למקצועות הפארא-רפואיים בכללית, ובמסגרתו עודכנו תעריפי שכר העידוד של עובדי הפיזיותרפיה, הדיאטה והריפוי בעיסוק בקופה. הסכם זה ייכנס לתוקף ב-1.12.2021. ההסכמים צפויים להביא לשיפור השירות למטופלים. בנוסף, הוסכם כי הכללית תממן את גובה דמי החבר בעמותה מקצועית נוספת אחת לבחירת העובדים עליהם חל ההסכם, בהתאם לנהלים החלים בכללית. בגיבוש ההסכמים היו מעורבים בין היתר סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג ועו"ד מירי מלכי.
הממונה על השכר, קובי בר-נתן: "אני מברך על חתימת ההסכם, אשר משפר את שכר עובדי מקצועות הבריאות על-ידי מנגנון תגמול יחודי התומך בשיפור השירות למטופלי בתי החולים והקהילה. ההסכם יקדם שמירה על איכות טיפולית ומקצועית גבוהה לצד העלאת זמינות התורים לרווחת המטופלים".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני שמח שלאחר מאמצים רבים הצלחנו להגיע להסכמים שמשפרים את תנאי עובדי מקצועות הבריאות, אשר עושים מלאכת קודש הן במהלך משבר הקורונה והן בתקופות שגרה. אני מברך את משרד האוצר ואת כל מי שהיה שותף לחתימת ההסכמים החשובים הללו".   
אלי גבאי, יו"ר איגוד מקצועות הבריאות: "לאחר משא ומתן ארוך נחתם הסכם שכר דרמטי שמשפר את השכר לעובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים הממשלתיים, מכפיל את שכר העידוד ומעניק זכאות לעמותה נוספת למקצועות הבריאות. בכללית כולל ההסכם את שיפור תקרות ההשתכרות ומחיר הפעולה. מדובר גם בהסכם שכר דרמטי לקלינאיות התקשורת בכללית ובתי החולים הממשלתיים. אני בטוח שהסכמים אלו, שהושגו בתמיכתו האישית והבלתי מתפשרת של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ישפרו משמעותית את תנאי העובדים במערכת".
יו"ר הוועד הארצי של עובדי קופת חולים כללית, פרוספר בן חמו: "ההסכם שעליו חתמנו היום משפר את רווחתם ותנאיהם של עובדי קופת חולים כללית, ואני מברך על כך. תודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וליו"ר איגוד מקצועות הבריאות אלי גבאי על העזרה בהשגת ההסכם. אני מאמין שמכאן נצעד יחד קדימה למען העובדים המסורים שלנו".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תוסיפו למנהל ומשק
    מורן 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לגבי המנהל והמשק
    סגור
  • 7.
    מה עם השכר של הפקידות בושה (ל"ת)
    פקידה בכללית 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מאות מיליוני ₪ מכספי ציבור
    חיים 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    תפרסמו כמה מאות מיליוני ₪ מכספי ציבור המועברים לכללית לצורך מתן שירותים רפואיים משמשים בפועל לקניית לקוחות במגזר החרדי בניגוד לחוק להאזנה להקלטות החושפות את השיטה של הכללית, חפשו בעצמכם בגוגל את המילים "קופת חולים כללית מודיעין עילית מגייסת מבוטחים בניגוד לחוק"
    סגור
  • 5.
    פששש . ההסתדרות עובדת חזק בשבוע האחרון (ל"ת)
    עזרא אמויאל 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    טוב מאוד. מקווה שיהיה שיפור בשירות (ל"ת)
    ליבי כהן 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    סחתיין
    ליאור הרצליה 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שמשהו יזוז עם השכר שבבתי חולים
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לוועד ולהסתדרות (ל"ת)
    מוטי גזית 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יפה מאוד. מגיע להם כל שקל. (ל"ת)
    ליבי כהן 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נתניה
    גילה 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם השכר של העוסים בבתי החולים
    סגור