קריירה ולימודים

עובדי אל-על סוחטים: הסכם קיבוצי לפני מיזוג עם ארקיע

מלבד האישורים הרגולטוריים של משרד האוצר, רשות התחרות וכדומה, בהסכם העקרונות בין אל ועל וארקיע נוסף סעיף דרקוני כי העסקה לא תיחתם ולא תתבצע אלא רק לאחר הסכם קיבוצי בין ההסתדרות ובין העובדים, ובכך הלוואות הענק של המדינה לייעול החברה למעשה מימנו את המיזוג עם ארקיע
מערכת ice | 
קני רוזנברג, אל על וארקיע (צילום יוטיוב/ Centers Health Care, פייסבוק/ארקיע, פייסבוק/אל על)
לאחר שהמדינה שפכה כספים על חברת התעופה אל על, וזאת כדי לייעל את החברה ובמטרה לצמצם כוח אדם, ותשלומי פיטורים וכדומה, מסתבר שעובדי אל על הצליחו לסחוט את ההנהלה ולהכניס סעיף דרקוני במזכר ההבנות עם ארקיע וקביעת הסכם קיבוצי ביחס לעובדים. המשמעות: המדינה למעשה לא מימנה את ההתייעלות באל על, אלא למעשה את המיזוג עם ארקיע.
נזכיר: שתי חברות התעופה אל על וארקיע הודיעו היום (חמישי) כי נחתם הסכם עקרונות למיזוג בין שתי החברות. אל על תרכוש את ארקיע, כאשר האחרונה תשמש כזרוע הלואו-קוסט של החברה הממוזגת. בעלי ארקיע: משפחת נקש המחזיקה כ-73% והעובדים המחזיקים ב-27% יקבלו הקצאה של מניות באל על.
 
בהודעה של חברות התעופה על המיזוג הצפוי, ישנם ארבעה תנאים להשלמת העסקה, כמו קבלת האישורים הנדרשים  לאישור העסקה על-ידי האורגנים הרלוונטיים של כל אחד מהצדדים, וקבלת כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים, בין היתר, אישור הבורסה לניירות ערך, רשות התחרות, משרד האוצר, משרד התחבורה.
אולם הסעיף הדרקוני מורה על יחסי העבודה שאמורים להיות בין אל וארקיע ונכתב כי ההסכם המחייב לא ייחתם ולא תתבצע כל עסקה בין הצדדים אלא אך ורק לאחר שייחתמו הסכמים קיבוציים בין הסתדרות העובדים הכללית החדשה לבין אל על וארקיע ביחס לעובדי שתי החברות.
המיזוג, מטבע הדברים, היה אמור להוביל לצמצום כוח אדם ופיטורים, וגם זאת כחלק מהייעול אותו כפתה המדינה על אל על כתנאי להלוואות. לרוב, לאחר מיזוגים כאלו, העובדים פותחים במחאה ושביתה כנגד ההסכם עד להתחלת מו"מ, אולם כאן ההסכם הקיבוצי מותנה ממש בהסכם העקרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה