קריירה ולימודים

מענקים חדשים: מי זכאי לפיצוי של 7,000 שקל?

מליאת הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק של יבגני סובה וקבוצת חברי כנסת להגדלת המענק השנתי למסייעים לנטרול תוצאות אסון צ'רנוביל
מערכת ice | 
כספי סיוע (צילום MSDR NEWS)
מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת מישראל ביתנו: יבגני סובה, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, פרופ' יוסי שיין, לימור מגן תלם, אלינה ברדץ' יאלוב ושרון רופא אופיר  להגדלת המענק השנתי למסייעים לנטרול תוצאות אסון צ'רנוביל ל-7,000 שקל. 
החוק מציע להגדיר את המענק מהסכום הקיים, לסכום של 7,000 שקל והוא יחל החל מהיום לאחר שהוא אושר אתמול. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "אסון צ'רנוביל אירע ביום י"ז בניסן התשמ"ו בשטחה של ברית המועצות לשעבר, והוא אחד האסונות הגרעיניים הקשים ביותר בתולדות האנושות. בקרב העולים שהגיעו למדינת ישראל מברית המועצות לשעבר יש עולים שעסקו בפעולות הקשורות בטיפול בתוצאות האסון ונחשפו עקב כך לקרינה מזיקה.
 
על פי התנאים הקבועים בסעיף 2 לחוק המסייעים לנטרול תוצאות אסון צ'רנוביל, עולים אלה זכאים לתעודת מנטרל. בסעיף 9 לחוק נקבע כי בעל תעודת מנטרל זכאי למענק שנתי שסכומו מתעדכן בכל שנה לפי שיעור עליית מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וסכומו כיום הוא כ־6,000 שקלים חדשים. מוצע להגדיל את סכום המענק השנתי כך שיעמוד על 7,000 שקלים חדשים.
כמו כן, מוצע לקבוע כי תחילתו של התיקון המוצע תהיה חודש מיום פרסומו, והוא יחול על מענק שנתי המשתלם בעד שנת 2022 ואילך. בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית תדון ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בסוגיות שעלו בדיון לקראת הקריאה הראשונה, ובכלל זה הוספת הוראה לגבי המענק השנתי כך שלא ייחשב הכנסה לעניין חוקים מסוימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה