קריירה ולימודים

ביידן מעורר את השמאל באמריקה: תומך בהתאגדות באמזון וסטארבקס

לאחר שעובדים ביותר מ-50 סניפי סטארבקס הצביעו בעד התאגדות עובדים, לצד מאמצים של עובדי אמזון לחתום על הסכם קיבוצי מול ההנהלה, נפגשו מנהיגי הארגונים עם נשיא ארצות הברית בבית הלבן, שהבטיח את תמיכתו
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום pexels, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס נפגשו השבוע, עם יזמי התאגדות עובדים של אמזון וסטארבאקס, כך על פי דיווח של ה-New York Times. על פי הפרסום, מטרת הפגישה הייתה לדון בהצלחות האחרונות של ארגוני העובדים ובצורך לעורר עובדים אחרים להצטרף או להקים איגוד. באירוע השתתפו ארגוני עובדים מובילים בארה"ב, "פקידי הממשל היו מעוניינים לשמוע כיצד הצלחנו - ואילו דברים עשינו כדי להניע אנשים להצטרף לראשונה לאיגודים", אמר אלכס ספיידל, עובד ומנהיג איגוד ב-Paizo.
 
כמו כן על פי הדיווח, כריסטיאן סמולס, נשיא איגוד העובדים של אמזון, ביקש מביידן ללחוץ על ההנהגה של אמזון להכיר באיגוד ולהתחיל במשא ומתן קיבוצי. הנשיא הביע תמיכה כללית, כאשר דוברת הבית הלבן הזכירה ציינה כי הנשיא ביידן הוא תומך ותיק "במשא ומתן קיבוצי, לזכויות העובדים להתארגן, והחלטתם לעשות בדיוק את זה" לצד זאת, במקרה של אמזון, היא  מסרה שזה תלוי במועצה הלאומית ליחסי עבודה(סוכנות עצמאית, לאישור איגודי עובדים).
 
בנוסף למנהיגי איגודים ועובדים מאמזון, סטארבקס, פאיזו והספרייה הציבורית של מחוז בולטימור, הפגישה כללה עובדים מקמעונאית בגדי החוץ REI וחברת הפקת האנימציה Titmouse. הפגישה כזכור, לאחר מספר הצלחות שרשמו איגודי עובדים לאחרונה. בניהם יותר מ50 סניפים של סטארבאסק שהצביעו בעד התאגדות. בעיתון האמריקאי מזכירים גם את מחסן סטטן איילנד של אמזון, שם הוביל הוביל סמולס מאמצים ופעולות לטובת התאגדות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אליה וקוץ בה
    שושו השובב 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטווח הרחוק זה דופק את החברה, העובדים, ואת הלקוחות. לא טוב לך תמצא עבודה אחרת.
    סגור