קריירה ולימודים

צרות בהייטק: כמות אסטרונומית של עובדים שמחפשים עבודה

מסקר של קהילת צרות בהייטק ו-tech12 עולה כי 27% מהעובדים בהייטק עולה כי 27% מהעובדים שנשאלו אמרו שהם מתכוונים לחפש עבודה חדשה בחצי השנה הקרובה. למרות זאת, 85% שנשאלו אמרו שהם מרוצים. אז מאיפה נובע הפער?
מערכת ice |  2
עבודה מול מחשב (צילום Istock)
עובדי ההיי טק אמנם נהנים מתנאים מצוינים וממשכורות גבוהות, אך מנתונים שעלו  לפי סקר השכר האמיתי של קהילת צרות בהייטק ו-tech12 עולה כי 27% מהעובדים שנשאלו אמרו שהם מתכוונים לחפש עבודה חדשה בחצי השנה הקרובה.
למרות זאת, נתון מעניין במיוחד הראה ש-85% דיווחו כי הם מרוצים במקום העבודה שלהם, כ-15% מהם סיפרו כי הם מחפשים עבודה. המשמעות היא כי תחילת 2022 עדיין מתאפיינת ב-FOMO ו-FOBO, פחד מהחמצה (Fear of missing out) והפחד שמאחורי דלת מספר שתיים ישנה אפשרות טובה יותר (Fear of better options). ריבוי האפשרויות במקרה של שוק התעסוקה מונע מעובדים להישאר במקום'.
 
המשמעות היא כי תחילת 2022 עדיין מתאפיינת ב-FOMO ו-FOBO, פחד מהחמצה (Fear of missing out) והפחד שמאחורי דלת מספר שתיים ישנה אפשרות טובה יותר (Fear of better options). ריבוי האפשרויות במקרה של שוק התעסוקה מונע מעובדים להישאר במקום'.
ולמרות זאת 32% מעובדי ההייטק הודו שהם בדקו הצעות עבודה אחרות בשבועות האחרונים ו-25% עשו זאת בחודשים האחרונים. כצפוי, הצעירים בני 21-30 עסוקים יותר בבדיקה של משרות אחרות מאשר קבוצות הגיל הבוגרות יותר.
 
הנתונים לא מפתיעים במיוחד, שכן תקופת הקורונה שינתה את מערך העבודה העולמי. הקורונה יצרה משבר אמון בין המעסיקים לעובדים. מעסיקים שהתהדרו ביחסי עבודה טובים, שתוארו בשמות כמו חברים, צוות, שותפים ומשפחה, פיטרו מיליוני עובדים ברחבי העולם או הוציאו אותם לחל"ת. העובדים הבינו שמערכות היחסים בעולם התעסוקה הן זמניות בלבד וגם הם, כמו המעסיקים שלהם, עסוקים בשימור עצמי.
מגמה זו יכולה גם להתהפך, לא ביום אחד, אבל אם הסטגפלציה תימשך תקופה ארוכה, הריבית תעלה וגיוסי ההון סיכון ירדו, גם היכולת של חברות הייטק לפתות עובדים תהיה מוגבלת יותר.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וַיְהִ?י הָעָם? ?ְמִתְאֹ?נְנִ?ים
    מבקר במדינה 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואידך זיל גמור
    סגור
  • 1.
    וַיְהִ?י הָעָם? ?ְמִתְאֹ?נְנִ?ים
    מבקר במדינה 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואידך זיל גמור
    סגור