קריירה ולימודים

העלאה בשכר הבסיס ומענקי פרישה מוגדלים: זה ההסכם הקיבוצי שנחתם

הסכם קיבוצי בחברת צאלנג' איירליינס (ישראל): במסגרת ההסכם, יוגדל שכר הבסיס של טייסי החברה, ויובטחו מענקי פרישה מוגדלים לטייסים שיוצאים לגמלאות. יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "הישגי ההסכם הם הוכחה נוספת לחשיבות האיגודים המקצועיים בהגנה ושמירה על העובדים"

 
מערכת ice |  12
שכר (צילום shutterstock)
ההסתדרות, הנהלת חברת צאלנג' איירליינס (ישראל) וועד העובדים בחברה, חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי ל-45 טייסי וטייסות החברה, העוסקת בשינוע מטענים בכל רחבי העולם.
ההסכם משמר את ההישגים הכלכליים והארגוניים שנכללו בהסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בחברה בשנת 2019, ומעגן שורה של הסכמות חדשות שמשפרות את זכויות העובדים. תוקפו של ההסכם החדש הוא עד לדצמבר 2025.
 
במסגרת ההסכם, הוגדל שכר הבסיס של העובדים, הוגדל היקף המשרה המובטחת, הועלו גובה השכר הפנסיוני וגובה תשלום האש"ל, להם זכאים העובדים. כן הוקנתה זכאות למענק פרישה לטייסים שייצאו לגמלאות, בהתאם לתנאים עליהם הסכימו הצדדים, כמפורט בהסכם. תוספות השכר מכוחו של ההסכם, ישולמו לעובדים באופן רטרואקטיבי החל מיום 14.9.2022. בנוסף, הצדדים הסכימו על תשלום מענק התמדה חד פעמי.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "לאחר מו"מ ארוך ואינטנסיבי, אפשר לברך על המוגמר. ההסכם מחזק את הביטחון התעסוקתי של הטייסים, משפר את שכרם ודואג גם לרווחתם לאחר שנים של עשייה.  ברצוני להודות לכל הצדדים שלקחו חלק במו״מ. הישגי ההסכם הם הוכחה נוספת לחשיבות האיגודים המקצועיים בהגנה ושמירה על העובדים".
מנכ"ל  איגוד עובדי התחבורה עו"ד רועי בליטנטל: "ההסכם שנחתם בין איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה, מביא בשורות כלכליות משמעותיות לטייסי החברה. אנו מלאי תקווה כי ההסכם יהווה נקודת מפנה ביחסי העבודה בין הצדדים. אני מבקש להודות למנהלת חטיבת התעופה, עו"ד קרן קלפר, אשר הובילה את המשא-המתן, ולברך את יתר המעורבים בהידברות שאפשרה להסכם לקרום עור וגידים. הסכם זה שומר על כושר התחרות העסקי והמשך התפתחותה של החברה, בלי להתפשר על הבטחת תנאי העסקה ראויים לטייסים".
מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד קרן קלפר: "חתימת ההסכם הקיבוצי של טייסי צ'אלנג', היא תחילתה של דרך חדשה של שיתוף פעולה והידברות בין נציגות העובדים להנהלה. אחרי מאבק ארוך וקשה, הצליחו הצדדים להגיע להסכמות, אשר משפרות באופן משמעותי את תנאי העבודה של העובדים. אני מברכת את ועד העובדים וההנהלה על הגעה להסכם הוגן ומיטיב. אין לי ספק שמדובר בצעד חשוב ובונה אמון שיחזק את מערכת יחסי העבודה ויתרום להמשך הצמיחה של חברה".
יו"ר ועד עובדי חברת צאלנג' איירליינס (ישראל), דניאל רוברטס: "בשנה האחרונה ידענו עליות ומורדות אך נכונו להם. החתימה שלנו מהווה אבן דרך ומסמנת רוח של שיתוף פעולה, הבנה ונכונות להתקדם בהגשמת יעדי החברה המשותפים לכולנו. אני מברך על ההסכם שפותח פרק חדש במערכת יחסים זו. אני מבקש גם להודות לכל השותפים לדרך שעשו לילות כימים בהביאנו לקו הסיום - לשאר חברי הוועד, הטייסים שסייעו לוועד, ליועצת המשפטית שלנו עו״ד יעל רובינשטיין, ולחטיבת איגוד עובדי התחבורה ובמיוחד לעו"ד קרן  קלפר ועו"ד ומאיה פרנקו".
את המשא ומתן על ההסכם ליוו: יו"ר איגוד התחבורה, עו"ד אייל ידין; מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה, עו"ד רועי בליטנטל; מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד קרן קלפר;  אחראית תחום הסכמים קיבוציים בלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד מאיה פרנקו, מנהל מחלקת הסכמים קיבוציים באגף כלכלה ומדיניות, אומרי זינגר;  עו"ד יעל רובנישטיין, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד מטרי, מאירי וכט ושות' מטעם הוועד; סמנכ"ל ארקיע-אינטרנשיונל דניאל גאנם; וחברי הוועד.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הסתדרות
    משה 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלק דואגים לעובדים חחח דואגים רק לסקטורים השמנים לפרק את הסתדרות מוסד מושחת שדואג רק למקורבים
    סגור
  • יש לי הרגשה שאתה מועד זמניים
    אחד שמבין 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחברת תעופה גדולה בישראל שלא מבין את העניין. העיקר ביזבזת לחבריך את הקולות ועשית נזק יותר גדול לחברים שלך. אגב, כולם שם בהנהלה יודעים שאתה זה,שעמדת מאחורי הכתבה..
    סגור
  • 9.
    הייתי סקפטית אבל הועד הביא את המצב (ל"ת)
    מירי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    משמח מאוד, שווה להיות בהסתדרות (ל"ת)
    ליאור לוי הכהן 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אנשים מלכלכים על ההסתדרות ולא מבינים שזו הדרך היחידה
    יאיר חיימון 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להביא הישגים ותנאים לעובדים היום
    סגור
  • טען עוד
  • הסתדרות
    משה 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי היא דואגת בדיוק רק למקורבים ולסקטורים השמנים ההסתדרות לא עוזרת לעובד מוסד מושחת
    סגור
  • 6.
    גאה בנציגי העובדים שנלחמו עבורנו (ל"ת)
    שלומית גבאי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    עוד הוכחה שאיגוד מקצועי חיוני לעובדים (ל"ת)
    גבי מאירי 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    רוצים יותר שכר ותנאים - תתקשרו להסתדרות (ל"ת)
    רונית 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תודה לועד!!!! (ל"ת)
    בני מחיפה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שמח שההסתדרות מצליחה להביא כאלה תוצאות (ל"ת)
    רוצים עוד 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד להסתדרות, הישג אמיתי וחשוב (ל"ת)
    יהודה עמית 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור