קריירה ולימודים

"אני מתגעגעת לבית, לחדר שלי": ילדי הדרום חסרי אונים - איפה המדינה?

תנועת דרור ישראל פתחה מרכז חינוכי לילדים בכל הגילאים. התיכון החברתי בקרית אתא עבר מיקום בעקבות האיום מצפון: "הילדים האלה לא יופקרו לסיוטים ופחדים". מתחדדת ההבנה שהמצב הזמני במלונות צפוי להימשך עוד זמן רב, ועל כן נדרשים מענים חינוכיים, איכותיים, ולאו דווקא פורמליים
מערכת ice | 
קיבוץ בארי לאחר פלישת מחבלים (צילום פלאש 90/ אדי ישראל)
"לקחנו מעט דברים מהבית, לא ידענו לכמה זמן הולכים", מספרת קרן שמחוב בת 11 משדרות. "אני מתגעגעת הביתה, לבגדים שלי, לחדר שלי, לבית". במלון דן פנורמה חיפה מתארחים כ-100 ילדים ובני נוער כמו קרן. מברור חיל, שדרות ושלומי. כל ילד והסיפור שלו, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל מתגעגעים לשגרת החיים שהביתה להם בבית.
בימים האחרונים, בשיתוף עם משרד החינוך ועם עיריית חיפה, פתחה תנועת דרור-ישראל מרכז חינוכי לילדים ובני נוער מכיתה א ועד י"ב. עדי שמואל מנהלת את התיכון החברתי בקרית אתא, שבימים אלו עבר מיקום בעקבות האיום מצפון. צוות בית הספר החליט להירתם למשימה של פתיחת מרכז חינוכי למפונים באזור, וכמה מאנשי הצוות, והיא בראשם, נרתמו למשימה.
 
"משרד החינוך פנה לרשת שלנו 'דרור בתי חינוך', והיה ברור שניקח את האתגר. אני יודעת כמה מחנך שפותח את הבוקר עם התלמידים, כל בוקר, זה דבר בעל ערך, בעת חרום אף יותר. יש פה חזית חינוכית רגשית וזו מערכה שגם בה חשוב לנצח. הילדים האלו לא יופקרו לסיוטים ופחדים ונעשה כל מה שניתן לעטוף אותם בחום ואהבה, בפיתוח הדמיון, היצירתיות והחברתיות".

בית אבות דרור ישראל, ים המלח (צילום: יח"צ דרור ישראל)
אט אט מתחדדת ההבנה שהמצב הזמני במלונות צפוי להימשך עוד זמן רב ועל כן נדרשים מענים חינוכיים איכותיים, פורמליים ובלתי פורמליים. "השגרה נקטעה לנו. ההתמקדות מבחינתי היא להכניס את החיים חזרה לשגרה. ושגרה זה בית ספר. זה מוקד חינוכי שנותן מסגרת ויציבות. המיקוד הוא לא במקום הפדגוגי, אלא במקום הרגשי, החברתי", מספרת שירה אביטן משדרות, אם ל-3 ילדים קטנים, המתארחת במלון.

בית ספר שהוקם בחיפה (צילום: יח"צ דרור ישראל)
עוד היא מוסיפה, "כשהילדים במסגרת, זה נותן לנו המבוגרים זמן לעבד את החוויה, זמן להתארגן על עצמינו ולדאוג לעוד ציוד לילדינו, זמן לטלפונים ואפילו לטיפול עצמי". מרחבי הלמידה פועלים לפעול בשני מוקדים: א-ו', וז'-י"ב, כאשר המודל הזה צפוי להתרחב עד שיתפתחו מענים קבועים וארוכי טווח לצורך של הילדים ובני הנוער במסגרות חינוכיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה