כסף וצרכנות

פסח עם ילדים: כמה אטרקציות שלא חשבתם עליהן

חול המועד השנה אמנם קצר יחסית, ועדיין מהווה הזדמנות לבילוי עם הילדים שנמצאים בחופשה ממסגרות החינוך. ברחבי הארץ מציעים מרכזי מבקרים ימי סיור מיוחדים והטבות למשתתפים בפעילויות המיוחדות בחג
שירה יום טוב | 
מרכז מבקרים במבה אסם (צילום עזרא לוי)

חג הפסח הולך ומתקרב, ואיתו זמן הבילוי המשפחתי עם חופשת הפסח במסגרות החינוך שתתחיל כבר בשבוע הבא, יום ראשון ה-14 באפריל, ועד ה-29 לחודש. חול המועד עצמו מתפרס השנה על הימים רביעי - ראשון, 23-28 באפריל, כך שלמעשה יש שני ימי חול מלאים לנצל באטרקציות השונות.

אספנו מקבץ של מקומות מעניינים להעביר בהם יום עם הילדים, ממגוון של סגנונות בילוי ותחומי עניין, עם פעילויות מיוחדות לחג שלא כדאי לפספס ביניהם סנימטק הילדים בחולון, מוזיאון הספורט היהודי, מרכז המבקרים במבה אסם, ופסטיבל חיפה לתיאטרון ילדים.
המדיטק וסינמטק הילדים בחולון
המדיטק והסנימטק יקיימו בפסח פעילויות שייקחו את הילדים למסע אישי לציון חג הפסח. שבוע שלם עם הקרנות חגיגיות של סרטים חדשים לצד קלאסיקות קולנועיות לילדים ולכל המשפחה. הסרטים יוקרנו בסינמטק הילדים בין התאריכים 23 באפריל עד 27 באפריל, חוה"מ פסח. לקראת החג יוקרנו סרטים חדשים בולטים - "קונג פו פנדה 4", לצידו סרט האנימציה החדש לכל המשפחה "מסע הברווזים" ויתקיימו 'מפגשים מהסרטים' עם הבמאי והמרצה אלון גור אריה.
בנוסף, יוקרנו הקלאסיקות "עשרים אלף מיל מתחת לפני הים" של אולפני דיסני משנת 1954 והסרט המשפחתי "לילה מוטרף במוזיאון".

סיפור הברווזים, מתוך הסרט

מפעל במבה אסם
מרכז המבקרים של במבה נחנך לפני שנה, ופתוח לקהל הרחב במהלך כל השנה ולא רק בחופשים, וגם לקראת פסח, אסם נסטלה מזמינה את המבקרים לקחת חלק במסע מרתק המתרחש ב'ארץ הבמבה'.
במהלך החוויה, המבקרים משתתפים במשימות קבוצתיות המעודדות עבודת צוות ומקדמות את העלילה. החוויה כולה מלווה על ידי התינוק של במבה, לו מסייעים המבקרים בהשגת חומרי הגלם לייצור החטיף מהארץ הדמיונית אל המפעל. לאחר שהמשימות הושלמו בהצלחה, יגיעו המבקרים לביקור במפעל בו יצפו בתהליך היצור והאריזה.
 


הכניסה אל 'ארץ הבמבה' תיעשה באמצעות "במבה בוס", אוטובוס ייעודי אשר יאסוף את המבקרים מחניון ציבורי הסמוך למפעל, באזור התעשיה של קרית גת (חניון "לשם"). הסיור אורך כשעה וחצי ונערך בקבוצות קטנות של עד 20 מבקרים בכל פעם, על מנת לספק חווית שהות אופטימלית.

איפה ומתי: מרכז המבקרים נמצא במפעל במבה בקרית גת, בקמפוס התעשייתי שהקימה אסם נסטלה בעיר. שעות הפתיחה של המרכז הן בימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00 עד 19:00 ובימי שישי בין 09:00 עד 14:00, מגיל 4 ומעלה.

מרכז המבקרים של במבה, צילום: עזרא לוי


פסטיבל חיפה להצגות ילדים

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים יתקיים גם השנה, בחול המועד פסח 24-26 באפריל בתיאטרון חיפה. את הפסטיבל תפתח השנה ההצגה "אבא סיפור" – הצגה מוזיקלית עם שיריו הנפלאים של היוצר והזמר האהוב, מיקי גבריאלוב האגדי המציין השנה 60 שנות יצירה
ספרד, איטליה, אוסטריה, ארגנטינה, גרמניה, אוסטרליה, אורוגואי יקחו חלק בקבוצות התיאטרון הבינלאומיות שיופיעו השנה בפסטיבל , 7 הפקות מקור יעלו  השנה בבכורה על במת הפסטיבל: מתן בארצות שאין כמותן, מסטיק, החולדה מוצרלה, האריה שבפנים, לא כוחות, אוף לי צפוף לי. הפסטיבל יכלול הצגות בתשלום, לצד מופעי תיאטרון רחוב שיהיו פתוחים לקהל הרחב ללא עלות.
מוזיאון "הספורט היהודי העולמי" בכפר המכביה
מוזיאון "הספורט היהודי העולמי" הממוקם בכפר המכביה רמת גן מציע לקראת חג הפסח סיורים חוויתים ומודרכים במוזיאון שיפגישו את המבקרים עם סיפורה מעורר ההשראה של המורשת הספורטיבית היהודית ב-100 השנים האחרונות. התצוגה המרהיבה במוזיאון כוללת כ-1,000 מוצגי ספורט נדירים ואייקונים והיא מהיפות בישראל.
במהלך חג הפסח תתקיים במוזיאון פעילות מיוחדת : מירוץ משפחות במוזיאון :  מקטן עד גדול, המשפחות ישלבו כוחות ורמזים ויפתרו את החידות שיובילו אותם לאפיקומן האבוד. המשפחה המנצחת תזכה בפרס אייקוני – כדורסל בחתימת טל ברודי ומיקי ברקוביץ ויש גם פרסים למקום שני ושלישי.

מוזיאון הספורט היהודי העולמי

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה