כסף וצרכנות

נטפליקס נלחמת נגד שיתוף הסיסמאות: האם החשבון שלכם בסכנה?

לאחר שהציגה בדוחות האחרונות עלייה משמעותית בהכנסות, המדיניות החדשה של נטפליקס בנוגע לאיסור שיתוף סיסמאות הגיעה לישראל: משתמשים בישראל מדווחים על כך שהם נדרשים לאשר את כתובת ה-IP ממנה הם צופים ומחלקם אף נמנע מלהתחבר לאפליקציה
מערכת ice | 
משתמשי נטפליקס דיווחו על בעיה בחיבור לרשת (צילום shutterstock)
ענקית הסטרימינג נטפליקס, אפשרה במשך שנים למשתמשיה לשתף את הסיסמאות לחשבונותיה ובכך יכלו כמה אנשים שלא גרים באותו הבית, להשתמש באותו חשבון, אך ברגע שהבינה שהדבר פוגע לה בהכנסות היא שינתה כיוון.
תחילה, החברה החלה לאסור זאת בגבולות ארה"ב ולאחרונה עולה שהיא מיישמת את המדיניות החדשה במדינות נוספות בעולם, בניהן גם ישראל. כעת, משתמשים רבים בישראל מדווחים שנטפליקס מונעת מהם לשתף את החשבון שלהם עם אנשים נוספים.
 
על פי דיווחים שפרסמו משתמשי נטפליקס ברחבי הרשת, בעת הכניסה לשירות, נטפליקס מבקשת מבעל החשבון להיכנס ללינק שנשלח לו בסמס לטלפון, ושם עליו לאשר את כתובת ה-IP שממנה הוא צופה, ואת המכשירים שאליהם החשבון שלו מחובר.
במקרים אחרים, האפליקציה של נטפליקס מודיעה למשתמש שהיא זיהתה שהמכשיר ממנו הוא מחובר אינו חלק ממשק הבית המרכזי של המנוי. במקום מסך השירות הרגיל הוצגה למשתמש הודעה המוסרת כי: "המכשיר שלך אינו חלק ממשק הבית המשויך לחשבון הנטפליקס הזה". משמעות ההודעות היא שמי שאינו מחובר מאותו משק בית נזרק החוצה ונדרש להקים מנוי חדש.
הדוח הכספי של החברה לרבעון הראשון של 2024 פורסם השבוע, והוא הציג זינוק שיא של 16% במספר המשתמשים הרשומים ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בחברה קושרים את הנתון הזה למדיניות החדשה שמונעת שיתוף חשבונות ודחפה משתמשים רבים לפתוח חשבון חדש.
נטפליקס הציגה בשלושת החודשים הראשונים של 2024, זינוק של 79% בהכנסות עם רווח נקי של 2.3 מיליארד דולר. יתרה מזו, גורמים בחברה מעריכים שהיא תסיים את השנה עם רווח נקי של למעלה מ-9 מיליארד דולר. למרות התוצאות הטובות של החברה מאז פרסום הדוח האחרון, מניית החברה איבדה 7%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה