כסף וצרכנות

שמן זית מזויף נמכר בישראל: "הציבור מתבקש שלא לצרוך אותו"

ברקע המחסור החמור בשמן זית בעולם, משרד הבריאות מפרסם הודעה ובה הוא מזהיר את הציבור מצריכת שמן זית מזויף בשם "שמן זית - שמן איכותי", מחשש להרכב חומצות שומן שאינו תואם להגדרה שנקבעה
מערכת ice |  1
שמן זית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משרד הבריאות פרסם הודעה ובה הוא מזהיר את הציבור מפני צריכת מוצר שמן זית מזויף בשם "שמן זית – שמן איכותי". בהודעה שנשלחה מטעם נכתב: "הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר".
על פי תוצאות בדיקות המעבדה שערך המשרד, המוצר "שמן זית – שמן איכותי" (כבישה קרה, 4 ליטר, שעל גבי אריזתו לא מצוין שם היצרן) עלה כי הרכב חומצות השומן אינו תואם להגדרת שמן זית בהתאם לתקן המחייב. עוד הובהר כי שירות המזון במשרד הבריאות ימשיך לבחון ולאתר מקרים של הונאה במזון כגון זיופי שמן זית. במידה ותמצא הפרה של דרישות החקיקה והתקינה בישראל, ינקטו צעדים בכלל האמצעים העומדים לרשות המשרד.

 
למרות היותה של ישראל יצרנית שמן זית ברמה גבוהה ומשובחת, בשנים האחרונות ייבוא שמן הזית הלך וגדל, בין היתר בשל כניסתם של מותגים פרטיים ומותגים זולים לשוק במטרה להציע מוצר זול יותר. בגזרת שמני הזית אכן מדובר היה בכמה שנים של מהפכה של ממש במחירי הקטגוריה כאשר המחיר נחתך בחצי משנת 2010 עד שנת 2020.
עם זאת, בעקבות השפעות ההתחממות הגלובלית, קיים משבר חמור בענף ייצור שמן הזית בכל העולם, מה שמוביל לחברות רבות לייצר שמנים מזויפים שאינם תואמים להגדרות משרד הבריאות ועשויים לפגוע בצרכנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמן זית מטורקיה
    מוחי 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סכנה
    סגור