כסף וצרכנות

נספרסו בצעד דרמטי בישראל: זה המהלך שפוגע בכיס של הלקוחות

על אף עליות עליות מחירי הקפה בעולם, חברת נספרסו אמנם לא העלתה את מחירי הקפסולות שלה אך הפחיתה את הכמות בחלק מהמוצרים שלה, מבלי להוזיל את המחיר. "השינוי בוצע תוך שמירה על פרופיל טעם ואיכות זהים, וחוויית צרכן איכותית", אמרו בנספרסו
מערכת ice | 
נספרסו (צילום יוטיוב/ Nespresso)
מחירי הקפה בעולם ממשיכים לזנק בקצב מסחרר, כמו גם כאן בישראל. אחרי שרק לאחרונה חברת שטראוס הודיעה כי היא מייקרת את מחירי הקפה שלה, נודע כי חברה נוספת ופופולרית במיוחד בקרב הצרכנים הישראלים יצאה בצעד דרמטי שפוגע ישירות בכיס של הלקוחות.
אחרי שנספרסו החלה לצמצם את כמות הקפה בחלק מהמוצרים שלה בעולם, ב"ישראל היום" פרסמו הערב (חמישי) כי הצעד הדרמטי של החברה הגיע כעת לישראל, וחלק מהמוצרים שלה יקטנו.
למעשה, על רקע האריזות של קפסולות Diavolitto ו-altissio נכתב כי המתכון החדש מכיל 0.6 גרם קפה פחות בכל קפסולה. אלא שלמרות זאת, המחיר של הקפסולות של נספרסו נותר זהה ולא ירד. בקפסולות מסוג ורטו חל שינוי בטעמי טופי קרמל, אלטיסיו, דיאבוליטו, וניל קלאסי ובטעם אגוזי לוז. בקפסולות האוריגנל, ישנה הפחתה שבוצעה בקפסולות פריז וולוטו.
מנספרסו נמסר בתגובה: "נספרסו שואפת לספק ללקוחותיה את חווית הקפה הטובה ביותר האפשרית. צוותי הפיתוח בוחנים כל העת את תהליכי ייצור הקפה שלנו, וזאת כדי להבטיח איכות אופטימלית ועקבית של כוס הקפה. ביצענו אופטימיזציה בתהליכי הטחינה והקלייה של כמה תערובות קפה, מה שהביא לשינוי קל במתכון ולירידה במשקל הקפה בקפסולה. השינוי בוצע תוך שמירה על פרופיל טעם ואיכות זהים, וחוויית צרכן איכותית, כפי שלקוחותינו מצפים מנספרסו".
המהלך של נספרסו מגיע כחודש אחרי שמחירי הקפה בעולם זינקו לשיא חדש של 50 שנה, זאת על רקע הבצורת בחלק מהאזורים בהם מגדלים את פולי הקפה, בעיקר באפריקה ובברזיל, כמו גם מקרים הפוכים של הצפות ומזג האוויר חריג, שפגעו קשות ביבולים.

גם בשנה הנוכחית מחירי הקפה ימשיכו לזנק על רקע משבר האקלים, כאשר יצרניות הקפה הגדולות בעולם כבר העלו את מחירי מוצרי הקפה שלהן. בין החברות ניתן למצוא כמובן את יצרנית הקפה הגדולה בעולם, נסטלה, שהעלתה את מחירי הקפה ואף הקטינה גם את האריזות.
בנוסף על כך, גם חברת ג'יי.אם סמאקר הכריזה על עליית מחירי הקפה. גם כאן בארץ מחירי הקפה מזנקים בקצב מסחרר. אחרי שרשתות כמו ארומה למשל העלו את מחיריהן, גם יצרניות דוגמת שטראוס, שמביאה אלינו את הקפסולות של קפה עלית ואת הקפה הטורקי המפורסם, הודיעה על העלאת מחירים.
למעשה, מחירי פולי הקפה מסוג רובוסטה עלו בכ-70% ומסוג ערביקה עלו בכ-50% מאז תחילת השנה שעברה, מה שאילץ את החברות לעשות התאמות ולעלות מחירים, שפוגעים כמובן גם בצרכן הישראלי. 

כך למשל, בחודש שעבר הודיעו חברות שטראוס ואסם על עליית מחירי הקפה שלהן בעקבות העלייה העולמית במחירי פולי הקפה. החל מה-1 בינואר, מחירי הקפה הטורקי עלו בכ-14%, ומחירי המותג "טסטרס צ'ויס" התייקרו בכ-6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה