כסף וצרכנות

מנכ"ל ניופאן: "אני מאמין שאם המצב יתייצב, המחירים ירדו"

חברת ניופאן המשיכה להתרחב ב-2024: מנכ"ל החברה, ירון צפדיה, מדבר על השפעת המלחמה, טרנדים ואתגרים בשוק החשמל וגם איך מתמודדים עם יוקר המחייה ושוק הפרללי

ענת סימן טוב | 
ירון צפאדיה מנכל ניופאן (צילום יולי כהן)
חברת ניופאן, אחת מחברות מוצרי החשמל המובילות בישראל, המשיכה להתרחב ולהתפתח בשנת 2024. בראיון עם מנכ"ל החברה, ירון צפדיה, הוא משתף אותנו על השפעת המלחמה על הענף, על תוצאות השנה החולפת, טרנדים בתחום החשמל, ואתגרים עם יוקר המחיה והעלויות בשוק.
איך המלחמה השפיעה עליכם?
"אני יכול לסכם את שנת 2024 כך: המלחמה התחילה באוקטובר 2023, וההשלכות שלה נמשכו גם בשנת 2024. ברמה האישית, אני חושב שזו הייתה שנה טובה בסופו של דבר. כשאני נשאל על השנים האחרונות, אני רואה את 2024 כתקופה חיובית, דומה לאותה תקופה שלפני הקורונה. בשנים האלו, כשאנשים טסו פחות לחו"ל והיו יותר בבית, הם נטו להשקיע בשדרוגים לבית, במקום להוציא כסף על מסעדות וטיולים. אם אני מתמקד בענף החשמל, אפשר לומר שב-2024 הייתה עלייה כללית במכירות. אני מחלק את זה לשני תחומים עיקריים: הראשון הוא מוצרי הצריכה הבסיסיים כמו מקרר, מכונת כביסה, תנור – מוצרים שברור שצריך לרכוש גם בזמן מלחמה. לא משנה מה קורה, את המקרר אתה לא יכול להימנע מלרכוש אם צריך אותו. התחום השני הוא המוצרים יותר של "הפלז'ר", כמו מיקסרים או מעבדי מזון, שם אנשים נוטים להמתין ולבדוק לפני שהם רוכשים. כשנגמרה המלחמה בצפון, האווירה השתנתה בפתאומיות, והיו ימים בהם המחירים היו מטורפים, במיוחד על מוצרים בתחום הפלז'ר. כך שבסופו של דבר, אני יכול לומר ש-2024 הייתה שנה טובה לענף החשמל".
ומבחינת נתונים?
"אם אני צריך לתת לך מספר, השוק עלה ב-10% לעומת שנה קודמת. אבל אם נרד לעומק, אז בחלק מהקטגוריות השוק עלה יותר מ-10%, ובחלקם פחות. אבל אם אני מדבר על ענף החשמל, ב-2024 היה גידול של 10% בהשוואה לשנה הקודמת".
איזה מוצר הכי בלט השנה?
"אני יכול להצביע על המוצרים הכי פופולריים בשוק. התרבות של הבישול בבית הלכה והתרחבה בשנים האחרונות, ולא מדובר רק על טרנד זמני. אני רואה את הבנות שלי, לדוגמה, מתחילות להכין חלות כל שישי – דבר שלא היה כך לפני כמה שנים.
בשנה האחרונה, שני מוצרים בלטו במיוחד: הראשון הוא מעבד המזון של מג'ימיקס. מדובר במוצר מאוד פופולרי, עם מותג מוכר שמלווה אותנו כבר עשרות שנים. לפי דוחות GFK, מעבד המזון של מג'ימיקס נמצא במקום הראשון במכירות, מה שמעיד על הביקוש הגבוה למוצר. המוצר השני הוא המיקסר של קיטצ'ן אייד. המיקסר הזה הפך לפופולרי במיוחד בשנים האחרונות, וישנה התעוררות בתחום האפייה הביתית, במיוחד מאז הקורונה. האפייה של חלות, ושיתוף התמונות של הפרשת חלה באינסטגרם, הפכו לתופעה מובהקת, והפופולריות של המיקסר רק הולכת ועולה."
ומה עם השואבים שוטפים?
"קטגוריית השואבים בכללי צמחה ב-2024 ביותר מ-20%. זה דבר מדהים, אנשים מוכנים להשקיע יותר על שואבים, כולל שואבים רובוטיים. הקטגוריות חזקות מאוד, ולקוחות מוכנים להשקיע הרבה על שואבים – לפעמים גם מעל 5000 ש"ח על שואב רובוטי, וזה מטורף. אנחנו גם בודקים את השוק הזה, ועוסקים בזה הרבה, כולל שואבים רובוטיים שגדלים בצורה מטורפת".
איך מתמודדים בשוק שהוא רווי?
"הצרכן הישראלי אוהב להחליף את המוצרים שלו, הוא אוהב לקנות, וצריכה בישראל גבוהה אם משווים למדינות באירופה. אנחנו ב-ניופאן מייצגים מעל 20 מותגים בינלאומיים, ואנחנו מאוד מתמקדים בשירות – מה שנקרא 'שירות אחרי מכירה'. אנחנו שומרים על מחלקת שירות 'אינהאוס' ומספקים פניות לקוחות ברמה גבוהה. אני יכול לומר שאנחנו מוכרים מעל מיליון פריטים בשנה וממעטים להגיע למקרים של תביעות. הצרכנים מעריכים את השירות, וזה מה שמבדיל אותנו מהמתחרים".
אתרי חנויות חשמל רבות הופכים לאתרי סחר. כך שחוץ מלמכור מוצרי חשמל הם מוכרים הכל לבית, מריהוט ועד טיטולים. 
אתרי סחר – האם זה משהו על הפרק עבורכם?
"ניופאן מחזיקה באתר סחר שנקרא LastPrice, וזה אתר שמרכז את המוצרים החשמליים שלנו. לאחרונה ראינו ירידה בכמה אתרי סחר גדולים כמו גרופון שנסגרו. גם אם זה נכון, חשוב לציין שהאונליין בישראל עדיין נמוך יחסית לאירופה – האונליין בישראל לא עולה על 15% מהקניות במוצרי חשמל. בסופו של דבר, רוב הלקוחות עדיין מעדיפים לקנות בחנות, ולא באינטרנט. אבל אני מניח שבשנים הקרובות, קניות אונליין ימשיכו לגדול, בעיקר בקרב הדור הצעיר שיתחיל להעדיף קניות באינטרנט". 
איך אתם מתמודדים עם יוקר המחיה?
"יוקר המחיה בהחלט משפיע עלינו. לא רק המחירים של המוצרים עולים, אלא גם עלויות ההובלה, עליית מחירים של רכיבים שונים שהגיעו מהמזרח הרחוק – והכל משפיע. למרות זאת, אנחנו לא מעלים מחירים. אנחנו משתדלים להחזיק את המחירים יציבים, ולטפל בכל עלות שמשתנה מבלי להחמיר עם הצרכנים.  עם זאת, המחירים לא השתנו באופן דרמטי, וזה משהו שחשוב לנו להדגיש. אם המקרר עולה 3000 ש"ח, אז הוא גם עולה 3000 ש"ח בשנה שעברה, אבל הלקוחות מרגישים את יוקר המחיה מכל דבר אחר – עלויות גבוהות של ארנונה, דלק ומזון".
איך אתה רואה את ההתנהלות בשוק של היום?
"אנחנו מוכרים מגוון רחב של מוצרים: מייבשים, מכשירי סנדל קרים, מוצרי בישול, אודיו ועוד. זה מאוד משתנה לפי קטגוריה. לגבי החנויות, בשנה האחרונה ישנו גידול משמעותי במכירות, במיוחד באילת. אילת הפכה להיות יעד תיירותי חזק מאוד, וראינו עליה ברורה במכירות של מוצרי חשמל שם. האנשים מתעניינים במוצרים איכותיים, וזה מבדל אותנו. מכירת מוצרים יקרים כמו קיטשן אייד ומג'ימיקס לא מתבצעת רק בחנויות חשמל רגילות, אלא גם באילת, שם התיירות תורמת לשוק".
יש איזשהו שינוי במחירים של המוצרים שלך בעקבות יוקר המחייה ועליית המע"מ?
"השוק שלנו מאוד תחרותי, ויש תחרות גדולה. עם זאת, אני לא חושב שמישהו קם בבוקר ומחליט להעלות מחירים. אם יש שינוי, זה נובע בעיקר מהתחרות החזקה בשוק ולא משינויים מצידנו. אני מאמין שהתחרות תורמת לכך שהמחירים נשארים יציבים, אם לא יורדים".
 
איך מתמודדים מול היבוא המקביל?
"היבוא המקביל חוקי בישראל, וכל אחד יכול לבחור את מה שהוא רוצה. אנחנו לא מתחרים בזה, אבל אנחנו מנסים להציע שירות טוב, אחריות ארוכה, ותמיכה לצרכן לאורך זמן. הצרכן יבחר מה שטוב לו, ויש לנו את היתרון של שירות ושקט נפשי אחרי הקנייה".
דיברת גם על המלחמה וההשפעה שלה על השוק. איך אתה רואה את ההשפעה על מחירים אם המצב יירגע?
"אני מקווה באמת שהמלחמה תיגמר ושנחזור לאיזשהו מצב של נורמליות. אם זה יקרה, אני מאמין שזה יוביל להורדת מחירי ההובלה, וזה משפיע מאוד על המחיר של המוצרים. אם יהיו פחות עיכובים בשילוח ויותר ספקים יתחילו לעבוד עם ישראל, זה בהחלט ישפיע על המחירים ויכול להוזיל אותם. אם התיירות תחזור, גם זה ייתן דחיפה למשק. זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל אני מאמין שזה ישפיע לטובה בטווח הארוך".
אז אתה אופטימי לגבי העתיד?
"בהחלט. אני מאמין שאם המצב יתייצב, והספקים יחזרו לפעול כרגיל, המחירים ירדו וכולנו נוכל לחזור לשגרה. כמובן, יש גם את עניין הדולר שיכול להשפיע, אבל בסופו של דבר, אני אופטימי ומקווה שהדברים ישתנו לטובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה