כסף וצרכנות

כרטיס IN פופקורן OUT: השפעת מחירי הקולנוע על הצרכנים

מה שפעם נחשב לבילוי נגיש ומשפחתי, הופך בהדרגה להוצאה כבדה — עם מחירי כרטיסים ומזנון שמטפסים, יותר ויותר ישראלים מחפשים דרכים לחסוך, ובעיקר: מביאים מהבית
ענת סימן טוב | 
קולנוע (צילום shutterstock)
עליית המחירים בקולנוע, ובפרט במזנון, הופכת את חוויית הצפייה בסרט להוצאה לא מבוטלת – במיוחד עבור משפחות. מה שבעבר נתפס כבילוי נגיש וכיפי הפך לאטרקציה יקרה: זוג הורים עם שני ילדים צפויים לשלם בממוצע כ-200 שקלים על כרטיסים, ועוד סכום דומה עבור פופקורן ושתייה. בסך הכול, יציאה משפחתית לקולנוע עשויה להגיע לעלות של כ-400 שקלים.
בתגובה לכך, יותר ויותר צרכנים עושים חישוב מסלול מחדש – ומחפשים דרכים להוזיל את החוויה. השלב הראשון: רכישת כרטיסים בהנחה דרך מועדוני צרכנות, כרטיסי אשראי והטבות של מועדוני צרכנות. השלב השני: הימנעות מרכישות במזנון והבאת חטיפים מהבית.
"כבר שנים אני לא קונה במזנון", מספרת ג', "וכרטיסים אני משיגה רק דרך מועדונים – לא זוכרת מתי שילמתי מחיר מלא." גם א' מוסיפה: "תמיד הבאנו מהבית – עוד לפני שהמחירים עלו. זה פשוט יקר מדי." ונ' מסכמת: "המחיר במזנון פשוט מופקע, אז ברור שאני מביאה הכול מהבית."

המציאות המשתנה הופכת את הצופים לחכמים יותר צרכנית. ככל שהמחירים ממשיכים לעלות – גם האטרקציות המסורתיות כמו קולנוע מקבלות מקום חדש במאזן התקציב המשפחתי. נראה שבעידן של יוקר מחיה גובר, גם הבילוי הפשוט מול המסך הגדול כבר לא כל כך פשוט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה