כסף וצרכנות
מותג פרטי - פערים של 50%: באיזו רשת מזון הכי משתלם?
בזמן שהמותגים הגדולים ממשיכים להוביל את המדפים, דווקא המותגים הפרטיים מציעים הזדמנות אמיתית לחיסכון – והשוואת מחירים בין הרשתות מגלה פערים משמעותיים שכדאי להכיר לפני שממלאים את העגלה. ice בדק ומצא, איזה מותג פרטי משתלם יותר

בישראל, התחרות על מחירי המוצרים בין רשתות המזון בולטת ביום-יום, ולא מוגבלת רק למותגים הגדולים. בשנים האחרונות גברה התחרות גם סביב המותגים הפרטיים, אותם מפתחות ומשווקות הרשתות עצמן. גם בתחום זה, הפערים בין הרשתות משמעותיים, ולא כל רשת מחזיקה את אותם מוצרים תחת המותג הפרטי שלה.
בבדיקה שערכנו באתרים המקוונים של רשתות המזון – רמי לוי, חצי חינם, יוחננוף ושופרסל – בדקנו והשווינו את מחירי המותגים הפרטיים מול המותגים המובילים במספר מוצרים בסיסיים.
המוצר הראשון שנבדק היה סוכר. סוכר ממותג עולה בממוצע כ-5.50 שקלים, אך אצל רמי לוי נמכר סוכר מהמותג הפרטי ב-2.80 שקלים בלבד, כ-50% פחות. ברשת שופרסל המחיר של הסוכר הפרטי זהה למחיר הממותג – 5.50 שקלים.
בבדיקה שערכנו באתרים המקוונים של רשתות המזון – רמי לוי, חצי חינם, יוחננוף ושופרסל – בדקנו והשווינו את מחירי המותגים הפרטיים מול המותגים המובילים במספר מוצרים בסיסיים.
המוצר הראשון שנבדק היה סוכר. סוכר ממותג עולה בממוצע כ-5.50 שקלים, אך אצל רמי לוי נמכר סוכר מהמותג הפרטי ב-2.80 שקלים בלבד, כ-50% פחות. ברשת שופרסל המחיר של הסוכר הפרטי זהה למחיר הממותג – 5.50 שקלים.
מיץ ענבים מסוג תירוש, שנמכר במותגים המוכרים במחיר ממוצע של 19.90 שקלים לליטר, מוצע אצל רמי לוי תחת המותג הפרטי ב-11.90 שקלים בלבד. גם כאן נרשם פער משמעותי. ברשת יוחננוף, למשל, המחיר למותג הפרטי עמד על 15.90 שקלים – זול יותר מהמותג, אך יקר יותר מהמתחרים.
.jpeg)
גם בתחום הקמח נמצאו פערים. קמח ממותג נמכר בממוצע בכ-8 שקלים. הקמח הזול ביותר נמצא ברמי לוי, במחיר של 3.80 שקלים בלבד, בעוד ששופרסל הציעה את הקמח הפרטי שלה במחיר של 4.70 שקלים – עדיין זול מהמותג, אך יקר יותר מהמתחרים.
בשוק מוצרי הטואלטיקה נרשמו גם כן פערים ניכרים. שמפו ממותג נמכר בממוצע במחיר של 9.90 שקלים. שמפו מהמותגים הפרטיים של יוחננוף ורמי לוי נמכר במחיר אחיד של 7.90 שקלים. מנגד, שמפו ממותג פרטי של שופרסל, תחת השם "סיישל", נמכר ב-12.90 שקלים – מחיר גבוה יותר מהממוצע של המותגים.
עוד ב-
הבדיקה ממחישה שפערי המחירים בין הרשתות ניכרים גם במותגים הפרטיים, ולא רק בין המותגים הגדולים. צרכנים שיבחנו את המחירים לפני הקנייה יוכלו לחסוך לא מעט, במיוחד כאשר מדובר במוצרים בסיסיים החוזרים ברשימת הקניות כמעט בכל ביקור בסופר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה