כסף וצרכנות

רמי לוי יתחרה בוולט? שירות המשלוחים המהיר יוצא לדרך I ריאיון

רשת רמי לוי בשכונה, החליטה לא לחכות להחלטת רשות התחרות על החלטת הפטור להסדר הכובל של המשלוחים מרשתות המזון דרך וולט, ובחרה לקחת את זה צעד קדימה, בצורה עצמאית. כך חושף לנו פיני שטרית, מנכ"ל רמי לוי בשכונה בריאיון מיוחד
ענת סימן טוב | 
פיני שטרית, רמי לוי (צילום באדיבות רמי לוי, shutterstock, באדיבות קופיקס)
רשות התחרות הודיעה כי היא בוחנת את ביטול הפטור של ההסדר הכובל של וולט עם רשתות המזון, עקב אחזקתה של וולט את 'וולט מרקט' אשר פוגעת בתחרות. במקביל, רשות התחרות בימים אלו האריכה את הפטור, זאת לאחר שטרם סיימה את בדיקותיה והיא צריכה עוד הארכת זמן בנושא.
כעת, נראה כי רשתות המזון לא מחכות להחלטת רשות התחרות, וכבר מנכ"ל רמי לוי בשכונה, פיני שטרית, מרים את הכפפות ומשיק שיטת משלוח עצמאית. הרעיון, לעבודת בשיטת שליחים בלבד, ולשם כך הם פיתחו אפליקציה שאת ההזמנה הצרכנים יעשו דרכה ולא דרך וולט, וכך למעשה גם הרשת תוכל להוזיל את עלויות המוצרים, כי היא לא כפופה להסכמים שלה מול וולט. כרגע מדובר בפיילוט שהתחיל בתל אביב, וצפוי להתרחב בהמשך.
הכרזת שאתה הולך לעשות שירות משלוחים עצמאי?
"כן. מדובר באפליקציה שאנחנו עכשיו בתהליך הרצה שלה בסניפים בתל אביב. באפליקציה, המשלוחים הם בשכונה. ניתן לבצע הזמנה, ואנחנו מספקים את המוצרים אונליין, כמו שהיינו עושים וכמו שאנחנו עדיין עושים. ההבדל הוא, שלמעשה עכשיו האפליקציה היא שלנו, וההזמנה מתבצעת דרכנו ולא דרך האפליקציה של וולט. לכן, המחירים זולים יותר מהמחירים שאנחנו רואים בוולט. וולט עושים את העבודה, הם למעשה עובדים איתנו כשליחים בלבד, ורק בפעילות של משלוחים. סגרנו עם וולט הסכם שהם יהיו אלה שיעשו את עבודת השליחויות."
רשות התחרות הכריזה כי היא הולכת להאריך את הפטור בחודשיים. אז למה בעצם עשיתם זאת?
"התחלנו לעבוד על זה עוד טרם ההצהרה של רושת התחרות. אני לא חושב שרשות התחרות תתערב גם בנושא הזה. אני יכול להגיד שאם היא תחליט להתערב, אנחנו כבר נמצא פתרון אחר. אני לא חושב שבמקרה הזה היא תתערב, כי הכוונה שלהם היא להתמקד בנושא של הליקוט בחנויות והמשלוחים שמתבצעים דרך וולט.
כאן מדובר בחברות שליחויות, כמו כל חברה אחרת. אנחנו לא עובדים עם המנגנונים של וולט. רק אנחנו גובים את התשלום מהמזמינים, והשליחויות במקרה הזה נעשות דרך וולט."
למה בעצם עשיתם את זה מעכשיו הרי יש עוד חודשיים עד לביטול הפטור?
"התחלנו לתפעל את זה עוד קודם, כי חשבנו שזה יכול להיות הכיוון. אז החלטנו שצריך לייצר לעצמנו פתרון נוסף שמישהו שרוצה לקנות דרך, 'רמי לוי בשכונה' ולא דרך וולט. זה גם מה שנותן את האפשרות הזו, שהמחירים יהיו יותר זולים מהמחירים של וולט".
אתה חושב שאחרים גם יתחילו לפעול ככה?
"כן, אני כבר יודע שאחרים מתעניינים ורוצים לעשות את זה. אני גם יודע שסטארטאפים בוחנים את הנושא, וגם שחקנים נוספים רוצים להיכנס לתחום. אנחנו כרגע הראשונים שעושים זאת. אנחנו עובדים על האפליקציה הזאת כבר יותר מחצי שנה. זה תהליך ארוך שכולל הרבה הטמעות, כי מדובר בהזמנה מיידית. בשונה מהשיטה הרגילה של הזמנות באתרים אונליין, שבה לרוב ההזמנה מגיעה מהיום למחר או בערב, כאן מדובר בהזמנה שצריכה להגיע אליכם הביתה תוך שעה. זו שיטה שונה לגמרי, שמצריכה תהליך למידה חדש. אני מאוד מקווה שלא יבטלו את האפשרות הזאת. אבל כל עוד זה ממשיך, יש לנו את היתרון,  כי אנחנו מקבלים את ההזמנה ישירות ובאופן אוטומטי. לאחר שההזמנה נקלטת, יש חלון זמנים מוגדר מראש שבו השליחים מגיעים, אוספים את המשלוח ומבצעים את המשלוח בפועל. אותה שיטה עובדת גם באפליקציה שלנו. במקרה הזה, השליחים הם לא שלנו. בשלב הראשון, אלה יהיו שליחים של וולט. ההבדל הוא שבעצם שיטת המשלוח שלנו משתנה."
שטרית אומר שמבחינת הצרכן ההבדל היחיד יהיה, שיצטרך להיכנס לאפליקציה שלהם שבנו במיוחד ולבצע את המשלח במקום לוולט. כל השאר יתנהל כרגיל, ואף עם הזולה במחירים, כי הרשת לא כבולה להסכמים של וולט והם למעשה, פועלים עצמאית. כמו כל חנות שעובדת עם משלוחים  חיצוניים.
הבעיה היא ברשתות המזון הגדולות שיש להם את השירות דרך וולט, שם זה עובד אחרת. שטרית טוען שלהם יהיה קצת יותר קשה התפעול הנוכחי של השליחות המיידית באופן עצמאי. שטרית אומר לנו " הרעיון של המשלוחים המיידיים הוא שהצרכן מקבל את ההזמנה תוך שעה בבית. במערכות כאלה זה קצת יותר מורכב, כי קשה יותר לעמוד בזמן הזה, במיוחד בגלל המרחקים. אנחנו פועלים רק באזורים שבהם יש לנו חנויות. אם אין חנויות בסביבה הקרובה, זה פשוט לא יקרה". ומוסיף " באזורים שאין לנו בהם נוכחות, אנחנו לא פעילים. לעומת זאת, רמי לוי, למשל, יכול לפעול גם מחנויות מרוחקות יותר, כי אצלו המשלוחים נעשים במועדים אחרים. וזה נכון לא רק לגביו, אלא גם לגבי מתחרים אחרים בשוק".
מתי זה יעלה?
"אנחנו כבר מריצים את זה כרגע בסניפים בתל אביב. כבר העלינו את זה בשני סניפים בתל אביב. עלינו ואנחנו כל יום מכניסים עוד סניף עוד סניף פשוט עד שנראה שאנחנו מסוגרים כמו שצריך ואז גם נכנס לפרסום".
 
 אתה לא חושב שרשות התחרות יעצרו את זה?
"אותנו? כן. לא מבצעים את ההזמנה דרך האפליקציה של וולט וזה ההבדל המרכזי מבחינת רשות התחרות. מה שקורה היום הוא שאם אני נכנס לאפליקציה של וולט, מי שמופיע ראשון אלה וולט מרקט. וזו אחת הבעיות, כי הם פועלים בשני כובעים, גם כחנות משל עצמם, וגם כנותני שירות משלוחים. לכן הם מקבלים עדיפות, והם הראשונים שמופיעים. זו הבעיה העיקרית מבחינת רשות התחרות. במקרה שלנו, כל הפעילות נעשית דרך האפליקציה שלנו. הכול שלנו רק השליח הוא שליח של וולט, בדיוק כמו שהוא יכול להיות של כל חברה אחרת. ההזמנה לא עוברת דרך המערכות של וולט בשום שלב ובשום צורה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה