כסף וצרכנות
מייסד רשת סופר ספיר: "מי שלא מחדש ללקוח, ייעלם מהשוק תוך 5 שנים"
אורן ספיר, ממייסדי רשת ספיר מספר לנו בריאיון קצר על הטכנולוגיות החדשות שיגיעו לרשת נטו חיסכון, ממש בקרוב, למה בחר בהם וגם איך זה יוזיל את הסל לצרכן. ריאיון
רשת סופר ספיר ונטו חיסכון ממשיכה להרחיב את פעילותה, והפעם בתחום השירותים הטכנולוגיים. אורן ספיר, מבעלי רשת ספיר, חושף אילו טכנולוגיות נרכשו וגם מספר לנו בריאיון למה, איך זה יוזיל את הסל ולמה מי שלא יחדש ללקוח, לא יוכל להתקיים בעוד 5 שנים.
בשבוע שעבר השתתף אורן ספיר, מנכ"ל ומייסד קבוצת ספיר, המחזיקה במותגים סופר ספיר, נטו חיסכון בתערוכת NRF בפריז, אחד מאירועי הקמעונאות הגדולים בעולם. בתום הביקור בתערוכה רכשה הקבוצה מספר טכנולוגיות חדשניות, שעתידות להיות מוטמעות ברשתות סופר ספיר ונטו חיסכון כבר בתקופה הקרובה, מתוך מטרה לשדרג את חוויית הקנייה ולהביא להתייעלות תפעולית משמעותית.
ברשת נטו חיסכון כבר קיימות טכנולוגיות מתקדמות, בהן עגלת סריקה חכמה, קופות עצמאיות וצגים דיגיטליים. כעת הרשת שואפת לקדם חדשנות נוספת, שתשרת הן את פעילות הסניפים והן את חוויית הלקוח. לדבריו של אורן ספיר, בעלי הרשת: "המטרה שלנו היא לשלב בין שירות ללקוחות, לבין ניהול יעיל של הסניפים. הטכנולוגיות שראינו בפריז הן לא העתיד, הן ההווה, ואנחנו רוצים להביא אותן אלינו כמה שיותר מהר."
במסגרת ביקורו בתערוכה, בחרה הרשת להשקיע בכמה טכנולוגיות מובילות. בתחום השירות וחוויית הקנייה, נרכשה מערכת Weezmo מבית Nayax – טכנולוגיה שמחברת בין רכישות אונליין לרכישות בחנויות הפיזיות, באמצעות קבלות דיגיטליות ויכולת למדוד את השפעת הקמפיינים הדיגיטליים על המכירות בפועל.
בנוסף, נרכשה גם Catch Retail, פלטפורמת ריטייל מדיה שהופכת את החנות לערוץ פרסום חכם, עם הצעות בזמן אמת שמותאמות אישית ללקוחות ויוצרות אפשרות לשיתופי פעולה חדשים עם ספקים.
עוד טכנולוגיה שנרכשה היא Jukee AI, מערכת אודיו חכמה מבוססת בינה מלאכותית, שמנהלת את המוזיקה, הקריינות והמסרים בחנות בהתאם לפרופיל הקהל, שעות היום והאווירה הרצויה, ובכך מייצרת חוויה מותאמת וייחודית לכל לקוח.
בתחום התפעולי, קבוצת ספיר צפויה להתחיל להשתמש ברובוטים אוטונומיים לניקוי מגמה שהולכת וצוברת תאוצה בעולם הקמעונאות. הרובוטים מבטיחים ניקיון אחיד ורציף, חוסכים בעלויות, ומשחררים את צוות העובדים להתמקד בשירות לקוחות ובמשימות ערך נוספות.
תפסנו את אורן ספיר לריאיון קצר, כדי להבין לעומק את הרציונל שמאחורי ההשקעה הטכנולוגית.
תפסנו את אורן ספיר לריאיון קצר, כדי להבין לעומק את הרציונל שמאחורי ההשקעה הטכנולוגית.
למה בחרת דווקא בטכנולוגיות הללו?
"הבנו שמי שלא נמצא בקדמת הטכנולוגיה, אז הוא לא קיים בכלל. ומי שרוצה לתת ערך לחברה שלו, חייב להיכנס לתחום הטכנולוגיה. חיפשנו טכנולוגיה שפעם אחת יכולה לשפר את חווית הקנייה, ולתת לו חוויה יותר טובה. והדבר השני, חיפשנו איך להתייעל כדי להוזיל את סל הקנייה והטרנדים שראינו שמוכחים בשטח והם יכולים לתת את הפתרון ומבחינתנו כל דבר שיכול להוזיל את סל הקנייה ולהיטיב איתו, אז אנחנו בעד"
"הבנו שמי שלא נמצא בקדמת הטכנולוגיה, אז הוא לא קיים בכלל. ומי שרוצה לתת ערך לחברה שלו, חייב להיכנס לתחום הטכנולוגיה. חיפשנו טכנולוגיה שפעם אחת יכולה לשפר את חווית הקנייה, ולתת לו חוויה יותר טובה. והדבר השני, חיפשנו איך להתייעל כדי להוזיל את סל הקנייה והטרנדים שראינו שמוכחים בשטח והם יכולים לתת את הפתרון ומבחינתנו כל דבר שיכול להוזיל את סל הקנייה ולהיטיב איתו, אז אנחנו בעד"
איך הטכנולוגיות הללו יקדמו את הרשת?
"ברגע שיהיה ללקוחות חווית לקוח מותאמת אישית יהיה לנו קשר עמוק, ובמקביל נוכל לשפר את כל עלויות התפעול שלנו על ידי האוטומציה. זה שילוב שמחזק את הנאמנות של הלקוחות וזה יכול להוריד לנו את עלויות התפעול ודרך זה, נוכל להוזיל את סל הקנייה ללקוחות".
"ברגע שיהיה ללקוחות חווית לקוח מותאמת אישית יהיה לנו קשר עמוק, ובמקביל נוכל לשפר את כל עלויות התפעול שלנו על ידי האוטומציה. זה שילוב שמחזק את הנאמנות של הלקוחות וזה יכול להוריד לנו את עלויות התפעול ודרך זה, נוכל להוזיל את סל הקנייה ללקוחות".
רכשת טכנולוגיה שתקדם את מועדון הלוקחות של הרשת-מה הציפייה, התחזית?
"הציפייה מהמועדון לקוחות יותר להעמיק, עם הצעות יותר מדויקות עם מבצעים יותר מדויקים ובמקביל ליצור טווח יותר ארוך עם הלקוחות שלנו והתחזית שיהיה לנו מועדון לקוחות הכי גדול בארץ".
"הציפייה מהמועדון לקוחות יותר להעמיק, עם הצעות יותר מדויקות עם מבצעים יותר מדויקים ובמקביל ליצור טווח יותר ארוך עם הלקוחות שלנו והתחזית שיהיה לנו מועדון לקוחות הכי גדול בארץ".
מה עם עגלה חכמה, קופות עצמאיות, צג דיגיטלי?
"העלויות של עגלה חכמה, קופות חכמות וצגי מחירי הן יקרות. מדובר בעלות של מיליוני שקלים. כ-10 מיליון שקל לסניף. מדובר בסיפור מאוד יקר, אבל כשמסתכלים להשקעה לטווח ארוך זה מוזיל את העלויות ומשפר את חווית הקניה. היום מי שלא נותן ערך מוסף ללקוחות שלו בקדמה, לא יהיה לו ערך בעוד 5 שנים".
עוד ב-
בחרת במערכת ניקוי עצמאית-האם זה יתגלגל לטובת הצרכן?
"כל מה שאנחנו עושים, זה כדי להוזיל את סל הקניות ועלויות התפעול ובשביל זה עשינו את זה ואנחנו גם נשווק את זה בארץ".
"כל מה שאנחנו עושים, זה כדי להוזיל את סל הקניות ועלויות התפעול ובשביל זה עשינו את זה ואנחנו גם נשווק את זה בארץ".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.קניותיוני 10/2025/01הגב לתגובה זו0 0למה שאני יקנה אצלכם רמי לוי ואושר עד יותר זוליםסגור
-
4.אחת הרשתות היקרות ,צריך משכנתה כדי לקנות ענביםיקר לי מאד 09/2025/30הגב לתגובה זו1 0במקום לנסות לחדש תוזיל את המצרכים ,אשכרה שוד לאור היוםסגור
-
נכון יקר מאוד שם (ל"ת)טל 10/2025/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.תגובה על הכתבהיפעת 09/2025/28הגב לתגובה זו0 0נשמע נהדר! רעיונות ממש טובים!סגור
-
2.בא 09/2025/28הגב לתגובה זו0 0צר לי אך אחד לו ייעלם אוכל תמיד צריך כמו שפותחים פיצוציה ברחוב אחרי שנה יש ברחוב שש פיצוציות ולכולם יש עבודהסגור
-
1.גאון הדורחחמולייר 09/2025/28הגב לתגובה זו0 0כל מי שמצליח חושב שהוא גאון הדור בסוף קמעונאות בשורה התחתונה זה איכות ומחיר ושום דבר אחר אם האיכות טובה והמחיר נמוך מאחרים תצליח אם לא אתה יכול להצליח רק ברמאות .סגור



