כסף וצרכנות

מייסד רשת סופר ספיר: "מי שלא מחדש ללקוח, ייעלם מהשוק תוך 5 שנים"

אורן ספיר, ממייסדי רשת ספיר מספר לנו בריאיון קצר על הטכנולוגיות החדשות שיגיעו לרשת נטו חיסכון, ממש בקרוב, למה בחר בהם וגם איך זה יוזיל את הסל לצרכן. ריאיון
ענת סימן טוב |  6
אורן ואבינועם ספיר רשת ספיר (צילום יחצ)
רשת סופר ספיר ונטו חיסכון ממשיכה להרחיב את פעילותה, והפעם בתחום השירותים הטכנולוגיים. אורן ספיר, מבעלי רשת ספיר, חושף אילו טכנולוגיות נרכשו וגם מספר לנו בריאיון למה, איך זה יוזיל את הסל ולמה מי שלא יחדש ללקוח, לא יוכל להתקיים בעוד 5 שנים.
בשבוע שעבר השתתף אורן ספיר, מנכ"ל ומייסד קבוצת ספיר, המחזיקה במותגים סופר ספיר, נטו חיסכון בתערוכת NRF בפריז, אחד מאירועי הקמעונאות הגדולים בעולם. בתום הביקור בתערוכה רכשה הקבוצה מספר טכנולוגיות חדשניות, שעתידות להיות מוטמעות ברשתות סופר ספיר ונטו חיסכון כבר בתקופה הקרובה, מתוך מטרה לשדרג את חוויית הקנייה ולהביא להתייעלות תפעולית משמעותית.
ברשת נטו חיסכון כבר קיימות טכנולוגיות מתקדמות, בהן עגלת סריקה חכמה, קופות עצמאיות וצגים דיגיטליים. כעת הרשת שואפת לקדם חדשנות נוספת, שתשרת הן את פעילות הסניפים והן את חוויית הלקוח. לדבריו של אורן ספיר, בעלי הרשת: "המטרה שלנו היא לשלב בין שירות ללקוחות, לבין ניהול יעיל של הסניפים. הטכנולוגיות שראינו בפריז הן לא העתיד, הן ההווה, ואנחנו רוצים להביא אותן אלינו כמה שיותר מהר."
במסגרת ביקורו בתערוכה, בחרה הרשת להשקיע בכמה טכנולוגיות מובילות. בתחום השירות וחוויית הקנייה, נרכשה מערכת Weezmo מבית Nayax – טכנולוגיה שמחברת בין רכישות אונליין לרכישות בחנויות הפיזיות, באמצעות קבלות דיגיטליות ויכולת למדוד את השפעת הקמפיינים הדיגיטליים על המכירות בפועל.
בנוסף, נרכשה גם Catch Retail,  פלטפורמת ריטייל מדיה שהופכת את החנות לערוץ פרסום חכם, עם הצעות בזמן אמת שמותאמות אישית ללקוחות ויוצרות אפשרות לשיתופי פעולה חדשים עם ספקים.
עוד טכנולוגיה שנרכשה היא Jukee AI,  מערכת אודיו חכמה מבוססת בינה מלאכותית, שמנהלת את המוזיקה, הקריינות והמסרים בחנות בהתאם לפרופיל הקהל, שעות היום והאווירה הרצויה, ובכך מייצרת חוויה מותאמת וייחודית לכל לקוח.
בתחום התפעולי, קבוצת ספיר צפויה להתחיל להשתמש ברובוטים אוטונומיים לניקוי מגמה שהולכת וצוברת תאוצה בעולם הקמעונאות. הרובוטים מבטיחים ניקיון אחיד ורציף, חוסכים בעלויות, ומשחררים את צוות העובדים להתמקד בשירות לקוחות ובמשימות ערך נוספות.
תפסנו את אורן ספיר לריאיון קצר, כדי להבין לעומק את הרציונל שמאחורי ההשקעה הטכנולוגית.
למה בחרת דווקא בטכנולוגיות הללו?
"הבנו שמי שלא נמצא בקדמת הטכנולוגיה, אז הוא לא קיים בכלל. ומי שרוצה לתת ערך לחברה שלו, חייב להיכנס לתחום הטכנולוגיה. חיפשנו טכנולוגיה שפעם אחת יכולה לשפר את חווית הקנייה, ולתת לו חוויה יותר טובה. והדבר השני, חיפשנו איך להתייעל כדי להוזיל את סל הקנייה והטרנדים שראינו שמוכחים בשטח והם יכולים לתת את הפתרון ומבחינתנו כל דבר שיכול להוזיל את סל הקנייה ולהיטיב איתו, אז אנחנו בעד"
איך הטכנולוגיות הללו יקדמו את הרשת?
"ברגע שיהיה ללקוחות חווית לקוח מותאמת אישית יהיה לנו קשר עמוק, ובמקביל נוכל לשפר את כל עלויות התפעול שלנו על ידי האוטומציה. זה שילוב שמחזק את הנאמנות של הלקוחות וזה יכול להוריד לנו את עלויות התפעול ודרך זה, נוכל להוזיל את סל הקנייה ללקוחות".
רכשת טכנולוגיה שתקדם את מועדון הלוקחות של הרשת-מה הציפייה, התחזית?
"הציפייה מהמועדון לקוחות יותר להעמיק, עם הצעות יותר מדויקות עם מבצעים יותר מדויקים ובמקביל ליצור טווח יותר ארוך עם הלקוחות שלנו והתחזית שיהיה לנו מועדון לקוחות הכי גדול בארץ".
 
מה עם עגלה חכמה, קופות עצמאיות, צג דיגיטלי?
"העלויות של עגלה חכמה, קופות חכמות וצגי מחירי הן יקרות.  מדובר בעלות של מיליוני שקלים. כ-10 מיליון שקל לסניף.  מדובר בסיפור מאוד יקר, אבל כשמסתכלים להשקעה לטווח ארוך זה מוזיל את העלויות ומשפר את חווית הקניה. היום מי שלא נותן ערך מוסף ללקוחות שלו בקדמה, לא יהיה לו ערך בעוד 5 שנים".
בחרת במערכת ניקוי עצמאית-האם זה יתגלגל לטובת הצרכן?
"כל מה שאנחנו עושים,  זה כדי להוזיל את סל הקניות ועלויות התפעול ובשביל זה עשינו את זה ואנחנו גם נשווק את זה בארץ".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קניות
    יוני 10/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שאני יקנה אצלכם רמי לוי ואושר עד יותר זולים
    סגור
  • 4.
    אחת הרשתות היקרות ,צריך משכנתה כדי לקנות ענבים
    יקר לי מאד 09/2025/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לנסות לחדש תוזיל את המצרכים ,אשכרה שוד לאור היום
    סגור
  • נכון יקר מאוד שם (ל"ת)
    טל 10/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תגובה על הכתבה
    יפעת 09/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמע נהדר! רעיונות ממש טובים!
    סגור
  • 2.
    ב
    א 09/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צר לי אך אחד לו ייעלם אוכל תמיד צריך כמו שפותחים פיצוציה ברחוב אחרי שנה יש ברחוב שש פיצוציות ולכולם יש עבודה
    סגור
  • 1.
    גאון הדורחח
    מולייר 09/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שמצליח חושב שהוא גאון הדור בסוף קמעונאות בשורה התחתונה זה איכות ומחיר ושום דבר אחר אם האיכות טובה והמחיר נמוך מאחרים תצליח אם לא אתה יכול להצליח רק ברמאות .
    סגור