כסף וצרכנות

רשתות המזון חוגגות: עלייה ברכישות ובפדיון רשתות המזון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, פרסמה היום את נתוני פדיון רשתות השיווק והמזון וחושפת נתונים מעניינים
ענת סימן טוב | 
רשת המזון היקרה ביותר (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לחודשים יוני עד אוגוסט 2025, ומראה תמונה מעניינת על מצב השוק.
על פי הדו"ח, בתקופה זו  בחודשי יוני - אוגוסט 2025 נרשמה עלייה של 4.6% בסך כל פדיון רשתות השיווק, אחרי עלייה של 5.5% בשלושת החודשים מרץ-מאי 2025. עוד נחשף בדו"ח, כי בחודשי יוני - אוגוסט 2025  נרשמה עלייה של 1.8% בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 3.3% בחודשים מרץ - מאי 2025.
חודש יוני היה חודש בו הייתה התקיפה מאיראן, מה שהוביל צרכנים רבים לרכוש ולאגור כמה שיותר מזן ברכישות בודדות, ערב המצב הבטחוני הלא ידוע. עוד נרשם בחודשי יוני, יולי ואוגוסט כי אלו הם חודשי הקיץ בו ילדים רבים נמצאים בבית בחופשות, ואוכלים יתר בבית מה שהגדיל את הצריכה ברשתות המזון.
בהשוואה לחודשים הקודמים, פדיון השיווק עלה  משמעותית וכי רשתות השיווק מרוויחות מהצרכנים. אך עם זאת, המחירים ויוקר המחיה ממשיך עדיין לטפס גם הוא.
 
עם זאת, העלייה בפדיון ברשתות המזון עשויה לנבוע הן מרכישות גדולות יותר והן מעלייה במחירים, במקביל למגמת יוקר המחיה המתמשכת. הנתונים אינם מפרידים בין הסיבות, אך ברור שהצרכנים מתמודדים עם שינוי משמעותי בהרגלי הקנייה שלהם.
לסיכום, רשתות המזון ממשיכות לצמוח ולהשיג גידול בפדיון,  אך עבור הצרכן, זה גם אומר מחירים גבוהים יותר והסתגלות לעלויות חדשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה