כסף וצרכנות
הודו פותחת תחרות: נמל התעופה המרשים ביותר
הודו פותחת נמל תעופה מרשים ביותר. הטרמינל החדש בגוואהאטי, הגדול ביותר בצפון־מזרח הודו, משלב אדריכלות מקומית ירוקה עם קיבולת עתידית של יותר מ-13 מיליון נוסעים. כל הפרטים
הודו חונכת היום את הטרמינל החדש בנמל התעופה Lokapriya Gopinath Bordoloi (GAU) בעיר גוואהאטי, בירת מדינת אסאם, במהלך שמסמן שלב נוסף בפיתוח תשתיות התעופה בצפון־מזרח המדינה. הטרמינל החדש נועד לתת מענה לגידול המתמשך בתנועת הנוסעים באזור, שנחשב במשך שנים לפחות נגיש תחבורתית בהשוואה למרכז ולמערב הודו.
הטרמינל מעורר עניין נרחב עוד בטרם נפתח רשמית, בעיקר בשל האדריכלות הייחודית שלו. המבנה עושה שימוש נרחב בעץ ובבמבוק, חומרים המזוהים עם הבנייה והתרבות המקומית של אזור אסאם, ונועד לשלב בין תשתית תעופתית מודרנית לבין זהות אזורית. לצד זאת, שולבו בטרמינל יותר מ־2,000 מיני צמחים, כחלק מתפיסה תכנונית השואפת ליצור מרחב ירוק ונעים יותר לנוסעים ולהפחית את התחושה התעשייתית המאפיינת לעיתים מתקני תעופה גדולים.
הודו הפכה ליעד בעייתי להגיע אליו, והיה ניתן להגיע אליו רק עם חברת התעופה אל על. כזכור, לפני כחודש לערך הודיעה חברת התעופה ארקיע, על הודו כיעד חדש אליו תגיע גם. כך שהאופציות היום קיימות בארקיע ואל על.
על פי הנתונים שפורסמו, הטרמינל החדש מוצג כגדול ביותר בצפון־מזרח הודו. עם כניסתו לפעילות מלאה, הוא צפוי לטפל בכ־13.1 מיליון נוסעים בשנה עד שנת 2032. מדובר בהיקף פעילות משמעותי בקנה מידה אזורי, המשקף את התחזיות לגידול בטיסות הפנים והחוץ מהאזור בשנים הקרובות. לשם השוואה, נמל התעופה בן־גוריון טיפל בשנת השיא שלו, 2019, בכ־24 מיליון נוסעים – נתון שממחיש את מקומו של שדה התעופה בגוואהאטי כשדה תעופה אזורי גדול, אך לא מהגדולים בעולם.
.jpeg)
נמל תעופה החדש בהודו. קרדיט: יח"צ
הרחבת שדה התעופה משתלבת בתכנית רחבה של ממשלת הודו להשקעה בתשתיות תחבורה, שמטרתה לחזק את הקישוריות בין אזורי הפריפריה למרכזי הכלכלה הגדולים של המדינה. גוואהאטי משמשת שער כניסה מרכזי לשבע מדינות צפון־מזרח הודו, אזור בעל פוטנציאל תיירותי וכלכלי משמעותי, הנשען במידה רבה על נגישות אווירית.,
עוד ב-
מעבר לשיפור חוויית הנוסעים, הטרמינל החדש נתפס גם ככלי לפיתוח כלכלי אזורי. הגדלת קיבולת הנוסעים צפויה להקל על תנועת עסקים, לעודד תיירות פנים ובינלאומית ולחזק את מעמדה של גוואהאטי כמרכז תחבורתי אזורי. בשנים הקרובות יתברר האם התחזיות לגידול בתנועת הנוסעים יתממשו במלואן, אך כבר כעת ברור כי מדובר בפרויקט תשתיתי משמעותי עבור צפון־מזרח הודו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



