כסף וצרכנות

מענק מוגדל לזכאים והקלות לעסקים קטנים: אושרה הרחבת תכנית הסיוע הכלכלית

הכנסת אישרה מענק מוגדל לזכאי מענק עבודה, מתן מקדמות מיידי בגובה 50% ממענק ספטמבר-אוקטובר, הרחבת הזכאות למענק השתתפות בהוצאות לעסקים קטנים ואמצעי סיוע נוספים. כל הפרטים
אנגלינה יוסים |  1
סיוע לעסקים במשבר הקורונה (צילום Istock ,pixabay)
הכנסת אישרה הלילה (רביעי) את הרחבת התוכנית הכלכלית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, אותה אישרה הממשלה בשבוע שעבר. ההרחבה כוללת שורת מהלכים לצמצום הפגיעה במשק במהלך תקופת הסגר והעמקת המענה הכלכלי לעסקים, בהם הורדת רף הפגיעה בעסק לקבלת מענק הוצאות קבועות  בחודשים ספטמבר-אוקטובר ל-25%, מתן מקדמות על חשבון מענק הוצאות קבועות, תכנית שימור עובדים מקיפה ודחיית ההפחתה בדמי האבטלה.
מליאת הכנסת אישרה את הגדלת ההוצאה הממשלתית בשנת 2020 ב-2.5 מיליארד שקל לצורך התמודדות עם משבר הקורונה והעזרה הכלכלית ובשנת 2021 ב-8 מיליארד שקל נוספים.
להלן עיקרי תוכנית הסיוע הכלכלית:
הרחבת מענק ההוצאות הקבועות:
במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר יחולק מענק הסיוע החל מפגיעה בגובה 25% במחזור העסקאות של בעל העסק ביחס לתקופה המקבילה אשתקד טרום התפרצות הנגיף. כמו כן, אושרה הרחבת ההקלה, במידת הצורך, גם בחודשים נובמבר-דצמבר, בהתאם לתנאים שנקבעו.
מתן מקדמות:
העברת מקדמה מיידית על חשבון מענק ספטמבר אוקטובר, בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר. גובה המקדמה יתבסס על סכום המענק ששולם בפעימות קודמות (בחודשים מרץ-אפריל, או מאי-יוני לפי בחירת בעל העסק). סכום המקדמה יופחת בהמשך מסכום הזכאות הסופי שיקבע לחודשים ספטמבר ואוקטובר. את הבקשות למקדמה ניתן יהיה להגיש במהלך חודש אוקטובר 2020 בלבד.
הגמשת הזכאות למענק עידוד תעסוקה:
על מנת לאפשר למעסיקים שקלטו עובדים אך נאלצו להוציאם לחל"ת בחודש ספטמבר בגין הפסקת פעילותו של בית העסק, נקבע כי לא ינוכו ממצבת העובדים שנבחנת לצורך חישוב המענק העובדים שהוצאו לחל"ת ובתנאי שעבדו בחודש ספטמבר 15 ימים לפחות. כמו כן, רף השכר בגינו עובד ייחשב כמזכה למענק הורד ל-2,500 שקל.
מענק שימור עובדים:
יינתן מענק חד-פעמי בעד המשך העסקתם של עובדים בחודשים ספטמבר ואוקטובר. עוסק יהיה זכאי למענק אם מחזור לא עולה על 400 מיליון שקל ומחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות ירד ב-25% ומעלה מהתקופה אשתקד. עוסק יהיה זכאי למענק בסכום של 5 אלף שקל על כל עובד, המענק ישולם דרך משרד הכלכלה.
הרחבת הזכאות למענק השתתפות בהוצאות בגין מאי יוני לעסקים קטנים:
עוסק שמחזור עסקאותיו לשנת 2019 אינו עולה על 300 אלף שקלים חדשים, יהיה זכאי למענק השתתפות בהוצאות, בעד חודשי הזכאות מאי ויוני 2020, אפילו אם ההפחתה ממחזור עסקאותיו אינה מגיעה ל-40%, ובלבד שהיא עולה על 25% ממחזור עסקאותיו בתקופה המקבילה שלפני התפרצות הנגיף
סיוע סוציאלי:
אושרה דחיית ההפחתה בדמי האבטלה, רף הירידה ייבדק רק החל מה-16 באוקטובר וההפחתה תדחה בשלב זה.
מענק מוגדל לזכאי מענק עבודה:
תשולם תוספת למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לשנת 2020.  התוספת תעמוד על 62% מסכום המענק עבור החודשים אפריל עד דצמבר.  לאחר שנערכה לכך מבעוד מועד, תעביר רשות המסים היום (רביעי) לחשבונות הבנק של  יותר מ-200 אלף זכאים מקדמה על חשבון התוספת למענק, שתשולם לשכירים ועצמאים שנמצאו זכאים למענק עבודה לשנת 2019, בשיעור של 25% מסכום המענק ששולם עבור שנה זו.  בהמשך, תשולם המקדמה, ביחד עם המענק הבסיסי, גם למי שימצאו זכאים למענק עוד במהלך שנת 2020. היתרה של התוספת למענק תשולם יחד עם המענק הבסיסי עבור שנת 2020. התוספת לא תפחת מאלף שקל. בהתאם לחוק,  שכיר, שעל פי נתוני הביטוח הלאומי קיבל דמי אבטלה בעבור מלוא החודשים אפריל עד יולי 2020 ברצף, לא יהיה זכאי לקבלת המקדמה לתוספת למענק שנועד במהותו לעודד השתתפות בשוק העבודה.
שר האוצר, ישראל כ"ץ, מסר כי "אני מברך על אישור החוקים למתן הסיוע למגזרים מיוחדים ולכלל העצמאים והעסקים במשק. ההקלה בתנאים לקבלת הסיוע לכלל העצמאים ובעלי העסקים תאפשר להזרים במהירות סיוע ומקדמות לעסקים רבים נוספים שעתידים להיפגע עקב הסגר שהוטל ולסייע להם לעבור את המשבר עד להתאוששות המשק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תנו א,טלה לעצמאים הדורסים
    ניב 09/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלה לא סופרת את העצמאים ביבי וגנץ לפח
    סגור