כסף וצרכנות

שום בייבי בום: כך השפיע משבר הקורונה על היקף הילודה בארה"ב

בניגוד לצפי להאצת הילודה, זוגות רבים החליטו לדחות הריונות מתוכננים ולהימנע מלידות לא מתוכננות. במקביל, זוגות חדשים לא הצליחו להיפגש מספיק כדי לקדם עניינים

רועי בהריר-פרל | 
בית חולים לידות תינוקות לידה (צילום משה שי פלאש 90)
בשנה הקרובה צפויה ירידה של ממש בכמות הלידות בארצות הברית. זאת, בניגוד לסברות הפופולריות, לפיהן השהייה הממושכת בבתים עקב הסגרים והבידודים תביא לעלייה בכמות הלידות. הסיבות לכך מגוונות: תקנות הריחוק החברתי שאילצו זוגות חדשים להיפגש פחות, המצוקה כלכלית ואי הוודאות בנוגע לעתיד הילדים שיוולדו - כל אלה ועוד גרמו לירידה הצפויה בלידות מתוכננות ובלתי מתוכננות.
בדיקה של הנושא בגוגל טרנדים מעלה כי על חלה השנה ירידה משמעותית בחיפושים הקשורים ליחסי מין ולהיריון בהשוואה לאשתקד. גם חיפושים "שובבים" יותר שנקשרים ליחסי מין, כמו למשל "הפי האוור" ירדו בחדות. על פי דו"ח שפרסם בנושא מכון המחקר והניתוח ברוקינס, במהלך 2021 יוולדו 300-500 אלף פחות תינוקות מאשר בשנה ממוצעת. סקר שפורסם השבוע מכון "פוריות מודרנית" מצא כי 30% מהנשים שהתכוונו להרות השנה שינו את התוכנית עקב המשבר והחליטו לדחות את העניין.
בסקר שערך המכון לפני פרסום הדו"ח, 30% מהנסקרות דיווחו על שינוי בתכנית להרחבת המשפחה השנה. מתוכן, 48% החליטו לדחות הבאת ילדים לעולם, 26% ציינו שהן לא בטוחות כעת בנוגע ללידות באופן כללי ואילו 25% דיווחו שהן דווקא החליטו להאיץ את התוכנית ללדת, כשהסיבה הנפוצה ביותר לכך היא "הבנה בנוגע למה הכי חשוב בחיים".
יש לציין כי מאז אמצע שנות ה-80 מאפיינת את ארצות הברית מגמה כללית של ירידה בכמות הלידות משנה לשנה. מספר הלידות בשנת 2019, לצורך העניין, היה הנמוך ביותר מאז שנת 1985 ועמד על 3.75 מיליון לידות - ירידה של 1% לעומת 2018. ואולם, הירידה הצפויה ב-2021 חריגה מאוד גם בהתחשב במגמה הכללית. אם אכן היא תבוא לידי ביטוי ב-300 עד 500 אלף פחות לידות, מדובר יהיה בצניחה של 8% עד 13% מנקודת השפל של 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה