כסף וצרכנות

מועדון הצרכנות הוט מסכם את 2020 בצל הקורונה: ירידה יחסית במחזור כרטיסי אשראי

עלייה של 30% בהוצאה על מוצרי חשמל ומחשבים מול ירידה של 82% בהוצאות תיירות ונופש. היקף מחזור כרטיסי האשראי של עמיתי מועדון הצרכנות הוט ירד ב10% ל-11.7 מיליארד שקל ועלייה של מעל ל-1800% במספר הפניות להצטרפות למועדון
יהודה לוינגר | 
צביקה וילנאי (צילום חן גלילי)
כיצד השפיעה הקורונה על מועדון הצרכנות הוט? על פי נתוני כרטיסי האשראי של עמיתי מועדון הצרכנות הוט ממחלקת המחקר באגף השיווק של המועדון, ניתן לראות כי לקורונה השפעה גם על עולם הצרכנות והרגלי הקנייה של העמיתים: המועדון מסכם את השנה עם מחזור כרטיסי אשראי שעומד על 11.7 מיליארד שקל, ירידה נמוכה יחסית בהיקף של  10% במחזור כרטיסי האשראי של העמיתים.
מועדון הצרכנות הוט, מיסודה של הסתדרות ההנדסאים, הוקם ב־1996 כדי לשרת את האוכלוסייה ההנדסית-טכנולוגית בישראל, וחברים בו כיום כ־280 אלף איש בכ-165 אלף בתי אב. עמיתי המועדון הינם: הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים, הממוקמים בעשירונים הגבוהים של אוכלוסיית השכירים במשק.
לצד הירידה בחלק מהתחומים, במהלך השנה, הייתה עלייה משמעותית בהוצאה של העמיתים על מוצרי החשמל - עלייה שנתית של מעל ל-30%, הריהוט לבית - עלייה שנתית של 8%, ותחום המזון - עלייה שנתית של 12%. במקביל, נרשם זינוק בהיקף של קרוב ל-30% בהוצאה על רכישת כלי רכב חדשים. הוצאה זו אינה מבוצעת ברובה בכרטיסי האשראי והמחזור הכספי שלה ברובו אינו נכלל במחזור כרטיסי האשראי של המועדון. 
אז כיצד השתנו הרגלי הקנייה של הישראלים? על פי הנתונים, ניתן לראות כי הישראלים שינו את הרגלי הקנייה שלהם במהלך השנה האחרונה. עולמות החוויה: בידור, פנאי, תיירות, פינו מקום לטובת הוצאות שדרוג המרחב הביתי, ובשנה האחרונה התחומים שחוו את העלייה המשמעותית ביותר הם תחומי הריהוט, המוצרים לבית ומוצרי אלקטרוניקה.
על פי מחלקת המחקר של מועדון הצרכנות הוט, החל מהמחצית השנייה של 2021 צפויה עלייה בהוצאות כרטיסי האשראי, כאשר העלייה המשמעותית ביותר תתקיים בתחומי התיירות, הבידור והפנאי. זאת לצד התייצבות בהוצאות שדרוג המרחב הביתי.
מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, צביקה וילנאי מסר כי "שנה מאתגרת עברה עלינו כחברה וכמועדון, עם פרוץ משבר הקורונה, הבנו מהר מאוד במועדון שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, ולכן מהר מאוד התאמנו את תמהיל המבצעים ושיתופי הפעולה כך שיתאימו לתמונת המצב המשתנה וימשיכו לספק את הצעת הערך הטובה ביותר בערוצי ההפצה הזמינים".
עוד הוסיף וילנאי: "אנו צופים ב 2021 שתי מגמות מרכזיות בקרב קהל עמיתי המועדון – אצל חברי המועדון שנפגעו במידה מועטה מבחינה כלכלית קיים צורך לפצות על תקופת הקורונה ואנו צופים כי הם יחדשו את הטיולים לחו"ל, בדגש על יעדים רחוקים ויקרים יחסית, לצד המשך רכישת כלי רכב ומוצרי חשמל. מאידך, אצל הקבוצה שנפגעה כלכלית ונאלצת להדק את החגורה אנחנו מזהים רצון להוזיל את סל הצריכה. המועדון נערך לשרת את שני הצרכים האלו – הן באמצעות השגת דילים לרכישת מוצרי חוויה וחשק והן באמצעות המשך העבודה ארוכת השנים להוזלת סל המחיה באמצעות חתימה על הסכמי הנחה עם ספקים בכל תחומי הצריכה. נמשיך לפעול למען עמיתינו במהלך שנת 2021 כדי להגדיל את כח הקניה שלהם לטובת השגת יעדיהם האישיים והכלכליים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה