כסף וצרכנות

מוצרי חשמל חדשים פגומים מה אפשר לעשות אם לא מקבלים שירות?

במועצה לצרכנות קיבלו פניות רבות מלקוחות שרכשו מוצרי חשמל במחיר הגבוה מ-150 שקל. איך תפעלו במישור המשפטי אם היצרן/היבואן או נותן השירות מטעמו לא תיקן את התקלה במועד הקבוע בתקנות? מה הסכום המקסימלי שתוכלו לתבוע? התשובות בפנים
כפיר אדר | 
מוצרי חשמל (צילום שי כהן)
במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות של צרכנים שרכשו מוצר חשמלי/אלקטרוני/גז חדש במחיר הגבוה מ-150 שקל. בתלונות מדווחים הצרכנים כי במוצר החשמלי החדש שרכשו במיטב כספם התגלו תקלות חוזרות ונשנות זמן קצר לאחר הרכישה. כאשר הצרכנים פנו ליצרן/יבואן, (או לחברת שירות התיקונים הפועלת מטעמו) והזמינו טכנאי – התקלה נורה בעינה והתיקון פתר את הבעיה לזמן קצר בלבד שאחריו- התקלה חזרה.
החוק בעניין ברור מאוד ואומר כי: "במקרה שהתקלה לא תוקנה, תקנה 6(ג) לתקנות קובעת כי על היצרן / היבואן לספק לצרכן מוצר חדש, זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או להשיב לצרכן את התמורה ששילם עליהם, לפי בחירת היצרן. המועצה הישראלית לצרכנות ניסחה עבורכם הצרכנים כתב תביעה לדוגמה לבית המשפט לתביעות קטנות אותו תוכלו למלא עם הפרטים שלכם, פרטי החברות ופרטי המקרה".
חלק מהמוצרים יתוקנו בבית הצרכן – לדוגמא – מקרר, מקפיא, מכונת כביסה, מזגן, תנור בישול, מדיח וכו') במועדים המפורטים בתוספת השנייה ויתר המוצרים יתוקנו במעבדת שירות התיקונים של החברה במועדים המפורטים בתקנה 10. במקרה שהתקלה לא תוקנה, קובעת תקנה 6(ג) לתקנות כי על היצרן/היבואן לספק לצרכן מוצר חדש, זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם עליהם, לפי בחירת היצרן.
בנוסף, אם היצרן/היבואן או נותן השירות מטעמו לא תיקן את התקלה במועד הקבוע בתקנות, יש לשלוח התראה בכתב – בו תתעדו את כל השתלשלות האירועים וציינו כי במקרה של אי תיקון התקלה במועד הקבוע בתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), בית המשפט רשאי לפסוק לטובתכם פיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של עד 10,000 שקל בתנאי שנשלח מכתב התראה לפני הגשת התביעה.

בנוסף, במקרה של תקלות חוזרות ונשנות, עולה חשש למכירת מוצר פגום כמפורט בסעיף 11 לחוק המכר ויש לשלוח למוכר התראה בכתב בה תתעדו את כל השתלשלות העניינים ותציינו כי בהתאם לסעיף 28 לחוק המכר, במקרה של מוצר פגום שלא תוקן לאחר שניתנה למוכר הזמנות לתקנו, על המוכר לספק לצרכן מוצר חדש שווה ערך, או לבטל את העסקה, או להציע לצרכן פיצוי והכל לפי בחירת הצרכן.
המוצר לא תוקן?
המועצה הישראלית לצרכנות ניסחה כתב תביעה לדוגמה  בחינם לבית המשפט לתביעות קטנות אותו תוכלו למלא עם הפרטים שלכם, פרטי החברות ופרטי המקרה. מומלץ לצרף לכתב התביעה חוות דעת מומחה כדי להוכיח כי המוצר לא תוקן ו/או כי התקלות מעידות על פגם.

לכתב התביעה יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים כמפורט בכתב התביעה ולהגישו בבית המשפט לתביעות קטנות. סכום התביעה המקסימלי אותו תוכלו לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות עומד על סך של 34,000 שקל (החל מיום 1.1.2020).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה