כסף וצרכנות

בנק הפועלים: לא מן הנמנע שבנק ישראל יאלץ להרחיב את רכישות המט"ח

בבנק הפועלים מעריכים שלאור היקף רכישות המט"ח של בנק ישראל בשווקים בחודש אפריל, לא מן הנענע כי הבנק המרכזי יאלץ להרחיב את הרכישות מעבר לרמת 30 מיליארד הדולר
ניצן כהן | 
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
בבנק הפועלים מעריכים הבוקר שלא מן הנמנע כי לאור היקף רכישות המט"ח של בנק ישראל בחודש אפריל, הוא ייאלץ להרחיב את היקף הרכישות אל מעבר לתוכנית המקורית שהיקפה עמד על 30 מיליארד דולר.
"הכלכלה הישראלית המשיכה לצמוח בקצב מהיר בהשפעת עלייה בהוצאות משקי הבית. למרות הצמיחה הגבוהה שוק העבודה נותר הרחק מאחור - שיעור האבטלה הרחב ירד במחצית הראשונה של אפריל לרמה של 10.6% לעומת 11.6% בשבועיים הקודמים.
"הציפיות לאינפלציה המשיכו לעלות ועקום הציפיות לאינפלציה הפך להיות שטוח ברמה של כ- 2%. מחירי הסחורות ממשיכים לטפס והם מלבים את ציפיות האינפלציה בעולם – בשבוע החולף מחירי הסחורות החקלאיות ומחירי המתכות התעשייתיות עלו בכ-5%.
"אנו צופים אינפלציה בשיעור של 1.3% ב-12 חודשים הקרובים. רוב עליות המחירים יהיו בחודשים הקרובים, כתוצאה מהשפעות עונתיות, עליית מחירי ההובלה והסחורות, ועלייה במחירי שירותים מקומיים כמו הבראה ונופש ועריכת מסיבות.
"בנק ישראל רכש באפריל מט"ח בהיקף של 5.3 מיליארד דולר, ומתחילת השנה 19 מיליארד דולר. תכנית רכישות המט"ח של בנק ישראל עומדת על 30 מיליארד דולר לשנה, ולא מן הנמנע שהיא תורחב על מנת למנוע ייסוף" אומר בבנק הפועלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה