כסף וצרכנות

האם הפתיתים בדרך להיעלם מהמדפים?

סכסוך חריף בין בכירי רשת שופרסל לבכירי קבוצת המזון אסם הובילה לפגיעה ישירה בצרכנים ויתכן כי לקראת החגים יווצר מחסור חמור במוצרי מזון פופולארים ברשת המזון הגדולה בישראל
מערכת ice |  3
מוצרי אסם (צילום מתוך אתר אסם-נסטלה)
קבוצת המזון אסם עתידה לצאת בצעד חריג מול רשת השיווק הגדולה בישראל, שופרסל ובשל חילוקי דעות מסחריים לבטל את ההפצעה של מוצאי הפתיתים והפסטה בסניפי הרשת – 300 במספר, הפרוסים ברחבי ישראל.
מדובר בהתלקחות של מחלוקת חריפה בין שני הצדדים על רקע מו"מ עסקי על מחירי המוצרים שרוכשת ומפיצה רשת שופרסל מקבוצת אסם. תקופת חגי תשרי המתקרבת ונמצאת רק חודש וחצי מאיתנו, מזמנת עליה בקניות ברשתות קמעונות המזון בשל החגים הרבים וארוחות החג. בשל כך, זמני החגים מוכרים לנו הצרכנים כזמני מבצעים בהם ניתן לקנות מוצרי מזון במחרים משתלמים.
ההנחות מתחילות אצל יצרניות המזון ומתבטאות ברשתות השיווק אלא שמוקד הסכסוך כרגע שעתיד לגרום להיעלמות של מוצרי הפסטה מהמדפים, הוא בדיוק המבצעים המדוברים האלו. ברשת שופרסל לא אהבו את המחירים שהציבו אסם על מוצריהם לקראת החגים, וטענו ברשת המזון כי הם אינם נותנים הנחה מספקת. הדיון התלקח למאבק בין בכירי שופרסל ואסם עד שהביא לצעד קיצוני במיוחד מצד אסם – הורדת מוצרים ממדפי שופרסל.
מנהלי אסם החליטו בימים האחרונים לנקוט בצעד חמור מול שופרסל ולחסום הזמנות של שלושה מוצרי מזון מוכרים ופופולאריים שאסם שולטת ברוב היצור וההפצה שלהם בארץ. כך, עתידים לרדת ממדפי שופרסל בקרוב מוצרי הפסטה של אסם שמהווים מחצית מנתח השוק בישראל, מוצרי הפתיתים של אסם שמהווים כ-90% ממוצרי הפתיתים בישראל, וכן מוצרי "מנה חמה" שגם בנתח השוק שלהם שולטת אסם באופן כמעט מוחלט. המוצרים שנחסמו עבור שופרסל הם מוצרים פופולאריים שנמכרים במאות מיליוני שקלים בשנה והחוסר בהם עתיד לגרור הפסדים לשופרסל.
אבל כדור ההפסדים לא נשאר בידיים של שופרסל ובתגובה לצעד של אסם, הפסיקה רשת קמעונאות המזון גם עסקאות הזמנה של מוצרי מזון אחרים מיצורה של אסם. משמעות המצב הנוכחי הוא שלקראת החגים צפוי להיגמר המלאי הקיים בשופרסל כך שיתכן שבסניפי שופרסל יעמדו מדפים ריקים ממוצרים והכל בגלל ריב אגו בין בכירי החברות. 
הצעד של שופרסל אמנם "מחזיר נקמה" לאסם, אך יש לזכור שהמפסידה הגדולה של הסיפור עלולה להיות שופרסל, שבסופו של דבר פוגשת את הצרכנים שיתקשו להתמודד עם חוסרים משמעותיים ועלולים בשל כך להעדיף לערוך את הקניות שלהם ברשתות המתחרות. זאת כשמדובר בסלי הקניה היקרים ביותר שרוכשים הצרכנים בתקופת השיא של החגים.  
מאסם-נסטלה נמסר בתגובה: "הפעילות המסחרית עם שופרסל נמשכת כסדרה ואסם - נסטלה ממשיכה לספק לשופרסל את כל המוצרים שהרשת מזמינה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ו.......
    נועם 07/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. לא חייבים לקנות בשופרסל, מילא המחירים שלהם לא אטרקטיביים במיוחד. ב. יש תחלופות רבות למוצרים של אסם אפשר להתמודד בלי המוצרים היקרים יתר על המידה שלהם
    סגור
  • 2.
    שופרסל לא תיפגע
    יואל 07/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק אסם תיפגע כי שופרסל תחליף את מוצרי אוסם בחברות מתחרות ובמותג שופרסל כדי לספק חלופה הנזק יכול להיות ענק לאסם כי שופרסל תעשה מבצעי עומק על המוצרים האלה כדי להעביר את הצרכנים והחור העמוק ישאר בכיס של אסם.
    סגור
  • 1.
    ישש פחות עבודה במחלקהה???? (ל"ת)
    עובד שופרסל 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור