כסף וצרכנות

עסקים שקיבלו מענקי סיוע זוכים לחבל הצלה משמעותי

העסקים יקבלו הארכה נוספת, עד ה-31 בדצמבר 2021, לבצע הסדר מיוחד של פריסת תשלומים ללא ריבית להחזרת המענקים, כשהתשלום האחרון יתקבל לא יאוחר מה-31.12.2022. כך זה יעבוד
מערכת ice | 
משבר הקורונה (צילום Magma Images)
מנהל רשות המסים, ערן יעקב, הודיע היום (רביעי) על הארכה נוספת, עד ה-31 בדצמבר לתקופה במהלכה תאפשר רשות המסים למי שביקשו וקיבלו מענקי סיוע לתקופת הקורונה ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק, לבצע הסדר מיוחד של פריסת תשלומים ללא ריבית להחזרת המענקים, כשהתשלום האחרון יתקבל לא יאוחר מה-31.12.2022.
כזכור, במטרה לתת לעסקים מענה מידי ובהתאם למדיניות הממשלה, שילמה רשות המסים את מענקי הסיוע לעצמאים ובעלי שליטה ומענקי הסיוע לעסק קטן, במהירות מרבית, על סמך הצהרות המבקשים לפיהן בין היתר, הייתה להם ירידת המחזורים הנדרשת בחוק לצורך הזכאות למענק.
בראשית חודש יוני נפתחה באזור האישי באתר רשות המסים מערכת ייעודית המציגה למבקש את כל המענקים ששולמו לו, את הירידה במחזורים שנדרשה בחוק ואת הירידה שהוא חווה בפועל.  במקרה של מענקים ששולמו ביתר, כשעל פניו לא קיימת זכאות לפי התנאים שנקבעו בחוק, מוצגות מספר אפשרויות להשבת הכספים באתר ובנוסף, הסדר פריסה נוח של מלוא סכום החוב בתשלומים שווים חודשיים ללא ריבית שפריסתם תסתיים לא יאוחר מיום 31.12.22 אותו ניתן לבצע מעתה, כאמור עד ה-31.12.2021 באמצעות פניה למשרד השומה או המייצג.
בפגישה שערכה אתמול שרת הכלכלה והתעשייה יחד עם בכירי המשק ונשיאות המגזר העסקי, הציג רועי כהן נשיא לשכת ארגוני העצמאים, את הצורך לדחיית החזרי מענקי הקורונה לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה בחברות ועסקים קטנים לתקופת הקורונה. שיתוף פעולה בין שרי הממשלה ורשות המיסים בישראל, הוביל להחלטה על דחיית חובת החזר מענקים על ידי עצמאים לסוף דצמבר 2021 ולאפשרות פריסת תשלומים ללא ריבית, עד סוף דצמבר 2022.
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה: "אלפי עצמאים בישראל שהתברר כי לא עמדו במלוא הקריטריונים לקבלת מענקים שיאפשרו להם להתמודד עם הקורנה,  התבקשו להחזיר את המענקים שניתנו להם וכעת הושגה דחיה ואפשרות לפריסת ההחזר. חובתנו להבטיח את יכולתם של העסקים ולסייע לעצמאים  בהתמודדות עם ההגבלות המשתנות, כדי להבטיח כלכלה יציבה ככל הניתן לצד המגפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה