כסף וצרכנות

ביידן נגד המיליארדרים: "צריכים לשלם את חלקם ההוגן"

?ביידן התבטא לראשונה נגד המיליארדרים והתאגידים מתחמקים ממסים, כחלק מהמטרה לבסס תקציב של 3.5 טריליון דולר של הדמוקרטים לחיזוק מצבה הפיננסי של ארצות הברית בעקבות משבר הקורונה, וגם: איך ייערך המאבק של הנשיא בהעלמות המס?

מערכת ice |  4
ג'ו ביידן (צילום freepik, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מסר הצהרה אמש (חמישי) בעקבות הטענות לאי השוויון לבעלי ההון בארצות הברית בניסיון לחזק את התמיכה בסדר היום המדיני של הדמוקרטים, שמתעצמת במהירות בקונגרס כשהבית מתקדם בהצעות המבקשות להרחיב ולחזק את המדינה מבחינה פיננסית אחרי משבר הקורונה, הדרך: רשת ביטחון חברתית תוך העלאת מסים לעשירים במיוחד.
בנאום שנערך בבית הלבן, ביידן הדגיש את הגידול המדהים בעושר האמריקאים העשירים ביותר במהלך המגיפה ואמר שוב ושוב כי המיליארדרים והתאגידים צריכים: "לשלם את חלקם ההוגן במיסים, בעוד שאמריקאים חרוצים מן השורה בעצם נותקו מהעסקאות האלה".
ביידן פתח את דבריו בכך שהודה לוועד הבית שהצביע ביום רביעי להתקדם במערך הצעות מס גורפות הכלולות בחבילת התקציב של הדמוקרטים בסך 3.5 טריליון דולר, והציבו את הדרך להצבעה קבועה בשבועות הקרובים. הוא גם פירט הצעה חדשה שתחייב את הבנקים לדווח על כניסות ויציאות שנתיות מחשבונות בנק עם עסקאות בשווי של לפחות 600 דולר, ויתן לשירות המס למס הכנסה הזדמנות להתגבר על העלמות מס אפשריות.
בתוכניתם, הדמוקרטים הציעו מספר צעדים המיועדים לאמריקאים בעלי הכנסה גבוהה, כולל העלאת שיעור מס ההכנסה העליון ל-39.6% מ-37% לאמריקאים המרוויחים יותר מ-400 אלף דולר בשנה והשקעה של 80 מיליארד דולר במס הכנסה כדי לסייע בחיזוק. אכיפת המס. הדמוקרטים גם הציעו להעלות את שיעור מס רווחי ההון העליון מ-20% ל-25% ושיעור מס החברות מ-21% ל-26.5% - הכוונה לשני מקורות הכנסה שלפי האוצר משתכרים היטב ומנצלים בדרך כלל פרצות ברגולציה כדי להתחמק ממס.
"הנתונים ברורים לחלוטין: במהלך 40 השנים האחרונות, העשירים התעשרו, ותאגידים רבים יותר איבדו את תחושת האחריות כלפי העובדים, הקהילות שלהם והמדינה", אמר ביידן והצביע על לפחות 55 מתוך התאגידים הגדולים במדינה לא שילמו דבר במסים פדרליים בשנה שעברה. "אם אתה יכול להרוויח מיליון או מיליארד דולר, זה נהדר, אבל כל מה שאני מבקש זה שתשלם את חלקך ההוגן, וזה לא קורה".
700 מיליארד דולר. זה עד כמה משרד האוצר מעריך את תוכניתו של ביידן לצמצם את פער המס על ידי הגברת האכיפה תעלה בעשר השנים הקרובות. כ-460 מיליארד דולר מזה צפויים להגיע מרכיב דיווח המידע, אך לא כולם משוכנעים לגבי פוטנציאל ההכנסות. משרד התקציב של הקונגרס אמר בשבוע שעבר כי תוכניות האכיפה של ממשל ביידן יניבו הכנסות נוספות של כ-200 מיליארד דולר בלבד. הסוכנות מצפה שחלק משלמי המסים יסתגלו לאמצעים החדשים וימצאו דרכים חדשות להתחמק מגילוי, ובכך יורידו את התשואות הצפויות לאחר מספר שנים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עבודה בעיניים הם כבר משלמים סכומים אסטרונומיים
    ללא מורא 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שבסופו של דבר ישלם זה הציבור המטומטם שבחר בו אין מספיק מיליארדרים בארהב כדי לכסות את הדפסת הדולרים המטורפת
    סגור
  • 3.
    הכל תוכנן כבר מאות שנים מראש
    מיכל 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קשור לקורונה ולא לז*בי רוצים לקחת לכולנו את הכסף ועכשיו גם למעמד הגבוה (לא האליטות כמובן) הצעד הבא - לאסור שימוש במזומן לחלוטין. חכו ותראו למי שלא יודע - כבר לא ניתן להשיג רכב יד ראשונה הצעד הסופי - אין לנו שום רכוש.
    סגור
  • 2.
    ביידן משרת את תעשיית הפארמה והבנקים (ל"ת)
    מושחת עד העצם 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ביידן ממשיך להוכיח שהוא לא חבר טוב של ישראל. טראמפ ..
    וו 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המונחה על ידי ביבי וקהילה מקומית היה דואג המונחה על ידי ביבי ועל ידי קהילות יהודיות מקומיות אם היה מעלה את גבית המיסים קודם כל היה דואג להעביר לישראל ומה שישאר שיעבוד עבור כלכלת ארה"ב. ביידן לא חבר כמו שטראמפ היה. לאן העולם מתדרדר?
    סגור