כסף וצרכנות

האם מחירי הסמארטפונים עומדים לרדת בקרוב באופן משמעותי?

לפי חברות המחקר הגדולות בעולם, מחירי הרכיבים המרכזיים והיקרים במכשירים סלולריים עומדים לרדת בקרוב. האם כדאי לחכות עם רכישת מכשירים חדשים?
יאיר מור |  9
הסמארטפונים הנמכרים ביותר
מחירי הטלפונים הסלולריים, המחשבים ומוצרי טכנולוגיה נוספים עשויים לרדת החל מהשנה הבאה, כך עולה מהערכות שפורסמו השבוע על ידי שתיים מחברות מחקר השוק הגדולות בעולם.
בתחילת השבוע פרסמה IDC כי היא צופה שהמשבר בתעשיית השבבים, שגורם לבעיות רבות בתעשיית הטכנולוגיה מאז תחילת מגיפת הקורונה, מתחיל להתקרב לסיום. לדבריה, עד סוף השנה ימשיכו עליות מחירי המעבדים בעקבות החוסרים, אך בשנה הבאה תצליח התעשייה לספק את הדרישה והמחירים יתייצבו, וב-2023 אף ייווצר עודף שיביא לירידת מחירים.
בהמשך השבוע הגיע לאתר The Register מזכר שפורסם על ידי גרטנר, ולפיו מחירי שבבי הזיכרון למכשירים, מסוגי DRAM ו-NAND (פלאש), צפויים להתחיל לרדת במחצית השנייה של 2022, בעקבות "עודף אספקה" שייווצר מירידה בביקוש ועלייה בהיצע. החברה העריכה כי התוצאה תהיה "הפחתה משמעותית במחיר", אם כי היא לא נקבה במספרים.
ירידות במחירי המעבדים והזכרונות עשויים להוזיל משמעותית את המחשבים, הטלפונים ומכשירים נוספים. לפי הערכות בתעשייה, המעבדים הם החלק היקר ביותר בסמארטפונים היקרים, והזיכרון הוא הרכיב השלישי המחירו (השני הוא המסך) במכשירים היקרים, כאשר לפי גרטנר הוא מהווה 12% ממחיר מכשירי דגל ועד 40% ממחירי מכשירים בסיסיים.
עם זאת, גרטנר דווקא המליצה ליצרניות, שאליהן מיועד המזכר שלה, שלא לגלגל את ירידת העלויות לצרכנים. במקום זאת, היא המליצה להן לנצל את החיסכון להשקעה ברכיבים אחרים כמו מסכים, סוללות ומעבדים מתקדמים יותר. לחלופין, היא הציעה, "תנו למחיר הרכיבים של הציוד לרדת בעודכם שומרים על המחירים הקיימים לצרכנים וכך תגדילו את שולי הרווח".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בסוף שנת 2022 כל מחירי היבוא ירדו
    יוני 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף 22סין תסיים את פרויקט הרכבת לאירופה ! המשמעות היא הובלת מכולות ברכבת,וירידת מחירי ההובלה הימית. כמו כן נמל המפרץ ונמל אשדוד החדש וקלטו אוניות מכולה גדולות בתעריפים נמוכים מהיום. בנוסף לירידה בביקושים המחירים בארץ צפויים לרדת משמעותית בהדרגה עד ל 2023
    סגור
  • 6.
    בנט הוא שליחו של השטן
    טייגר 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    5 5
    0מאלנים עלובים, הבאתם אסון על המדינה, אני מתפלל שתשלמו על כך באופן אישי כל אחד ואחת מכם....
    סגור
  • 5.
    סוחר יהודי לעולם לא יוזיל מוצר!
    שחר מ. 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יופי של סקר שוק אבל לא זכיתי לראות ירידת מחיר באף חנות. גם כשר האוצר הגאון כחלון קידם את תוכנית פטור ממע"מ למוצרים חשמל לא הייתה הנחה משמעותית בחנויות. הכל הלך לכיסים של היבואנים. ואנחנו הפראירים שנמשיך לממן את המעגל הזה.
    סגור
  • 4.
    בצע הכסף
    צפוני 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ''עם זאת, גרטנר דווקא המליצה ליצרניות, שאליהן מיועד המזכר שלה, שלא לגלגל את ירידת העלויות לצרכנים. במקום זאת, היא המליצה להן לנצל את החיסכון להשקעה ברכיבים אחרים כמו מסכים, סוללות ומעבדים מתקדמים יותר. לחלופין, היא הציעה, "תנו למחיר הרכיבים של הציוד לרדת בעודכם שומרים על המחירים הקיימים לצרכנים וכך תגדילו את שולי הרווח".''.. אין יותר חזירות מזה
    סגור
  • 3.
    המחירים חייבים לרדת!!!!חייב לעצור ולהוריד
    צדק 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את טירוף המחירים!!!!!! המוצרים צריכים להימכר במקסימום של 30 אחוז ממה שהם מתומחרים!!!
    סגור
  • 2.
    ממש לא ירדו
    לא פראיירים 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המחירים כבר גבוהים. לא שווה להם להוריד מחירים גם אם מחירי הגלם ירדו. הם פשוט יהנו מהרווחים כמו כל תאגיד חולב
    סגור
  • 1.
    אני קניתי אייפון 4 ב30 שח
    גבר גבר 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקווה שאוכל לקנות אייפון 13 ב100 שח עוד שנתיים
    סגור
  • תהנה ממנו כמו מטרנזיסטור מונו AM משנת 1973 (ל"ת)
    ישראלי 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • תעדכן אותי כשתמצא (ל"ת)
    צדק 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור