כסף וצרכנות

האמריקאים לא הפנו גב: מימון של מיליארד דולר לישראל

בית הנבחרים אישר הערב את החוק שהגיש ממשל ביידן לסיוע ישראלי על סך מיליארד דולר לצורך הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל. בנט: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה״ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל"
אביחי דלאל |  3
ביידן וF35 (צילום Official portrait of United State Edit ice)
בית הנבחרים אישר הערב (חמישי) ברוב ניכר את החוק הנפרד שהגיש ממשל ביידן, למתן סיוע לישראל על סך מיליארד דולר לצורך הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל. ישראל תזכה למימון של מיליארד דולר מארצות הברית.
החקיקה מספקת מיליארד דולר להחלפת יירוט טילים ששימשו להגנה על אזרחים ישראלים מפני רקטות חמאס במהלך מבצע שומר החומות  בחודש מאי. המימון עולה בקנה אחד עם מזכר ההבנות בין ארצות הברית לישראל לשנת 2016, המחייב את ארצות הברית להעניק סיוע נוסף לחידוש כיפת הברזל ההגנתית, לאחר תקופות של לחימה על מנת לאפשר לישראל להמשיך ולהגן על עצמה מפני התקפה.
"ארצות הברית מחויבת זה מכבר למטרה של פתרון שתי מדינות: ישראלים ופלסטינים חיים זה לצד זה בשלום מתמשך. החקיקה מבטיחה שישראל תוכל להגן באופן מלא על כל אזרחיה, ובמקביל למימון שניתנה בהצעת חוק המדינה, פעולות חוץ ותכניות נלוות לשנת 2022 לצרכי ההומניטריות והפיתוח של העם הפלסטיני, היא מעודדת את הסיבה לשלום ", חברת בית הנבחרים, דילאורו אמר "הצעת חוק זו מוכיחה שהמחויבות של הקונגרס כלפי ידידנו ובעל בריתנו לישראל היא דו -מפלגתית וברזל. הוא ממלא את הציווי המוסרי שלנו להגן על חייהם של אזרחים חפים מפשע ומסייע בבניית היסודות לשלום ".
ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב להצבעה בבית הנבחרים האמריקאי: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה״ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לבטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת. העם בישראל מודה לעם האמריקני ולנציגיו על הידידות האיתנה". 
מוקדם יותר, הנציגה הדמוקרטית, ראשידה טליב, צייצה את הסתייגותה מהמימון לקראת ההצבעה: "אני מתכוונת להתנגד להצבעה. עלינו להפסיק לאפשר את הפרות זכויות האדם של ישראל ואת ממשלת האפרטהייד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תבכי שרמיט תבכייי מאחל הרבה בכי בחייך העלובים (ל"ת)
    427 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ביבי מתרסק פעם אחר פעם אחר פעם - יש!!!!
    תומר 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביבי אמר שלא יהיו חיסונים. הגיעו. אמר שבנט יטיל סגר. לא היה סגר. אמר שלא יהיו לישראל מיירטים. אושרו המיירטים. מה נגיד? בנט רץ מהצלחה להצלחה וביבי? כמו תמיד, הכשלון הקודם הוא רק נקודת הפתיחה לזה שבעקבותיו. המסכות נפלו, מכונת היח"צ קרסה, הספינים מתנפצים והנאשם מתגלה במערומיו.
    סגור
  • 1.
    סוכות אבלים נפתחו בקיסריה, הוואי ובמלון דן כרמל
    אבי 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הנאשם, המורשעת ופוסיקט באבל. הלך להם הספין. רק אתמול חרכו את הרשתות על איך שהממשלה נכשלה בהשגת מימון למיירטים. ומה אנחנו רואים? לפיד הוביל את בית הנבחרים לתמיכה חסרת תקדים בצרכי הבטחון של ישראל (420 תומכים מול 10 מתנגדים). בקיצור, ביבי... יצאת שוב פעם פיתה. אפילו באופוזיציה את כשלון.
    סגור