כסף וצרכנות

מאות מפגינים מול ביתו של בנט, "יכול למנוע אסון לדורות"

פעילים מעשרות ארגונים מפגינים נגד ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט בשל הסכם הנפט שנחתם במסגרת הסכמי אברהם ומאפשר העברת נפט דרך קצא"א
מערכת ice |  2
מחאת קצאא (צילום ארגונים נגד הסכם הנפט של קצאא)
פעילים מקואליציה בת עשרות ארגונים לרבות פעילי המחאה נגד השחיתות, "שומרי הבית", "צלול", "מגמה ירוקה" "המרד בהכחדה" ועוד, מפגינים כעת מול ביתו של רה״מ נפתלי בנט ברעננה, כנגד אישור אפשרי של עסקת קצא"א לשינוע נפט מאיחוד האמירויות דרך ישראל. הפעילים קוראים לראשי הממשלה להימנע ממתן אישור לעסקה, בשל הסיכונים הרבים שהיא משיתה על ישראל.
יוני ספיר, יו"ר עמותת "שומרי הבית": "אסון הנפט האחרון בקליפורניה צריך, אצל מי שעיניו בראשו, להוות שלט 'אין כניסה' בפני עסקאות כאלו. מה שקרה בקליפורניה, על הרגולציה ויכולות המוגנות הימית שם, יתרחש גם אצלנו אם תאושר העסקה, אך בעוצמה גדולה בהרבה בשל צפיפות ההתיישבות אצלנו והתלות בים לצרכי מי שתיה, סחר ימי, הגנה, חקלאות ימית, תיירות ועוד. אצלנו לא יהיה מועד ב'. לא לטבע, לא למי התהום, לא לשמורות, לא לים, לא לבעלי החיים ולא לבני האנוש. בנט יכול לעצור את האסון הזה בטרם יתרחש והוא חייב לעשות זאת ממש כעת. עליו לסרב לעסקת קצא"א, שתהפוך את ישראל לניגריה של המזרח התיכון."
מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת "צלול": "בידי בנט ולפיד הכוח לבטל את הסכם קצא"א ולמנוע אסון ובכייה לדורות, כי זיהום נפט הוא ודאי. אם לא יעשו זאת, אסון הנפט יהיה על הידיים שלהם וידבק לשמם, לנצח. 
"קצא"א הגישו עד כה שני סקרי סיכונים, שנדחו על ידי המשרד להגנת הסביבה בגלל שורת אי דיוקים, נתונים מטעים והמון סיכונים שהתעלמו מהם לחלוטין. אין דבר כזה תעשיית נפט שלא מזהמת. בכל העולם מתרחשים כל הזמן אסונות זיהום. בארץ, להוסיף חטא על פשע- מגדילים סיכונים למרות שיש אפס מוכנות לחירום. 
"השבוע אירע אסון נפט קורע-לב וחסר תקנה בכמה מהחופים היפים בקליפורניה. האירוע השני בתקופה לא ארוכה. זה לא היה במדינת עולם שלישי או מדינת ״סמוך״ ו״יהיה בסדר״ כמו ישראל. אותם מראות שוברי לב עלולים להיות גם באילת, עקבה, סיני, אשקלון, הרצליה, בית ינאי, חיפה. החופים שלנו בסכנת מוות מיותרת שאפשר וצריך למנוע. עכשיו."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התקשורת לא מסקרת .הסיקור יזיק רחמנא ליצלן לממשלה (ל"ת)
    ללי 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ה"גילדה" מנסה להחליט בשבילנו מה טוב לנו וגם מה נחשוב
    ארנון תל-אביבי 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכפרים ג'לג'וליה ,טייבה וטירה הוקמו בסוף המאה ה19 ע"י מהגרי עבודה ממצרים .השם אלפיומי מעיד מוצא ממחוז אלפיום במרכז מצרים דרומה מקהיר. פועלים מצרים סללו עבור העות'מנים את מסילת הברזל מסואץ לביירות. הפועלים נשארו כאן ןמאז מתרבים וגם מסתירים שמוצאם האמיתי- מצרים .רק תלונות יש להם. בקהיר איזה שרות רפואי יש ?
    סגור