כסף וצרכנות

חגי הקניות בפתח: הישראלים יסתערו על ההזמנות באונליין?

חגי הקניות בפתח: 15 מיליון חבילות יוזמנו בחגי הקניות באמצעות דואר ישראל במשקל של כ-5,000 טון. גידול של 25 אחוזים במשקל לעומת אשתקד. חגי הקניות יחלו בנובמבר עם יום הרווקים הסיני ויסתיימו עם הסייבר מאנדיי
מערכת ice | 
דואר ישראל (צילום שחר פליישמן, דוברות דואר ישראל)
שנה וחצי לתוך משבר הקורונה, ועל פי תחזיות חברת דואר ישראל, כמות ההזמנות צפויה להיות דומה לתקופה מקבילה אשתקד, כאשר גם השנה יוזמנו על פי התחזיות כ-15 מיליון חבילות מחו"ל בנובמבר-דצמבר. משקל החבילות שיוזמנו בחודשים נובמבר-דצמבר מחו"ל, צפוי לעלות בכ-25% לכ-5,000 טון, מול כ-4,000 טון אשתקד.
חגי הקניות מתחילים על פי רוב בנובמבר עם יום הרווקים הסיני (Singles Day) שחל ב11/11 ובעשור האחרון הפך לחגיגת הנחות גלובלית, שמתחילה כבר ב1/11 ונמשכת עד 11/11, ומביאה עמה מבצעי הנחות רבות בכל העולם, לרבות באתרים ישראליים ובינלאומיים.
בעקבות הקורונה הסתכמו בשנת 2020 ההכנסות של אתר עלי באבא הסיני מיום הרווקים הסיני בכ-74.1 מיליארד דולר,(498.2 מילארד יואן סיני) פי שניים משנה קודמת. בהמשך חגי הקניות יתקיים ה-Black Friday האמריקני ב26/11, וביום שני שלאחריו ב29/11 הסייבר מאנדיי, שכולל בעיקר הנחות באתרי מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, ובחודש דצמבר יחלו הוזלות הכריסמס.
בישראל מוצעות מתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באמצעות שופינג.IL של גוגל, המאגד הנחות בבתי עסק ישראליים רבים וכן באמצעות אתרי הסחר הישראליים השונים. בשנים האחרונות האתרים הפופולאריים בקרב הישראליים בהזמנות מחו"ל היו: AliExpress, Amazon, eBay, shein, Asos ו- Next
דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל מסר: "אי הוודאות העסקית והכלכלית, שממשיכה ללוות את הציבור בישראל בעקבות הקורונה משפיעה על הזמנת החבילות, כאשר הציבור נמצא יותר בבית, וככל שאמון הציבור עולה יותר כך מוזמנים פריטים יותר גדולים ויותר יקרים כמו מוצרים לבית, רהיטים, כלים, מצעים, שטיחים, חלקי חילוף ולא רק ביגוד והנעלה, מה שמשפיע משמעותית על משקל החבילות. הציבור בישראל התרגל להזמין און ליין בתקופת הקורונה, וככל שאמון הציבור עולה כך גם הצרכן יזמין פריטים גדולים יותר ויקרים יותר, ולא יוותר על המשך החוויה גם אחרי הקורונה. בתקופת הקורונה ובמהלך הסגרים הצטרפו קהלים חדשים לרכישות אונליין באתרים מקומיים ובינלאומיים, וצברו ביטחון וחווית קניה טובה ולכן ימשיכו לקנות אונליין גם בהמשך".
עוד ציין גולדשטיין "מגמה נוספת שמשפיעה על משקל החבילות היא איחוד החבילות של קאינאו, הזרוע הלוגיסטית של עלי אקספרס שמאחדת חבילות עד 75 דולר, ובכך מגדילה את משקל החבילות המאוחדות ההופכות בעת המשלוח לחבילה אחת. השנה ראינו שאתר SHEIN הסיני הפך לאחד הפופולאריים בהזמנות מישראל, מאחר והמיסים משולמים על ידי האתר, מה שמעודד הזמנות של פריטים רבים בהזמנה אחת, ומגדיל את משקל החבילות המגיעות לארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה