כסף וצרכנות

רשות המים בהצעה מביכה: החשבון יוזל ב-5 שקל בלבד

מועצת רשות המים יצאה בבשורה כי צפויה ירידה בתעריפי המים למשקי הבית כבר בחודש ינואר הקרוב. המשמעות: הורדה של 5 שקל בלבד בכל חשבון תקופתי של חודשיים

מערכת ice |  1
ברז מים (צילום יוסי זמיר פלאש 90)
מועצת רשות המים החלה היום (חמישי) לאפשר שמיעה של עמדות הציבור אודות הצעה להורדת תעריפי המים בכ-1.76% לבית, ההצעה תחל כבר בינואר 2022. כרגע לא נראה שיקומו מתנגדים למהלך והורדת המחיר תתממש כבר בחודש ינואר 2022. 
משמעות המהלך היא ממוצעת של כ-5 שקל בכל חשבון תקופתי. למעשה, מאז יולי 2017 לא היתה הפחתה בתעריף המים. בהודעה ששיחררה רשות המים נכתב כי הסיבות להורדה הצפויה הן "גידול בהכנסה ממכירות מים, הצמדת התעריף לסל המדדים, הפרשים בהתחשבנות עם מקורות על שנים קודמות ועוד".
לאחר ההורדה הצפויה בתעריף, התעריף הנמוך (כמות מוכרת) עתיד לעמוד על 7.506 שקל למ"ק (במקום 7.641 שקל למ"ק כיום), ואילו התעריף הגבוה (לכל כמות נוספת) עתיד לעמוד על כ-13.475 שקל למ"ק (במקום 13.717 שקל כיום).
יו"ר מועצת רשות המים ומנהל רשות המים, גיורא שחם מסר כי "רשות המים תמשיך לחתור לייעול עבודתם של ספקי המים השונים (מקורות, תאגידים, איגודי ערים לביוב וכיו"ב) - פעולות אשר תכליתן צמצום העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב באופן יעיל, ובכך להמשיך לחתור לבקרה הדוקה וצמודה על התעריף ככל שניתן".
"על רקע שינויי האקלים העולמיים וגידול האוכלוסייה, משק המים בישראל בעיצומו של מהלך ארוך-טווח שמטרתו להבטיח אספקת מים סדירה לכל תושבי המדינה יחד עם שמירה ברת-קיימא על מקורות המים הטבעיים ואספקת מים לטבע. בנוסף, ישראל מובילה בעולם בתחום טיהור מי הקולחין שלה ובכך מספקת מים לחקלאות ושומרת על ערכי הטבע באזור אקלימי קשה זה.
"בזכות ניהול משק מים אחראי, תכנון ארוך-טווח ואכיפה של יישום החלטות רשות המים, תעריפי המים לינואר 2022 למגזר הביתי ירדו בשיעור של כ-1.76% ביחס לתעריפי יולי 2021".
נזכיר, שעל-פי החוק מחירי המים חייבים לשקף את עלותם האמיתית, והם מתעדכנים פעמיים בשנה: בראשית חודש ינואר ובראשית חודש יולי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לעג לרש (ל"ת)
    אברהם 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור