כסף וצרכנות

מחירי החמאה יצנחו? ליברמן מקדם לבטל את המכס

אביגדור ליברמן פרסם טיוטת צו המבטל באופן קבוע את המכס המוטל על חמאה. האם אנחנו לקראת ירידת מחירי החמאה? 
מערכת ice |  3
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)
שר האוצר, אביגדור ליברמן, פרסם היום (ראשון) להערות הציבור טיוטת צו המבטל באופן קבוע את המכס המוטל על חמאה. זאת לקראת פקיעתה ב- 31 בדצמבר 2021 של הוראת שעה שקבעה פטור באופן זמני ביבוא חמאה לארץ.
לפי משרד האוצר עד לשנת 2020 חל על חמאה שיובאה לישראל מכס בגובה של  140-160%. בתחילת שנת 2020, לאור מחסור שהיה קיים בישראל בחמאה, בוטל המכס על חמאה כהוראת שעה. בעקבות ביטול המכס בהוראת השעה עלתה צריכת החמאה בישראל בעשרות אחוזים, והיא  מלמדת על הביקוש הכבוש בקרב הצרכנים הישראלים. כמו כן מגוון המוצרים לצרכן גדל בצורה ניכרת ורמת המחירים לחמאה שאינה בפיקוח ירדה.
 
באוצר הסבירו כי לאור האמור, ועל מנת להמשיך לשמור על רמות היצע ומגוון גבוהות ועל רמת מחירים נמוכה, מוצע בצו זה כי הפטור ממכס על חמאה יהיה קבוע. מהלך זה אינו צפוי להשפיע על הכנסות המדינה ממסים, הואיל ואין כיום יבוא של חמאה במכס מלא.
כזכור, בשבוע שעבר שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר החקלאות, עודד פורר חתמו על צו שמוריד מכסים על מוצרי חלב רכים (יוגורטים, מעדני חלב וגבינות רכות). המהלך אמור להגדיל את התחרות בשוק מוצרי החלב ולהביא הן לירידת מחירים והן להשבחה של המוצרים הנכרים לצרכן הישראל. יחד עם זאת נראה שהיה נכון יותר לבטל גם את מכסות היבוא על הגבינות הקשות כדי להשלים את המהלך הדרמטי הזה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דוברמן
    איקס 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוברמן אתה גנבת מיליונים ולכן לא אכפת לך מהעם בכלל. תעלה את כל המחירים לך זה טיפה בים מושחת בור ועם הארץ תחזור כבר למולדובה. אני בטוחה שאתה גוי.
    סגור
  • 2.
    המפקיר ליברמס
    הנושך 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוסיה ופוטין מחכים שתחזור.
    סגור
  • 1.
    לא יתכן, כל חכמי הכלכלה אמרו שפתיחה ליבוא תייקר
    1+1=מה_שטוב_פוליטית 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קראתם דמרקר וכלכליסט?
    סגור